Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Kop of Turbo probleem????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2009 om 21:14 #17211098
Beste lezers,
Ik heb de laatste 2 maanden mayo in het koelvloeistof bakkie
van mijn c20let. Ben zelf wel bekend met het probleem van de KS Koppen(400), maar kan dit ook aan de turbo liggen???
Dus dat er in de turbo olie bij de koelvloeistof komt. Ook is het zo dat als je de auto warm rijdt stilzet en deze een halfuur later weer start er blauwe rook uit de uitlaat komt.Als je dan rijdt en de turbo meteen gebruikt is het weg.Is dit ook te herleiden naar de turbo of zijn dit de klepseals/zuigerveren ? Heb recent nieuwe waterpomp, andere radiateur en koelvloeistofbak gedaan(systeem doorgespoeld) maar het is er nog steeds, de mayo.Wil natuurlijk als laatst pas de kop er af trekken.:mad:
Hoe kom ik er achter wat het probleem is?
Grt Armando2 augustus 2009 om 21:16 #17506821wat voor kop heb je er op? ks400? weg gooien en gerepareerde ks700 of coscast er op!
2 augustus 2009 om 21:17 #17506822Heb de 400 er op maar is het zeker de kop???
2 augustus 2009 om 21:19 #17506823kopbouten willen volgende de geleerden ook nog wel is los komen te zitten. dus kan zijn dat hij bij de pakking langs lekt.
maar ks400/700 staan er bekend om met scheurtje tussen olie/koel kanaal
http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/index.php?content=cilinder
2 augustus 2009 om 21:22 #17506824Dus het is zeker niet de turbo?????
2 augustus 2009 om 21:28 #17506825Dat blauwe roken is de turbo vaak. maar kan ook klepseals oid zijn. rookt ie ook met overschakelen?
mayonaise achtige drab in koelvaatje is scheurtje in de kop of koppakking (99% kans op).
2 augustus 2009 om 21:45 #17506826Nee geen rook als hem van koud weg rijd alleen als ie 30 min uitstaat na een rit en je start hem dan komt de blauwe rook.
3 augustus 2009 om 10:40 #17506827ik heb altijd KS koppen gehad.. nooit problemen mee, gewoon normaal netjes warm rijden voordat je gaat trappen.. zal vast ook wel een kwestie van geluk zijn ;)
succes drmee :thumbup
groetjes ram
3 augustus 2009 om 13:19 #17506828mijn ks’en zijn ook altyd heel gebleven, snap t gedoe er niet om
maar je hebt iig een lekke kop, of koppaking. friso maas heeft ruilkoppen, en laatste keer dat ik daar was, lag er nog een c20let cilinderkop op t schap.
3 augustus 2009 om 13:23 #17506829coscast :wub:P
3 augustus 2009 om 14:29 #17506830Ja inderdaad Coscast maar weet jij er 1 voor een LET?????
3 augustus 2009 om 20:39 #17506831Let en Xe kop hetzelfde
3 augustus 2009 om 21:07 #17506832Dat klopt maar voor de Let moet ie niet gevlakt zijn.
Iemand nog een verse Coscast op zolder?:cool:3 augustus 2009 om 21:32 #17506833Niet gevlakt ? Denk je dat ie ineens een torenhoge compressie zal hebben???
4 augustus 2009 om 13:15 #17506834waarom specifiek een coscast? coscast is voor mensen die niet warm kunnen rijden :jerry
4 augustus 2009 om 15:17 #17506835Coscast omdat ik op save wil spelen,niet zelf sleutel en nog geen Let Sleutelaars ken die het voor leuk prijsje willen doen;)
5 augustus 2009 om 09:44 #17506836origineel gepost door armando
Nee geen rook als hem van koud weg rijd alleen als ie 30 min uitstaat na een rit en je start hem dan komt de blauwe rook.Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je turbolader. KS700 kop is prima ! Je moet gewoon normaal je motor warmdraaien, dan gaat ie ook niet stuk.
Waar woon jij ?? En wat versta jij onder een leuk prijsje ??
5 augustus 2009 om 10:21 #17506837OK
Warm Rijden doe ik altijd 20-30km rond de 2500 toeren met een teentje gas.Dit blok is van 1994 heb hem al 5jaar dus weet de voorgeschiendenis niet.Loopt verders goed.Woon rond amsterdam
Leuk prijsje is voor mij iemand die weet wat ie doet en er niet de hoofdprijs voor
vraagt maar een Let broer het gunt5 augustus 2009 om 15:31 #17506838zoals ik zei, op marktplaats staat friso maas, die heeft een kop liggen van een c20let, vers gevlakt, gereinigt etc. kan je gelijk je ouwe inleveren
5 augustus 2009 om 18:45 #17506839als je de koelvloeistof slangen van de turbo afkoppelt en dan een tijdje zo rijdt kun je zien of de mayo weggaat… Turbo heeft daar geen problemen mee, als je hem maar even laat lopen na het rijden om af te koelen.
Die mayo is overigens olie die in de koelvloeistof terecht komt. als dit in de turbo zou gebeuren moet er ergens inwendig een scheur inzitten, de koelkanalen in de turbo zijn namelijk niet dmv een afdichting oid van de oliekanalen gescheiden. De kans dat hier de olie in de koelvloeistof terecht komt acht ik dus ook niet zo groot.
10 augustus 2009 om 11:43 #17506840Wat is voor Mr(Orang-Pinda) een leuk prijsje?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.