Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Kop c20ne op onderblok 20seh?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2009 om 17:16 #17210181
Hallow,
Ik heb een vraagje. Heb 2 blokken liggen, een 20seh met 124.xxxkm en een c20ne met 93.xxxkm op de teller. Nu zou ik de kop van de c20ne op het onderblok van de 20seh zetten. Nu is mijn vraag is dit mogelijk en wat levert dat op (er vanuit gaande dat er anders een c20ne motor standaard in de auto ligt)?
15 juni 2009 om 17:28 #17488902Er is al heel veel verteld hier op het forum over de verschillen en wat het op levert.
In mijn ogen ben je tijd en geld aan het verspillen.
Hang dan gewoon de hele 20SEH in je auto. ( het is zonde om zo’n motor uit elkaar te trekken )
15 juni 2009 om 17:40 #17488903wel mogelijk maar die koppen zijn volgens mij gelijk..
al wissel je ze om c20ne blijft c20ne vermogen houden
20seh blijft 20seh vermogen houden..
15 juni 2009 om 17:42 #17488904Niet waar, nokkenas is anders.
15 juni 2009 om 18:30 #17488905ja maar de nokkenas zit in een apart huis..
heeft nix met de kop te maken..Ook het vermogen zal niet echt af nemen of toenemen door het toepassen van een van de nokkenassen.
Die van de c20ne komt 500 rpm eerder qua koppel en vermogen dan die van de seh..Verder zit er niet echt verschil in de nokkenassen..
Misschien omdat de kop van de c20ne iets minder gedraaid heeft.
Maar daar zie ik verder geen voordeel in..ff de kop van de seh opfrissen en gaan met die banaan
15 juni 2009 om 19:39 #17488906Inderdaad marcel, mijn fout.
16 juni 2009 om 04:32 #17488907Daarvoor zijn we hier freek.
Delen van de info :D17 juni 2009 om 12:51 #17488908Thx voor de tips! De 20seh wordt volledig onder handen genomen en voor een groot deel vernieuwd en komt in de ascona. De c20ne hou ik wel bij (iemand een tip hoe ik hem goed kan “bewaren?).
17 juni 2009 om 18:55 #17488909neerzetten, olie erop en elke maand ff met de hand ronddraaien.
Tevens af en toe beetje olie over de nokkenas kan geen kwaad :D17 juni 2009 om 19:02 #17488910olie op de motor?:o:jerry
17 juni 2009 om 19:09 #17488911In de motor zeker ?
Waarschijnlijk ff bougie’s eruit en vol laten lopen met olie :P dan bougie er weer in.
( ik heb het nog nooit gedaan, en de 1600 heeft een meer dan een jaar stil gelegen en liep zo weer :P )
17 juni 2009 om 19:13 #17488912gaat ook niet om het direct lopen freek. maar op roestvorming op bijv cilinderwand. roest maakt kleine putjes… en gevolg kan je zelf wel bedenken.
is iig niet bevordelijk voor de levensduur17 juni 2009 om 19:17 #17488913:P hij leeft nog, daar gaat het mij om
Ik snap wel wat jullie bedoelen ;)
18 juni 2009 om 15:23 #17488914Originally posted by sw16v
olie op de motor?:o:jerryjajaja.. Stelletje mierenneukers :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.