koop geen winterbanden!!!!

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel koop geen winterbanden!!!!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 120)
  • Auteur
    kwuyts

@RISL wrote:

Over de boete:
      M’n ouders hebben laatst ook een boete van €180 gehad voor te hard rijden terwijl de auto gewoon thuis stond. We hebben het procesverbaal opgevraagd en daar stond dat een agent buiten dienst een auto hard had zien rijden op een vrijdagavond, een schatting had gemaakt van de snelheid en het kenteken tot maandagochtend had onthouden.

Dan is het al heel erg raar dat die boete tot bij jullie thuis geraakt is.
      Dan mag je al in de bebouwde kom iemand 200 per uur zien rijden, geen meettoestel bij is dikke pech.
      Normaal gezien moet je de exacte snelheid via een geijkt toestel vaststellen..

leocabrio

@koenelsenaar wrote:

haha dan ben je ook triest als je een heel weekend kentekens gaat onthouden :???:

die agent had niks beters te doen dat weekend zijn werk is zijn hobbie blijkbaar :wtf

kwuyts

@leocabrio wrote:

die agent had niks beters te doen dat weekend zijn werk is zijn hobbie blijkbaar :wtf

En sorry jongens dat ik nu offtopic ga, maar dit soort reacties vraagt er gewoon om.

Dit is weer een typische ik-haat-de-politie reactie, tot dat je ze nodig hebt dan ken je het telefoon nummer plots vanbuiten ;)
          Niks beters te doen, als jij wist wat die job inhield je zou anders praten ;)

Als jij dagelijks geconfronteerd wordt met dodelijke verkeersongevallen door overdreven snelheid,
          die beelden blijven in je gedachten dwalen. En ja, dan krijg je vreemde hobby’s zoals hardrijders aanpakken.

astraTD

@kwuyts wrote:

@leocabrio wrote:

En sorry jongens dat ik nu offtopic ga, maar dit soort reacties vraagt er gewoon om.

Dit is weer een typische ik-haat-de-politie reactie, tot dat je ze nodig hebt dan ken je het telefoon nummer plots vanbuiten ;)
            Niks beters te doen, als jij wist wat die job inhield je zou anders praten ;)

Als jij dagelijks geconfronteerd wordt met dodelijke verkeersongevallen door overdreven snelheid,
            die beelden blijven in je gedachten dwalen. En ja, dan krijg je vreemde hobby’s zoals hardrijders aanpakken.

Precies, ik heb ook een haat aan hard rijders. :thumbup

usbstick
            Deelnemer

dit heeft niks met ik haat de politie te maken,de politie maken zich niet geliefd met dit soort acties.. het draaid alleen nog maar om geld om zoveel mogelijk geld binnen te halen ,met het goede excuus om de verkeersveiligheid.
              of gaan ze zomaar op de meest veilige wegen staan te flitsen???
              en heb nog wel wat voorbeelden.

Twanni

@usbstick wrote:

dit heeft niks met ik haat de politie te maken,de politie maken zich niet geliefd met dit soort acties.. het draaid alleen nog maar om geld om zoveel mogelijk geld binnen te halen ,met het goede excuus om de verkeersveiligheid.

mensen doen ook alleen maar hun job , denk je dat een ploeg willekeurig uit eigen zin ergens gaan staan flitsen ? dit word opgegeven door hogerop hoor …
                en tuurlijk maken ze zich niet geliefd want niemand geeft graag zijn/haar zuurverdiende centen af .. maar moest je je gewoon aan de regels houden heb je wenig/geen last van politie ;)

sorry voor offtopic :thumbup

robert_corsa

tja, 1 auto in de kreukels, 4 politie wagens, 6 mannen, 1 vrouw (mmmmm :wub )
                  heb enkel met de vrouw gepraat, agenten hadden de grootste lol op het voorscherm van de vangrail af te trappen.
                  beetje slap ouwehoeren, weekend plannen bespreken.
                  en als je vraagt of ze wiillen kijken in de bocht of er wat lag, krijg je een antwoord van: vollgens rijkswaterstaat ligt er niets, u heeft gezien u leeftijd en auto te hard gereden :fy1 nou sorry hoor. de heren met blauwe pet verdomde het om eens verder te kijken, geen spoor onderzoek.

en lachend afscheid nemen: fijn weekend nog meneer :fy1 maar mn astra ligt wel in puin, leuk dat de blauw petten nog even gekeken hebben ofzo :cry

even offtopic: vorig jaar had ik nog super grip met de winterbanden.
                  heb het idee dat ze te hard zijn geworden idd.
                  zijn nog geen 3 jaar oud :wtf

kwuyts

@usbstick wrote:

Het is dan ook niet de hoofdtaak van politiemensen om geliefd te zijn bij de burgers.

En wat je zegt van dat flitsen is dikke bullshit. Als je cijfergegevens zou bekijken van bepaalde
                    wegen van het ongevallen cijfer voor er flitspalen stonden en nadat er flitspalen stonden, wel dan kan ik je zeggen
                    dat een flitspaal (die in enorm veel gevallen zelf niet eens actief is!) duidelijk zijn nut bewijst.

En nog iets, om in hetzelfde voorbeeld te blijven.
                    Als jij met 90km per uur in de bebouwde kom gepakt wordt is het “de politie” die weer eens geld uit jouw zakken aan het slagen is.
                    Maar als jouw dochtertje of zoontje door een persoon die 90km/u in de bebouwde kom omver gemaaid wordt zal het ook weer “de politie”
                    zijn die “toch nooit iets doet aan de onveilige wegen”.

Altijd makkelijk in het verkeer, de schuld op de politie schuiven.
                    Aah ja, want als ze acties ondernemen zijn ze volgens jouw de burger aan het pesten,
                    ondernemen ze geen actie, dan zijn het luierikken die zoals hierboven aangehaald niets beters te doen heeft.

En jawel, je raad het al… ik heb OOK nog wel wat voorbeelden.

Sorry als ik wat aanvallend overkom, maar zo’n reacties zijn gewoon te achterlijk voor woorden.
                    Of wil jij soms graag aan een jonge moeder vertellen dat haar zoontje net overleden is ten gevolge van een verkeersongeval? ;)
                    Allemaal jobs van “de politie” waar de meeste mensen niet eens meer bij stilstaan ;)

Basgsi
                    Deelnemer

Er is al toegegeven dat er op sommige plekken wordt gecontroleerd om geld binnen te harken, dus jouw voorbeeld is al achterhaald.

En waarom staan ze op de A2 5 banen breed te flitsen ipv bij een school, simpel daar wordt minder verdiend…..
                      Het is simpel je moet je aan de regels houden, en ook een paar km te hard op de a2 is de boete terrecht, maar
                      neemt niet weg dat ze er staan om geld te verdienen. Ik zelf vind dat de boetes op de snelweg veel lager mogen en snelheids
                      overtredingen in bebouwde kom dan hoger mogen, dan is het voor de politie aantrekkelijker om daar te gaan controleren en zal
                      het veel veiliger worden.

En als ik fout ben en ik krijg een boete is de politie mn beste vriend, maar heb al wat problemen gehad met agenten toe misbruik hebben
                      gemaakt van hun machtspositie. het zijn ook maar mensen die wordt verteld wat ze moeten doen van hogeraf, maarja onderaan de ladder krijg je de
                      meeste shit over je heen, wisten ze voordat ze aan de opleiding begonnen.

vectra208v
                      Deelnemer

de politei is je vriend zeggen ze altijd maar die keer dat ze je vriend niet zijn ligt aan jezelf.

gewoon de regels zo goed als volgen is er niks aan de hand.

De politie op straat krijgt idd orders van hooger op en zie ook regelmatig met wegmisbruikers dat er 4 of 5 dikke overtredingen waren begaan en dat ze er maar 1 of 2 uitschrijven.
                        Ze vinden het zelf ook niet leuk dat de boetes de laatste tijd zo gestegen zijn maar dat ligt toch echt aan de weg(mis)(ge)bruikers.
                        Het zijn ook niet alleen de jonge knaapjes die net hun rijbewijs hebben en die denken dat ze kunne rijden maar zeker ook oudere kunnen het flink bond maken.

dus de politie mijn vrien??? JA meestal wel…soms niet maar dat ligt dan aan me zelf.

gr.Paul

usbstick
                        Deelnemer

dan heb je het over verkeer hufters als ze veel te hard rijden.. ik heb het meer over dt je 5 of 10 kilometer te hard rijd,en daar tegenover heb jij het over flits palen,dat werkt ook niet,want ze remmen voor de paal,wat al gevaarlijk is,en als ze ervoorbij zijn gaat het gas erop.
                          ik snap wel wat jij bedoeld ik heb zelf ook een dochter van 2 en rij zelf niet achterlijk hard maar ik rij wel door.je zou mij niet bij wegmisbruiker tegenkomen.
                          het gaat mij erom waarom flitsen als er een traject controle is? waar gaat dat over?

en waarom komen ze niet eens meer kijken als er bij mij ingebroken wordt?
                          wat is hun job dan? alleen maar zielige berichtjes over brengen?
                          ja ik zou niet met ze willen ruilen,maar das mijn keuze..

kwuyts

@Basgsi wrote:

Er is al toegegeven dat er op sommige plekken wordt gecontroleerd om geld binnen te harken, dus jouw voorbeeld is al achterhaald.

En waarom staan ze op de A2 5 banen breed te flitsen ipv bij een school, simpel daar wordt minder verdiend…..
                            Het is simpel je moet je aan de regels houden, en ook een paar km te hard op de a2 is de boete terrecht, maar
                            neemt niet weg dat ze er staan om geld te verdienen. Ik zelf vind dat de boetes op de snelweg veel lager mogen en snelheids
                            overtredingen in bebouwde kom dan hoger mogen, dan is het voor de politie aantrekkelijker om daar te gaan controleren en zal
                            het veel veiliger worden.

En als ik fout ben en ik krijg een boete is de politie mn beste vriend, maar heb al wat problemen gehad met agenten toe misbruik hebben
                            gemaakt van hun machtspositie. het zijn ook maar mensen die wordt verteld wat ze moeten doen van hogeraf, maarja onderaan de ladder krijg je de
                            meeste shit over je heen, wisten ze voordat ze aan de opleiding begonnen.

Als je ergens geen verstand van hebt, kan je altijd uitleg vragen maar om dan meteen conclusies te trekken.
                            Ten eerste wil ik wel eens weten waar er zwart op wit gezegd wordt dat er geflitst wordt met als hoofddoel geld binnen te harken.
                            En kom nu niet met de eerste de beste krant op de proppen, want zoals jullie ongetwijfeld weten is een krant hedentendage ook niet
                            meer zo objectief als we zouden verwachten ;)

Ik spreek nu voor België:
                            De reden waarom mensen staan te flitsen op een snelweg ipv in een bebouwde kom of aan een school is heel simpel.
                            Snelweg = Federale politie
                            Bebouwde kom/school = Lokale politie.

De federale politie heeft enorm veel manschappen en een speciale dienst voor verkeer.
                            Zij kunnen dus elke dag x-aantal mensen uitsturen om te flitsen, en aangezien zij bevoegd zijn voor
                            de federale wegen (= snelwegen) zullen zij op de snelwegen flitsen.

De lokale politie heeft heel wat minder manschappen en vaak ook geen eigen verkeersdienst (behalve dan de grote korpsen).
                            Met minder manschappen moeten zij wel enorm veel taken invullen, waardoor zij dus simpelweg de capaciteit niet hebben
                            om aan scholen oid te gaan flitsen.

Nu jij weer ;)

En over dat misbruik van machtspositie, ik ben ook niet blind en ik weet dat er overal “rotte appels” zijn.
                            En ja, dat is heel spijtig dat mensen daarvan gebruik maken. Het is dan aan jouw als burger om zoiets te melden.

@vectra208v wrote:

dus de politie mijn vrien??? JA meestal wel…soms niet maar dat ligt dan aan me zelf.

gr.Paul

Heel mooi geformuleerd! :D

@usbstick wrote:

dan heb je het over verkeer hufters als ze veel te hard rijden.. ik heb het meer over dt je 5 of 10 kilometer te hard rijd,en daar tegenover heb jij het over flits palen,dat werkt ook niet,want ze remmen voor de paal,wat al gevaarlijk is,en als ze ervoorbij zijn gaat het gas erop.
                            ik snap wel wat jij bedoeld ik heb zelf ook een dochter van 2 en rij zelf niet achterlijk hard maar ik rij wel door.je zou mij niet bij wegmisbruiker tegenkomen.
                            het gaat mij erom waarom flitsen als er een traject controle is? waar gaat dat over?

en waarom komen ze niet eens meer kijken als er bij mij ingebroken wordt?
                            wat is hun job dan? alleen maar zielige berichtjes over brengen?
                            ja ik zou niet met ze willen ruilen,maar das mijn keuze..

Dat mensen remmen voor flitspalen is inderdaad een vrij gevaarlijk fenomeen, en dan kan je je inderdaad afvragen of
                            dit nog echt wel werkt. Uit cijfers blijkt inderdaad van wel, maar zoals je zelf al aanhaald, traject controle is efficiënter.

Maar dat heeft natuurlijk allemaal te maken met budgetten. In een trajectmeter zit héééél wat meer in dan enkel
                            de gekende traject meting. Als je googled zal je misschien wel meer info hierover vinden, maar het is ongelooflijk wat
                            in zo’n toestel allemaal inzit. Enja, dan spreek je natuurlijk ook over enorme bedragen voor de aankoop van zo 1 toestel.

Waardoor kleinere korpsen dus zullen kiezen voor de klassieke paal.

usbstick
                            Deelnemer

kwuyts,ik weet niet waar jij je onzin llemaal vndaan haalt,blijkaar uit belgie,maar als je het nieuws een beetje volgt dan had je kunnen zien dan onze hoge piefen uit den haag het zelf op tv hebben verkondigd dat het geld flitsers zijn…

nu jij weer ;)

vectra208v
                              Deelnemer

@vectra208v wrote:

gr.Paul

Ja toch :thumbup

even een voorbeeld dat ik ze niet allemaal te vriend heb:

Toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders kregen we nieuwe buren.
                                Het was ons wel bekend dat het een politie zou zijn maar daar maakte ik mij niet druk om.

Na een tijdje was hij wat ingeburgert in de straat en toen begon het…

ben ik op een zaterdag middag de uitlaat van mijn PUCH mAXI aan het schoon branden omdat die vol roet zat en dus voor geen meter meer vooruit kwam.

Komt die buurman over de schutting heen en zegt:”ben je hem aan het opvoeren??? ik hou je wel in de gaten…..als je gaat rijden ben je van mij”

Ik dacht:” ow ben jij zo 1″

Ik tegen de buurman:” nee hoor ben hem niet aan het opvoeren….loopt al hard zat”
                                TROK HIJ GELIJK HET BONNEN BOEKJE EN BEGON TE SCHRIJVEN :shock:

die vent zal dus nooit mijn vriend worden maar ken er genoeg waar ik het prima mee kan vinden :thumb

kwuyts

@usbstick wrote:

kwuyts,ik weet niet waar jij je onzin llemaal vndaan haalt,blijkaar uit belgie,maar als je het nieuws een beetje volgt dan had je kunnen zien dan onze hoge piefen uit den haag het zelf op tv hebben verkondigd dat het geld flitsers zijn…

nu jij weer ;)

Ik woon in België, en heb dan ook niet gezien dat jullie hoge “piefen” uit den haag dat komen vertellen zijn.
                                  Nummer 1, media is al totaal geen betrouwbare bron, en nummer 2, als hardrijder geef je ze zelf de kans om “voor het geld” te flitsen ;)

En waar ik mijn “onzin” vandaan haal ga ik niet op internet gooien.
                                  Maar geloof mij dat het uit betrouwbare bron komt :thumb

@vectra208v wrote:

@vectra208v wrote:

gr.Paul

Ik tegen de buurman:” nee hoor ben hem niet aan het opvoeren….loopt al hard zat”

Mag ik dan eens vragen waarvoor hij heeft geschreven?
                                  Als ik zo’n verhalen hoor wil ik dat toch graag eens weten, want zonder meettoestel kan hij je zelf
                                  geen boete geven voor lawaai hinder hoor :thumb

vectra208v
                                  Deelnemer

@usbstick wrote:

nu jij weer ;)

jij hebt een flink politie trauma ergens aan over gehouden volgens mij. ;)

dit wordt een eindeloze discussie dus laten we het hier bij laten???

vectra208v
                                    Deelnemer

@kwuyts wrote:

@usbstick wrote:

nu jij weer ;)

Ik woon in België, en heb dan ook niet gezien dat jullie hoge “piefen” uit den haag dat komen vertellen zijn.
                                      Nummer 1, media is al totaal geen betrouwbare bron, en nummer 2, als hardrijder geef je ze zelf de kans om “voor het geld” te flitsen ;)

En waar ik mijn “onzin” vandaan haal ga ik niet op internet gooien.
                                      Maar geloof mij dat het uit betrouwbare bron komt :thumb

@vectra208v wrote:

@vectra208v wrote:

gr.Paul

Mag ik dan eens vragen waarvoor hij heeft geschreven?
                                      Als ik zo’n verhalen hoor wil ik dat toch graag eens weten, want zonder meettoestel kan hij je zelf
                                      geen boete geven voor lawaai hinder hoor :thumb

Ik kreeg een boeten omdat ik een opgevoerde brommer had omdat ik dat zei.
                                      Hij kon dat niet bewijzen maar mijn woorden waren bindend volgens hem.

ben er ook tegen in gegaan en heb het aangegeven op het politie bureau.
                                      In mijn krante wijk had ik ook een politie die een abonnement had op de krant die ik bezorgde en met hem kon/kan ik het goed vinden.

die heeft er werk van gemaakt en de boeten is ingetrokken en mijn buurman is op het matje geroepen.

usbstick
                                      Deelnemer

ik heb geen trauma hoor.. kan alleen heel slecht tegen onrecht en machts misbruik,als de politie onterecht een bekeuring uit schrijft dn kan dat zomaar,wil je het ongedaan laten maken dan is het jouw probleem,dat kost tijd,moeite en geld.

kwuyts

@vectra208v
                                          En terecht :D .

Eigenlijk een mooi voorbeeld bij mijn rotte appels.
                                          Zo zie je dat er overal rotte appels zijn, maar als je het gaat aangeven worden zij wel op het matje geroepen
                                          door een hogere raad. Natuurlijk als je niets aangeeft, weet men het niet en blijft “de politie” corrupt.

1 ding kan ik iedereen hier vertellen, selectieproeven om als politie nog maar aan een opleiding te mogen
                                          starten zijn ontzettend zwaar. En die maken ze niet zo zwaar om macho’s en machtsmisbruikers aan te trekken hoor ;)

@usbstick wrote:

ik heb geen trauma hoor.. kan alleen heel slecht tegen onrecht en machts misbruik,als de politie onterecht een bekeuring uit schrijft dn kan dat zomaar,wil je het ongedaan laten maken dan is het jouw probleem,dat kost tijd,moeite en geld.

Als “de politie” (sorry, ik kan slecht tegen veralgemeningen) onterecht een bekeuring uitschrijft kan dat niet zomaar.
                                          “de politie” oordeelt namelijk niet of dat jij schuldig bent voor een feit of niet. “De politie” schrijft gewoon een bepaald
                                          feit zo gedetailleerd mogelijk op, zodat een politierechter kan oordelen of je een boete zal betalen of niet ;)

Als jij die boete ongedaan wil maken kost je dat geloof ik zelfs nog geen postzegel, want dan kan jij perfect een weerwoord
                                          indienen en als ik me niet vergis zit er daarvoor zelf al een “port door bestemmeling betaald” envelopje bij.

Als je dan moet voorkomen en je wordt vrijgesproken heeft je dat nog altijd geen enkele euro gekost,
                                          als het je toch geld gaat kosten ben je blijkbaar wel terecht bekeurd ;)

iquick
                                          Deelnemer

Euhmm GUYS time out -offtopic Ronde 1 is voorbij :jerry We hadden het over winterbanden :wtf

Ik zeg dit altijd: Doet de politie een keer iets goed kraken burgers het af. Doen ze iets niet goed kraken burgers het nog af :thumbup

kwuyts

@iquick wrote:

Euhmm GUYS time out -offtopic Ronde 1 is voorbij :jerry We hadden het over winterbanden :wtf

Ik zeg dit altijd: Doet de politie een keer iets goed kraken burgers het af. Doen ze iets niet goed kraken burgers het nog af :thumbup

Zo is het maar net!

En aan iedereen die slecht praat over “de politie”: ik nodig jullie uit om zelf eens in het veld te staan ;) .
                                              Maar alsjeblieft, neem er dan ook ALLES bij en niet enkel wat de burger ziet.

Niet enkel het niet doen door in een combi te rijden. (en zelf op dat moment ben je aanwezig in de straat waardoor
                                              het criminaliteitscijfer spectaculair daalt ;) ).

Neem er dan ook de dodelijke verkeersongevallen bij waar je vaststelling van mag gaan doen met geknelde personen,
                                              neem er dan ook de slechtnieuwsmeldingen bij van zoon/dochter die nooit meer terug zal komen na een nachtje stappen.
                                              Neem er dan ook de dagen en nachten lange onderzoeken naar de persoon die vluchtmisdrijf pleegde na het omverrijden
                                              van jouw zoon/dochtertje bij.
                                              Neem er dan ook de situaties bij waar jij als schietschijf dient voor het beschermen van jouw vaders/moeder/zoon/dochter.

Roepen kunnen we allemaal, maar ga er zelf ook eens staan ;)

iquick
                                              Deelnemer

@kwuyts wrote:

@iquick wrote:

Zo is het maar net!

En aan iedereen die slecht praat over “de politie”: ik nodig jullie uit om zelf eens in het veld te staan ;) .
                                                Maar alsjeblieft, neem er dan ook ALLES bij en niet enkel wat de burger ziet.

Niet enkel het niet doen door in een combi te rijden. (en zelf op dat moment ben je aanwezig in de straat waardoor
                                                het criminaliteitscijfer spectaculair daalt ;) ).

Neem er dan ook de dodelijke verkeersongevallen bij waar je vaststelling van mag gaan doen met geknelde personen,
                                                neem er dan ook de slechtnieuwsmeldingen bij van zoon/dochter die nooit meer terug zal komen na een nachtje stappen.
                                                Neem er dan ook de dagen en nachten lange onderzoeken naar de persoon die vluchtmisdrijf pleegde na het omverrijden
                                                van jouw zoon/dochtertje bij.
                                                Neem er dan ook de situaties bij waar jij als schietschijf dient voor het beschermen van jouw vaders/moeder/zoon/dochter.

Roepen kunnen we allemaal, maar ga er zelf ook eens staan ;)

:thumbup Mee eens

kwuyts

Hier ga ik het dan ook bij laten, nogmaals sorry voor het off-topic gaan maar van zulke reacties krijg ik “den bibber” -offtopic .

xanquezer

@TS gecondoleerd.

:cry

usbstick
                                                    Deelnemer

kwuyts,in nederland hoef je niet voor elke bekeuring naar de rechter,je krijgt m gewoon opgetuurd ook al ben je nooit aangehouden. dus dan is het jouw probleem,kijk maar of je je geld terug krijgt.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 120)
                                                    • Het onderwerp ‘koop geen winterbanden!!!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.