Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 18:21 #17902339
meestal iets zachter 0,3 bar minder.
Mijne staan op 2,6 rondom Vectra-B V6 205-55-16
Willem
19 december 2011 om 18:30 #17902340Okay, ik had die van mij juist iets harder gezet, dat stond namelijk op heel veel andere websites. Bij Vredesstein zelf kon ik niets vinden, ook al zeiden ze dat het daar wel zou moeten staan.
3 januari 2012 om 22:15 #17902343Hoikes allemaal,ben hier nieuw, toch even een opmerking, de nieuwe generatie zomerbanden blijft bij kou ook best prima, zolang er
geen sneeuw is ben je zeker beter met een goede smallere zomerband, veel water = smallere band met veel profiel, sneeuwbanden had ik op m’n 4×4 (schitterend vorige winter), nu op astra coupetje smaller regenbandje met prima resultaat in de regen.Groetjes,
Patje4 januari 2012 om 16:11 #17902345Je komt toch niet alleen even klagen over Winterbanden hier he….
Met deze winter die we nu hebben hebben ze zeker geen zin nee..
Ik rijdt zelf op Moderne Zomerbanden, maar Kwam er toch echt niet mee weg Vorig jaar, kwam niet eens mijn stoepje af hier….
Ik heb zelf nu geen winterbanden eronder liggen, puur omdat dat zonde is van deze winterbanden, als deze winter niet meer word als ie nu is, komen ze er niet onder ook!!!!
Willem
4 januari 2012 om 16:24 #17902346Tja, ik kwam vorig jaar met zomerbanden een paar keer net goed weg en heb nu winterbanden (maar eigenlijk niet nodig) er onder gehangen. Moet nu wel veel meer corrigeren op de snelweg met die zijwind, heb ik het idee. Banden zijn natuurlijk een stuk hoger en smaller….
4 januari 2012 om 16:38 #17902347Ik heb ze inmiddels al 3600km eronder liggen, eigenlijk zonde.
Klopt ik heb nu ook veel hogere banden en gisteren met die wind, was de astra maar flink aan het zwabberen op de weg.
5 januari 2012 om 17:20 #17902348Ik heb ze ook gekocht, maar net zoals willem heb ik ze er ook niet op, ik wacht wel totdat het gaat vriezen
5 januari 2012 om 18:33 #17902349Ik hou lekker me zomer banden vorige jaar met 4 afgekeurde banden door de sneeuw gereden niks aan de hand snelheid aanpassen.
Dit jaar even 1 sneeuw ketting in me wagen legen sta ik vast even er om en kan veder6 januari 2012 om 15:04 #17902350Ik heb er vorig jaar zoveel gezien, die zeiden ik heb nooit last van sneeuw, kon ze mooi eruit komen trekken!!!!
Willem
6 januari 2012 om 15:08 #17902351Winterbanden zijn net als een trekhaak….iedereen zegt dattie het niet nodig heeft, maar als je ze hebt, kun je steeds iedereen komen helpen. Volgend weekend weer onze aanhanger achter de Coupé voor een verhuizing….
Dan issie toch een stuk praktischer dan de Peugeot Partner zonder trekhaak van m’n schoonouders ;) die hun auto zo supergroot en praktisch vinden….6 januari 2012 om 15:13 #17902352haha, das ook wel apart, Ik heb wel een Sleurhaak op de Vectra, en niet op de Combo.
Willem
6 januari 2012 om 15:17 #17902353Ik zou niet eens een auto willen zonder trekhaak…..laat ik het anders formuleren, ik wil nooit zonder trekhaak zitten. Dus op m’n dagelijkse auto zal er altijd eentje zitten.
Kan nu wanneer ik zelf wil iets doen met aanhangers/fietsendragers en ben dan niet afhankelijk van iemand anders. Nu dus weer voor m’n schoonouders een kast vervoeren, en zo doe ik iedere maand wel iets met een aanhanger…6 januari 2012 om 15:19 #17902354Op mijn Daily (Combo) zit er dus geen…
Wel op de Vectra (zondags pak).
Willem
6 januari 2012 om 15:27 #17902342Ja, maar je hebt er dus wel de beschikking over. Wat mag jouw V6 Vectra eigenlijk trekken?
Ik snap eigenlijk niet eens dat ze (bestel)bussen verkopen zonder trekhaak, de ruime inzetbaarheid en praktische kant van deze wagens is toch waar je ‘m voor koopt.Ach ja, vind het niet erg dat ik zoveel met aanhangers rijd, dan heb ik tenminste wat aan die investering (€500 voor E achter B).
6 januari 2012 om 15:31 #17902355Mag 1500 trekken..
Voor mijn werk heb ik meestal tussen de 10.000 en 40.000kg achter het voertuig hangen…
Willem
6 januari 2012 om 15:39 #17902356Hmm, ik heb voor m’n werk een paar maanden geleden het technisch archief verhuisd…vond mezelf heel wat met een treingewicht van 7 ton op BE-rijbewijs….valt toch een beetje in het niets als je kijkt naar wat die vrachtwagens mogen meenemen…
6 januari 2012 om 15:44 #179023577500kg is het treingewicht van onze BE Combi, daarboven zou je ook een Chauffeurs Diploma moeten hebben..
Willem
6 januari 2012 om 15:58 #17902358Leuk voor over de grens , maar voor Nederland totaal overbodig.
Ik pas liever mijn rijstijl aan.6 januari 2012 om 16:00 #17902359Dat heb ik er zat zien doen, dan gaan ze zo langzaam dat ze alsnog vast komen te zitten…
ik gebruik de Winterslofjes eigenlijk alleen wanneer ze echt nodig zijn!!
En dan is het VERSCHIL echt Overweldigend.
Willem
6 januari 2012 om 17:28 #17902360Helaas is de sneeuw dit jaar uitgebleven, dus ik heb nog nooit winterbanden gevoeld in de zomer. Een BE-combi mag (dacht ik) tot 7 ton toch? Want zowel het trekkend voertuig als het getrokken voertuig mag maximaal 3500 kg weten?
Ik vond het wel stoer om eens tegen die grens aan te zitten.7 januari 2012 om 09:09 #17902361Heb vorige jaar zeer vaak vast gestaan maar dan niet met me luxe wagen.
Vrachtwagen vol gaat het goed leeg drama van niet op een drempel komen tot het weg geleiden van me trekker naar geparkeerde auto,s .
kom je op je adres los je wil je weg rijden vergeet het maar je staat op ijs7 januari 2012 om 09:17 #17902362uhhh…winter?? waar?? :angel
7 januari 2012 om 20:37 #17902363Ze zitten er nu wel onder, maar denk dat ze er snel weer onderuit zijn als het zo door gaat :hmmz
7 januari 2012 om 21:38 #17902344@fastspeed wrote:
Heb vorige jaar zeer vaak vast gestaan maar dan niet met me luxe wagen.
Vrachtwagen vol gaat het goed leeg drama van niet op een drempel komen tot het weg geleiden van me trekker naar geparkeerde auto,s .
kom je op je adres los je wil je weg rijden vergeet het maar je staat op ijsGeen problemen mee gehad afgelopen jaren, Word pas spannend als je in Echte Sneeuw staat..
Rijd op M&S + ijsvlok bandjes (Echte Winterbanden op de Truck in de Winter, en dan heb je altijd de Sper en de kettingen nog..
Willem
7 januari 2012 om 21:51 #17902364Een ervaring:
Vorig jaar in de sneeuw bij nijmegen met mn mercedes (280SE) stapvoets op de snelweg gereden (misschien 15 km per uur). Toch ineens een spin van 360 graden gemaakt.
Nadelen: achterwielaandrijving en misschien toch ook dat ik op zomerbanden reed….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.