koop geen winterbanden!!!!

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel koop geen winterbanden!!!!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 120)
  • Auteur
    vectra208v
    Deelnemer

@usbstick wrote:

kwuyts,in nederland hoef je niet voor elke bekeuring naar de rechter,je krijgt m gewoon opgetuurd ook al ben je nooit aangehouden. dus dan is het jouw probleem,kijk maar of je je geld terug krijgt.

hier wil ok nog ff op reageren en dan hou ik er ook over op.

Als je de bekeuring thuis krijgt van het CJIB staat er ook vermeld dat je in beroep kun gaan en met als het goed is alle gegevens die je daar voor nodig hebt.

misschien moet je hem wel eerst betalen maar als je gelijk hebt krijg je het weer terug…ksit idd een beetje moeite maar ja…..de mogelijkheid is er.

NU WEER ONTOPIC :vertag

Arjen
      Deelnemer

Ik wil niet de fatsoensrakker uithangen, maar in een zeer dicht bevolkt land als Nederland zijn er nu eenmal strakke regels nodig. Als dat niet zo is wordt het hier een totale anarchie. Dus als je 130 rijdt waar je 120 mag, krijg je gewoon een prent. Heel envoudig. Het valt me de laatste tijd op, op dit forum als iemand wat fout doet of wat stoms, is het altijd de schuld van iemand anders. Parkeerbonnen bij Opel dealers, niet weten wat de max snelheid is in je eigen woonwijk, uit de bocht vliegen met 70km/u onder winterse omstandigheden, enz. Misschien kunnen de mods een nieuw item aanmaken: “Ik heb wat stoms gedaan maar het is niet mijn schuld, en ik ga er werk van maken”. :puke
        Ik spreek uit ervaring. In Emmen wegwerkzaamheden, 30km/u, stratenmakers waren tussen de middag aan het schaften. Ik rij er langs met 60km/u. € 480,- bekeuring. Hun schuld? Er was niemand aan het werk!! Nee, gewoon eigen super stomme schuld!!!

Anoniem

@Arjen wrote:

Ik wil niet de fatsoensrakker uithangen, maar in een zeer dicht bevolkt land als Nederland zijn er nu eenmal strakke regels nodig. Als dat niet zo is wordt het hier een totale anarchie. Dus als je 130 rijdt waar je 120 mag, krijg je gewoon een prent. Heel envoudig. Het valt me de laatste tijd op, op dit forum als iemand wat fout doet of wat stoms, is het altijd de schuld van iemand anders. Parkeerbonnen bij Opel dealers, niet weten wat de max snelheid is in je eigen woonwijk, uit de bocht vliegen met 70km/u onder winterse omstandigheden, enz. Misschien kunnen de mods een nieuw item aanmaken: “Ik heb wat stoms gedaan maar het is niet mijn schuld, en ik ga er werk van maken”. :puke
          Ik spreek uit ervaring. In Emmen wegwerkzaamheden, 30km/u, stratenmakers waren tussen de middag aan het schaften. Ik rij er langs met 60km/u. € 480,- bekeuring. Hun schuld? Er was niemand aan het werk!! Nee, gewoon eigen super stomme schuld!!!

gebeurd laatste tijd wel vaker dat ik het precies met arjen z,n uitspraken eens ben ;)
          zo nu ook weer
          ik vind het idee voor dat topic zo gek nog niet

denk enkel dat er maar heelweing zij die de balen hebben om daar in te postten
          t is veel makelijker iets of iemand anders de schuld te geven

heb al heel lang geleden geleerd dat je je eigen boontjes moet doppen
          en dus ook je eigen stommiteiten moet betalen ;)

niet altijd leuk wel reeel ;)

waltwalt500

ja hoor tuurlijk

Juffer1
            Deelnemer

Het begint met een klacht over winterbanden, gaat dan over een ongeval, dan over de politie die hun taken niet juist zouden uitvoeren en nu zitten we al op “onzin” boetes…

Wordt goed gemodereerd :thumbup

RISL
              Moderator

@ kwuyts: stop eens met dat offtopic gedoe. Het gaat hier om een Astra die in de kreukels ligt en over die onterechte boete.

En waarom ga je offtopic als je er gelijk je excuses voor aan biedt? Blijkbaar weet je dus al dat men het hier vervelend vind. Je doet dit vaker en ik begin me er aan te storen.

En dit:

Als je ergens geen verstand van hebt, kan je altijd uitleg vragen maar om dan meteen conclusies te trekken.
                Ten eerste wil ik wel eens weten waar er zwart op wit gezegd wordt dat er geflitst wordt met als hoofddoel geld binnen te harken.
                En kom nu niet met de eerste de beste krant op de proppen, want zoals jullie ongetwijfeld weten is een krant hedentendage ook niet
                meer zo objectief als we zouden verwachten

Ik denk dat je zelf niet op de hoogte bent van de situatie, zoals eerder aangegeven zijn in NL laatst ook de boetes verhoogd om de staatskas te vullen! Dit is toegegeven door de politieke heren in Den Haag en ik snap dan ook niet waarom je zo denigrerend reageert richting Basgsi?

Overigens, Juffer1, ff terugkomend op jouw reactie: het is carnaval hier in het zuiden, dus ‘s avonds ben ik niet op het forum. Dat een topic binnen een paar uur zo ontspoort, kan ik weinig aan doen, of vind jij van wel? Ik mag toch hopen dat forumleden zelf ook wat moeite doen om een topic ontopic te houden?

En anders zou ik je wel eens willen uitnodigen om ook eens moderator te worden, dan zie je hoeveel tijd dat gaat kosten. Overigens post je zelf ook een offtopic reactie en doe je dus aan de onzin mee. :hmmz

Je had me namelijk ook ff kunnen pm’en als moderator van dit forum. Ik kan echt niet iedere post lezen in het forum ‘Astra’, gezien het aantal nieuwe topics dat er dagelijks wordt geopend. Vele topics zijn ook dubbel of gewoon onzinnig, aangezien niemand de zoekfunctie gebruikt. Of mag ik ook al niet verwachten dat forumleden een beetje bijdragen aan het schoonhouden van het forum en daarom af en toe melding maken van een topic of post? :hmmz

Dus, aan iedereen: ONTOPIC en gauw ook….

Ik zal zelf maar weer beginnen: Robert, waarom verdacht je eerst je winterbanden en zeg je later dat er een vloeistof op de weg lag? Klinkt een klein beetje als het zoeken naar oorzaken, behalve bij jezelf?

Mr-T-Opel-Astra-G
                Deelnemer

@RISL wrote:

Dus, aan iedereen: ONTOPIC en gauw ook….

Ik zal zelf maar weer beginnen: Robert, waarom verdacht je eerst je winterbanden en zeg je later dat er een vloeistof op de weg lag? Klinkt een klein beetje als het zoeken naar oorzaken, behalve bij jezelf?

Gecondoleerd met je verlies man.

krasy
                  Deelnemer

ik kan me wel beetje voorstellen wat hij bedoeld
                    mijn gevoel bij winterbanden is dus
                    als je stevig een bocht pak ofzo dat die beetje uitbreekt.
                    heb wel gelijk het gevoel dat het me 1mm band kost.
                    maar niet het gevoel dat die gaat glijden.(blijft lekker plakken)
                    met de zomerband heb ik dat pas later maar
                    (alsje daar begint met uitbreken is de schaap over de dam)

(het staat er een beetje vreemd maar ik denk dat veel mensen het wel begrijpen wat ik wil zeggen )

vectra208v
                    Deelnemer

@krasy:

Ik snap wat je bedoeld maar sommige denken dat je met winterbanden net zo hard door de bocht kan dan met zomerbanden op droog wegdek,en daar vergissen ze zich dus vaak in.

Ik rij nu voor het eerste jaar met winterbanden omdat die toevallig bij de aankoop van de auto zaten maar merk wel degelijk verschil.
                      de remweg is korter en de grip bij het wegrijden op nat wegdenk (dus geen GLAD wegdek) is ook beter.(ik heb een sneeuwstand op de automaat en dat scheeld ook een stuk).

met sneeuw en ijs moet je gewoon je snelheid aanpassen naar de omstandigheden.

@Robert
                      : zie je zaterdag samen met Oscar16v

kwuyts

Je hebt gelijk RISL, maar ik ben verschillende reacties hier op het forum gewoon ongelooflijk ZAT.

Waarom een Agent de schuld geven als je bij ijzel met 70km door de bocht een ongeval veroorzaakt?
                        En waarom een reactie als “die agent had weer niets anders te doen”, als je gewoon zelf de fout hebt gemaakt.

Het is zo’n ongeloofelijke gewoonte geworden om de schuld op een ander te schuiven, en op dit forum voelt
                        iedereen zich god in zijn verhaal, tot er iets gebeurd dan is het de fout van die agent die niet eens wilde
                        zien of olie op de weg lag.. dan denk ik “kerel, als jij bij een ijsgladde ondergrond met 70 door de bocht gaat vraag je om problemen.”

Verder weet je gewoon de achtergrond in deze situatie niet, was de politieagent die het ongeval van de TS
                        vaststelde wel bevoegd voor een sporenonderzoek? Ook weer zo’n reactie, iedereen denkt te weten wat een agent moet doen.
                        Als hij geen sporenonderzoek start gaat men zeggen dat hij een sporenonderzoek moet doen. Sorry, maar een bouwvakker
                        ga je toch ook niet uitleggen hoe hij een steen moet leggen? Op welke basis gaat de TS dan zeggen dat ze niet eens
                        naar zijn wagen wilde kijken?

Je mag verdomme nog blij zijn dat je die vangrail niet moet betalen ;)

En ik heb deze keer mijn weerwoord zo on-topic mogelijk gehouden :thumb

derartz
                        Deelnemer

ey robert. wat enorm vervelend dat jou dit heeft moeten overkomen. Succes met de afhandeling verder. Hopelijk kun je nog ergens wat geregeld krijgen. Heb je al aan het waarborgfonds gedacht? Daar zou ik even achteraan gaan.

arjontje
                          Deelnemer

@krasy wrote:

ik kan me wel beetje voorstellen wat hij bedoeld
                            mijn gevoel bij winterbanden is dus
                            als je stevig een bocht pak ofzo dat die beetje uitbreekt.
                            heb wel gelijk het gevoel dat het me 1mm band kost.
                            maar niet het gevoel dat die gaat glijden.(blijft lekker plakken)
                            met de zomerband heb ik dat pas later maar
                            (alsje daar begint met uitbreken is de schaap over de dam)

(het staat er een beetje vreemd maar ik denk dat veel mensen het wel begrijpen wat ik wil zeggen )

@vectra208v wrote:

@krasy:

Ik snap wat je bedoeld maar sommige denken dat je met winterbanden net zo hard door de bocht kan dan met zomerbanden op droog wegdek,en daar vergissen ze zich dus vaak in.

Ik rij nu voor het eerste jaar met winterbanden omdat die toevallig bij de aankoop van de auto zaten maar merk wel degelijk verschil.
                            de remweg is korter en de grip bij het wegrijden op nat wegdenk (dus geen GLAD wegdek) is ook beter.(ik heb een sneeuwstand op de automaat en dat scheeld ook een stuk).

met sneeuw en ijs moet je gewoon je snelheid aanpassen naar de omstandigheden.

@Robert
                            : zie je zaterdag samen met Oscar16v

Idd, Je kan gewoon weg niet het zelfde met een winterband als met een zomerband.
                            De winterband is veel slapper/soepeler. Hierdoor gaat de band sneller over zich zelf rollen.
                            De reden hier voor is, dat de band dan de sneeuw en regen kan afvoeren en de lamellen in het profiel zich kunnen openen.
                            Daarom is een winterband onder de 4 mm versleten.

Een zomer band is dus stugger in de wang, en kan dus een hogere bocht snelheid aan.

Ga maar eens met de zelfde maat rijden met zomerbanden en winterbanden.
                            Dan merk je het gelijk. Dit betekend dus niet dat de winterband minder grip heeft.

Maar ja het doet mij ook pijn aan de ogen om zo’n mooie opel in de kreukels te zien. :cry

Anoniem

tuurlijk is het doodzonde van die wagen
                              en ook jammer voor de t.s

enkel de manier waarop hij dan reageert en topics aan maakt :thumbdown

opmerkingen van je mag daar 70 dus t is niet mijn fout

tjah omdat het mag wil niet zeggen dat het altijd kan
                              mislukt het dan dan is het eigenschuld

las zlefs een reactie van iemand die
                              postte dat hij van plan was winterbanden te nemen
                              maar door dit topic er maar vanaf zag :shock: :shock:

tjah of dat wel zo slim is :hmmz
                              maar dat zoort reactie,s kun je wel uitlokken met dit zoort topics :thumbdown :hmmz :sleeping

crossagek

Ik heb precies dezelfde banden als de topic starter onder mijn auto liggen en precies dezelfde maat ,

en nu zal ik wel mensen tegen het zere been schoppen als ik zeg dat het scheelt dat ik nu 14 jaar mijn rijbewijs heb en ongeveer 400.000 km achter de kiezen heb en dat dit wel degelijk mee telt in dit hele verhaal .

Deze tijd van het jaar moet je je gewoon aanpassen aan de omstandigheden , afsluitdijk staan ook borden dat je 130 mag , maar als ze vorst en eventueel ijzel voorspellen ga ik daar echt niet 130 rijden hoor . Het ene stuk kan prachtig mooi schoon zijn , maar het andere deel spiegelglad , doordat bijvoorbeeld zout niet ingereden is of niet hecht aan het asfalt en gewoon weg gereden is .

De schuld op de winterbanden schuiven is gewoon onterecht en dat mensen afhaken van het kopen van winterbanden door zo’n verhaal is helemaal van den zotte . Het is en blijft je eigen keus en je bent en blijft zelf de bestuurder en dus zul je zelf aan moeten passen aan de omstandigheden .

Ik woon zelf naast een schadeherstelbedrijf en ik heb sinds 3 weken menig auto binnen zien komen waaronder bekende en ik zal niet liegen dat 75% van deze auto’s van beginnende bestuurders waren . Dat zegt denk ik al genoeg over de beginnende bestuurder die in de zomer zijn rijbewijs haalt en nog nooit een winter heeft meegemaakt en dan op zijn bek gaat .

Het klinkt hard , maar even op de blaren zitten en gewoon op zoek naar een nieuw autootje en mensen niet op het verkeerde been zetten over winterbanden , maar even naar jezelf kijken ;)

suurtje
                                Deelnemer

@crossagek Ben het helemaal met je eens

krasy
                                  Deelnemer

shit mannn snap het niet…. lezen mensen zo zwart-wit ????
                                    ik heb ook 10 jaar me rijbewijs en al aardig wat tonnentjes gereden.
                                    maar niet elke jonge ??? beginnende bestuurder rijd gevaarlijk.
                                    robbert heeft duizende euro’s uit gegeven aan ze astra die zou niet als een mongool gaan rijden.

lijkt wel als mensen jaloers zijn en het hem gunnen. :wtf :wtf :wtf
                                    en wat mensen dan zeggen over de politie kan ik best wel begrijpen (al ben ik er totaal niet mee eens)
                                    maar je hebt tegenwoordig veel (onervaren )agenten die je met een kutantwoord afschepen.

dat hij zelf geen sporen onderzoek doet is normaal, (doet fto)
                                    maar moet je zeggen dat je dat niet doet..
                                    omdat hij jong eruit ziet en een mooie sportief uitziende auto ???en waarschijnelijk te hard reed. :swear

ik weet de oorzaak niet . dat weet robbert ook niet.
                                    dus jullie ook niet.
                                    kan inderdaad iets op de weg gelegen hebben.vloeistoffen?
                                    kan ook dat auto ergens overheen reed kuiltje ofzo en dat de auto iets uit koers raakte dan zit je zo in een slip.

hoe dan ook de schult van de politie is het niet ,maar kon meer begrip tonen / minder kortaf doen

de schult van de borden is het ook niet echt ,is voor de veiligheid kan alsnog fout gaan met omstandigheden zoals nat/glad wegdek enz

de schult van de banden zal het ook niet zijn ,winterbanden zijn voor goede grip in de sneeuw/ maar heeft daartegen andere eigenschapppen. zoals veel zachter rubber waardoor je gevoel van glijden je kan laten schrikken.

hoe dan ook het is balen en ik denk niet dat robbert er iets aan had kunnen doen.
                                    wat wel een feit is is dat die een ervaaring rijker is en onbewust heel voorzichtig gaat doen in bochtjes.

dus lees dit topic en niet te zwart wit .

winterbanden idiaal maar geen garantie :vertag
                                    zelfde als met traction controle en abs
                                    :thumbup :thumbup :thumbup

RISL
                                    Moderator

Tja, maar om nu winterbanden af te raden is wel erg kortzichtig.
                                      En degene(n) die om dit topic winterbanden laten staan, hebben er nog nooit mee gereden….

Ook het feit dat de topicstarter eerst de winterbanden de schuld gaf en na een hoop commentaar zei dat er olie of een andere vloeistof op de weg lag, vind ik niet in zijn voordeel spreken.

Politie, ja, die heeft het nu eenmaal druk en agenten komen heel de dag dit soort dingen tegen. Ik kan me het wel voorstellen dat je dan op het eind van de dag wat minder vriendelijk bent. Zij zullen echt wel hun best voor je doen, maar als zij zeggen dat ze geen sporenonderzoek doen, zullen ze daar wel een reden voor hebben.

Het is nu eenmaal winter, de ene dag vriest het, de volgende dag is het ruim boven het vriespunt. Het (in mijn ogen) stomst wat je met zulk weer kunt doen, is het niet aanpassen van je rijgedrag. En vaak zal dat goed gaan (tot nu toe heb ik zelf ook al een paar keer een inschattingsfout gemaakt met lage snelheid) en een andere keer gaat het fout en lig je auto (en jijzelf) in de kreukels.

Het klinkt heel hard, maar zie het als een les, wees blij dat je zelf niets is overkomen. Probeer de onderdelen van je auto te verkopen, breng het chassis naar de oudijzerboer en koop een volgend wagentje waar je aan kunt hobbyen.

crossagek

@ krasy ik zie het helemaal niet zwart-wit

Het feit dat de topicstarter zegt dat er 70 km/u op de borden stond en dus maar met 70 de bocht in is gegaan zegt mij genoeg .

70 is een adviessnelheid en hoef je niet te rijden ;) , de mannen die de snelheden op de matrixborden zetten hebben niet eerst even gevoeld he of het misschien glad was in de bocht , die krijgen advies van rijkswaterstaat . Misschien was het 10 minuten van te voren nog wel kurkdroog in die bocht en is er wat water over de rijbaan gestroomd wat bevroren is en de topicstarter in de slip heeft gebracht . dat kan rijkswaterstaat niet zien en kan er ook weinig aan doen .

je moet zelf als bestuurder anticiperen op de omstandigheden en met wat meer rijervaring achter de kiezen dan zou ik de bocht al langzamer nemen deze tijd van het jaar ;)

waltwalt500

@crossagek wrote:

@ krasy ik zie het helemaal niet zwart-wit

Het feit dat de topicstarter zegt dat er 70 km/u op de borden stond en dus maar met 70 de bocht in is gegaan zegt mij genoeg .

70 is een adviessnelheid en hoef je niet te rijden ;) , de mannen die de snelheden op de matrixborden zetten hebben niet eerst even gevoeld he of het misschien glad was in de bocht , die krijgen advies van rijkswaterstaat . Misschien was het 10 minuten van te voren nog wel kurkdroog in die bocht en is er wat water over de rijbaan gestroomd wat bevroren is en de topicstarter in de slip heeft gebracht . dat kan rijkswaterstaat niet zien en kan er ook weinig aan doen .

je moet zelf als bestuurder anticiperen op de omstandigheden en met wat meer rijervaring achter de kiezen dan zou ik de bocht al langzamer nemen deze tijd van het jaar ;)

ik denk dat je je vergist…snelheid op Matrixborden is geen adviessnelheid..als daar 70 op staat mag je NIET harder dan 70

Basgsi
                                          Deelnemer

idd al een paar jaar verplichte max. snelheid

kwuyts

@krasy wrote:

dat hij zelf geen sporen onderzoek doet is normaal, (doet fto)
                                              maar moet je zeggen dat je dat niet doet..
                                              omdat hij jong eruit ziet en een mooie sportief uitziende auto ???en waarschijnelijk te hard reed. :swear

Ik denk dat je hier doelt op de post waarin staat dat de agent zei “gezien je leeftijd en auto heb je te snel gereden”?

Ik denk niet dat hij dan bedoelde met “gezien je auto” dat het een sportieve auto is, maar eerder naar de schade gekeken.
                                              Zoals je kan zien is de aangerichte schade duidelijk niet door 30km per uur te rijden op een glad wegdek…

Hier zat dus wel meer snelheid achter aan de schade te zien.

usbstick
                                              Deelnemer

als deze agenten niet bevoegd zijn een sporen onderzoek te doen dan mag hij dat ook niet zeggen want er is geen onderzoek naar gedaan,al bij een veel lagere snelheid kan er aanzienlijk grote schade zijn,maar ik weet het,jouw informatie komt van een zeer betrouwbare bron ;)

kwuyts

@usbstick: zou je willen stoppen met die discussie terug nieuw leven in te blazen? Dank.

OscaR-16v
                                                  Deelnemer

je kunt nog zulke dure winterbanden kopen, maar als de weg spiegelglad is door een laag ijs ben je gewoon smerig de lul. ik gleed met me ex astra een paar maand terug, met splinter nieuwe winterbanden bijna uit een bocht waar ik amper 20 reed. een weg met veel bomen, en een flauwe bocht.

ik kon NIKS aparts aan de weg zien. toch wel ff aardig geschrokken :thumbdown

kwuyts

Ik denk persoonlijk dat winterbanden op echt glad ijs niets meer te zeggen hebben dan zomerbanden.
                                                      Op ijs schuif je gewoon punt.. Of je dan meer lamellen hebt of niet, schuiven zal je :jerry

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 120)
                                                    • Het onderwerp ‘koop geen winterbanden!!!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.