Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › koop geen winterbanden!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2012 om 20:12 #17995243
ook hier ben ik het niet helemaal mee eens :jerry
Maar idd als je 20km/h rijdt op ijs maakt zomer of winterbanden niks uit. Maar het kan wel net het verschil maken bij max 5km/h.
de winterbanden hebben op het profiel nog profiel. die ribbels zorgen er wel net voor dat je kan wegkomen en kan sturen. icm met
afremmen op de motor….En ja spreek uit ervaring, rij voor mn werk door heel nederland. Zit als ik werk vaak 5/6 uur per dag in de auto en 3 uur werken.
Zo heb ik in de afgelopen 8 jaar dat ik er werk best veel km’s gemaakt en ook over ijzelwegen gereden.22 februari 2012 om 20:59 #17995244Geeft niet, zo blijft het forum in leven :D :D
Dat kan misschien wel eens waar zijn dat je makkelijker kan sturen en wegkomen door dat je toch nét dat tikkeltje meer grip hebt.
En ja, dit is de eerste winter die ik meemaak met de wagen (en ja, ik houd hem heel :D ) dus ik kan niet echt meespreken over
stuurtechnieken of zoiets als je aan het schuiven gaat.Maar om het forum in leven te houden zeg ik toch opnieuw, als het glad is is het gewoon aanpassen geblazen :D .
Winterbanden of niet, niet aanpassen = glijden :jerry22 februari 2012 om 21:25 #17995245dat is het zeker, en je moet je auto ook zeker heel houden. Ik heb zelf gelukkig nog geen klapper gemaakt eenzijdig.
Wel 2 winters geleden met de mercedes van koers geraakt (zonder winterbanden). Reed in een flauwe bocht en dan een beetje spelen
met 300pk op de achterbanden met sneeuw is erg leuk. alleen had ik toen een stop gemaakt ondertussen en dan schakeld de asr (esp
voor alleen de aangedreven wielen) weer in dus toen ik um in een gecontroleerde slip zette ging ik tegensturen en gasgeven maar toen zag ik het lampje
op het dashboard knipperen en dacht ik &%#$. dan glij je mooi de berm in. Gelukkig geen palen langs de weg.Het is altijd aanpassen, vorig jaar met die chaos reed ik eigenwijs toch naar a’dam met de traffic, reed om 12 uur in osdorp weg en was half 5 weer in arnhem :(
maar toen was 10km/h ook echt hard zat.22 februari 2012 om 23:25 #17995246@waltwalt500 wrote:
@crossagek wrote:
@ krasy ik zie het helemaal niet zwart-wit
Het feit dat de topicstarter zegt dat er 70 km/u op de borden stond en dus maar met 70 de bocht in is gegaan zegt mij genoeg .
70 is een adviessnelheid en hoef je niet te rijden ;) , de mannen die de snelheden op de matrixborden zetten hebben niet eerst even gevoeld he of het misschien glad was in de bocht , die krijgen advies van rijkswaterstaat . Misschien was het 10 minuten van te voren nog wel kurkdroog in die bocht en is er wat water over de rijbaan gestroomd wat bevroren is en de topicstarter in de slip heeft gebracht . dat kan rijkswaterstaat niet zien en kan er ook weinig aan doen .
je moet zelf als bestuurder anticiperen op de omstandigheden en met wat meer rijervaring achter de kiezen dan zou ik de bocht al langzamer nemen deze tijd van het jaar ;)
ik denk dat je je vergist…snelheid op Matrixborden is geen adviessnelheid..als daar 70 op staat mag je NIET harder dan 70
ja klopt idd foutje van mijn kant , maar ja wij hebben hier in het noordwesten van friesland geen matrixborden dus heb er ook geen ervaring mee :jerry
maar wat ik wou zeggen , die snelheidsbeperking is er niet voor niets , zelf aanpassen dus
23 februari 2012 om 06:16 #1799524770 is de normale snelheid. reed er 65 omdat het gewoon een rot bocht is.
inmiddels is rijkswaterstaat toch de pineut. avond ervoor was er een zwaar ongeluk gebeurt. en er zijn die ochtend toen tale meldingen van een glad wegdek geweest. matrix borden stonden niet aan.
winterbanden in de sneeuw zullen prima zijn. maar zal zaterdag even een filmpje posten tussen winter en zomer banden, onder mijn eigen auto. wordt het vanzelf duidelijk :angel
heb al een aantal keer aangegeven, vorig jaar had ik nog prima grip. maar sinds dit jaar helemaal niet meer.
terwijl de banden 3 jaar oud zijn, en profiel nog als nieuw.
aangezien ik nog wat mensen ken die het zelfde is opgevallen zou ik winterbanden afraden.nog een feit: volgens het schade bedrijf geven 50% van de mensen de schuld aan de winterbanden door slecht grip.
ik kan alleen mijn eigen ervaring delen.
met zomerbanden krijg je ik banden niet eens aan het spinnen. met winterbanden moest ik rustig optrekken, met 10kmph door de rotonde en een beetje gas schoof ik rechtdoor (vraag calibramenno maar)
daar hield ik dus allemaal al rekening mee.wat kan ik dan nog fout gedaan hebben?
23 februari 2012 om 07:11 #17995248@robert_corsa wrote:
nog een feit: volgens het schade bedrijf geven 50% van de mensen de schuld aan de winterbanden door slecht grip.
Waar heb je dit vandaan?
Dat mensen de schuld geven aan winterbanden, wil nog niet zeggen dat dit waar is?Aan winterbanden moet je je rijstijl nu eenmaal aanpassen, ze zijn vaak hoger en smaller dan de zomerbanden die er normaal onder liggen. Als men dat niet doet, krijg je dit soort situaties.
23 februari 2012 om 08:56 #17995249@robert_corsa wrote:
inmiddels is rijkswaterstaat toch de pineut. avond ervoor was er een zwaar ongeluk gebeurt. en er zijn die ochtend toen tale meldingen van een glad wegdek geweest. matrix borden stonden niet aan.
aha oke en nu ???
weet je de dagwaarde van je astra ?23 februari 2012 om 16:51 #17995250@robert_corsa wrote:
met zomerbanden krijg je ik banden niet eens aan het spinnen. met winterbanden moest ik rustig optrekken, met 10kmph door de rotonde en een beetje gas schoof ik rechtdoor (vraag calibramenno maar)
daar hield ik dus allemaal al rekening mee.wat kan ik dan nog fout gedaan hebben?
Dat zou mooi nieuws zijn voor jouw! :thumb
En als je zomerbanden beter presteren dan je winterbanden in de sneeuw, dan is er volgens mij toch iets mis met je winterbanden hoor :D .
Fout erop gelegd of gewoon versleten, maar je zegt dat er nog een goed profiel op lag?23 februari 2012 om 20:01 #17995251zo… :shock: lees dit nu pas.
toevallig afslag Hoorn-Noord?die afslag noord dan vanaf de mac,niet vanaf wognum genomen..
23 februari 2012 om 20:09 #17995252ligt zat profiel op. staan tevens tekoop.
goed omgelegt, goeie spanning, goed uitgelijnd
@risl: dat je anders moet rijden is wel duidelijk, mag aannemen dat dat al enige jaren logies is.
er zijn trouwens al eens eerder topic gestart over slechte grip met winterbanden. ben zeker niet de enigste.
@krasy: als rechtsbijstand het tot aan zaak kan brengen, levert het mij niets op. want de verzekering zal sowieso hun kosten terug eisen in dat geval (sleep kosten etc) als het eruit te halen is kunnen ze emotionele schade eisen van mijn astra.
dus gevolg schade na het ongeval. auto is namelijk alweer in mijn bezit.
maar ik ga in iedergeval nergens van uit.rechtsbijstand moet sowieso bewijsen hebben. ook dus van de politie een sporenonderzoek krijgen.
@lex: afslag beverwijk vanaf de a7 de a8 op dus.23 februari 2012 om 20:58 #17995253Wat een kut topic.
Het is de schuld van Opel, welke idioot verkoopt een auto die kan slippen bij gladheid.
Ik heb ABS en lag moest de berm in om geen trekhaak te kussen met de sneeuw enkele weken terug, dus ik denk dat t de schuld is van de ABS?
En dat gezeik over politie…. Lekker niveau 2 blijven, dan lekker dagdienst, geen wapen. Maar kwuyts zal wel agent en/of heel dicht in de fam een agent hebben, en zal daardoor wel overdreven in de bres springen ervoor.
26 februari 2012 om 20:31 #17995254Vind het echt ontzettend vervelend voor je en ook zonde van je mooie auto! Gelukkig dat er met jou niks is gebeurd. Echter loop je wel vreemde dingen te roepen:
ik ben er van overtuigt dat het komt door de slechte grip van de witnerbanden (bij het stoplicht slip je soms al door)
Dan geef je toch echt te veel gas of laat je je koppeling te snel opkomen.
mijn astra heeft maar een 1.6 8v met 84pk. dus geen vermogen.
je kunt met elke auto de banden laten slippen ongeacht het vermogen. zeker in de winter ook al is het kurkdroog.
en ben het laatste jaar geen sportieve rijder meer.
had al wel in de gaten dat je makkelijk de banden kon laten spinnen, in de regen.
Geen sportieve rijder maar toch je banden laten slippen?
schuld aan de banden geven is misschien ver gezocht. maar ben er van overtuigt dat ik hem met mn zomerbanden had kunnen houden.
Dat weet je niet zeker, en als dit daadwerkelijk zo was dan waren winterbanden allang verboden.
ik zeg: er lag een vloeistof op de weg waardoor ik in de slip kwam
Hoe weet je zo zeker dat het een vloeistof was, en waarom hebben andere auto’s hier dan geen last van gehad? Ook al is dit een vloeistof geweest dan zou je alleen de dader aansprakelijk kunnen stellen. Rijkswaterstaat heeft er totaal niets mee te maken. Dit is dan puur overmacht.
politie heeft niet gekeken, en geen sporen onderzoek gedaan. wel foto’s gemaakt van de schade
Wordt nooit gedaan bij eenzijdige ongevallen zonder zwaar letsel of een dodelijk slachtoffer. Bovendien mag een normale politieagent geen sporen onderzoek verrichten.
70 is de normale snelheid. reed er 65 omdat het gewoon een rot bocht is.
Nu sta ik echt met mijn mond vol tanden. Het is een rot bocht, je mag er maximaal 70 km/h rijden en jij gaat er doodleuk 65 km/h rijden???
Rijkswaterstaat is zeker niet de pineut. Wat heeft het ongeluk van die avond ervoor met jou ongeluk te maken? Matrixborden hoeven niet verplicht aangezet te worden. Ze konden trouwens ook gewoon stuk zijn. En jij volgt altijd de snelheid die op de matrixborden staat, ook al is die veel te hoog?
heb al een aantal keer aangegeven, vorig jaar had ik nog prima grip. maar sinds dit jaar helemaal niet meer.
terwijl de banden 3 jaar oud zijn, en profiel nog als nieuw.Eerst zijn winterbanden alles behalve goed, en nu heb je 3 jaar goed grip gehad. Dit jaar heb je er problemen mee en je blijft er wel doodleuk mee doorrijden? Dan zeg ik niets meer dan je eigen schuld wat er gebeurd is
er zijn trouwens al eens eerder topic gestart over slechte grip met winterbanden
Ik ben benieuwd welke je bedoelt, ik kan niks vinden.
nog een feit: volgens het schade bedrijf geven 50% van de mensen de schuld aan de winterbanden door slecht grip.
Volgens mij trek je die gewoon uit je broekzak.
27 februari 2012 om 09:38 #17995255@ Astra16VClub,
Citaat:
nog een feit: volgens het schade bedrijf geven 50% van de mensen de schuld aan de winterbanden door slecht grip.Volgens mij trek je die gewoon uit je broekzak.
Ik vroeg ook al waar dit vandaan kwam, helaas is daar niet op gereageerd.
De rest van de posts spreken elkaar ook al redelijk tegen….eerst lag het aan de winterbanden, toen aan die “rotbocht” en vervolgens lag er vloeistof op de weg. Er is nergens eens gezegd: “misschien had ik m’n snelheid nog wat meer moeten aanpassen aan de banden/seizoen/bocht/staat van het wegdek”Helaas wordt er nauwelijk op gereageerd of met “anderen zeggen dit ook in andere topics”. Ik heb dit echter pas één keer gelezen, aan het begin van het winterseizoen bij DMLB CEO, toen het nog te warm was voor zomerbanden, die liet ze ook wel eens doorslaan. Daarna heb ik er nooit meer iets over gehoord…
Nogmaals, ik wil de topicstarter niet op de kast jagen ofzo en ik vind het echt zonde van je auto, je had echt één van de mooiste G’s van het forum.
Maar misschien moet je toch eens eerst naar jezelf kijken (hoe vervelend dat ook is) voordat je tegenstrijdige, incomplete of niet-onderbouwde posts hier plaatst. Belangrijkst is echter dat je er zelf heel bent uitgestapt, zoals hierboven ook al wordt gezegd.
27 februari 2012 om 11:19 #17995256misschiem moet het topic maar gesloten worden, alles is al gezegt en de auto staat te koop in andere topics
Ondanks dat het waarschijnlijk mede zijn eigen schuld was, blijft het nu een beetje een afzeiktopic worden
en robert zit waarschijnlijk al in de put (zou ik zitten als ik mn mooie auto total rij). Zit niet te wachten om
nog 5 bladzijde met eigenschuld verwijten te lezen…27 februari 2012 om 11:52 #17995153Helemaal mee eens.. Sluiten die handel :thumb
27 februari 2012 om 18:20 #17995257nondeju… hij wordt wordt wel flink in de grond gestamp hier.
al met al wel vervelend dat je je wagen kapot hebt gereden. gelukkig heeft ie zelf niks, dat lijkt me toch het belangrijkste.27 februari 2012 om 20:00 #17995258Dat krijg je als je iets de schuld gaat geven wat je niet de schuld kan geven..
Begin bij jezelf, en dan de situatie en materiaal punten..
ik heb zelf ook al vaak zat net mazzel gehad, als ik een bocht uit gevlogen had, had ik niets anders dan mezelf de schuld kunnen geven..
Willem
27 februari 2012 om 21:06 #17995260dat zijn gewoon de eerste gedachtes geweest van die jonge, hij was er natuurlijk erg ziek van dat zn auto toto is… nu zal ie inmiddels wel beter weten
27 februari 2012 om 21:07 #17995261Daarom, gaat wel weer goedkomen..
Willem
27 februari 2012 om 21:15 #17995259gooi idd maar dicht. weet inmiddels genoeg.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘koop geen winterbanden!!!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.