kontje gekust :(

Forumindex Forums Modellen Astra kontje gekust :(

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    4str41.6

eergisteren met me opel astra g 99′ even met een trekhaak gekust :(
      jammer genoeg kan ik me bumper wel wegflikkeren..
      maar ik had een vraag.
      ik wou via winparts een nieuwe bumper bestellen( met mistlamp gaten erin)
      wie weet ongeveer de prijs waar ik op kom als ik hem in de kleur van me auto laat spuiten(bordo rood)?

ik weet niet waar ik bij een aanrijding nog meer rekening mee moet houden?
      als je motor een klap heeft gehad op dingetjes letten was stuk kan gaan maar je pas na een tijdje merkt ?

vriendelijk bedankt!

opel-motorsport
      Deelnemer

is je radiator dan ook niet geraakt als je zegt dat je motor een klap heeft gehad ? want van een bumper die kapot is zal de motor geen felle klap van hebben gekregen hoor

Gerrit78
        Deelnemer

Denk dat je ongeveer moet rekenen op een bedrag van tussen de 150 en 250 euro voor het spuiten.
          Was toen voor een achterbumper 200 euro kwijt.

Klopper

Weet niet in hoeverre hij doorgedrukt is, maar ook een grote kans dat je de ijzeren stootrand vlak achter de bumper ook even moet recht tikken / vervangen. Al zou ik dat gewoon van een slOpel halen, is goedkoper dan een nieuwe :P

Spuiten kost misschien een paar honderd euro, maar kleurverschil ten opzichte van de rest van je auto blijf je dan houden. Even doorsparen voor een complete overspuiting van je auto is dan mss handiger :)

4str41.6

radiator heeft het gelukkig overleefd. @opel-motorsport ik bedoelde meer dat je auto toch in 1x stil staat dat het opzich al wel een impact kan hebben misschien ? want heb wel eens gehoord dat een catalysator er ook mee kan ophouden..kleurverschil ga je toch houden jammer genoeg.. kzal morgen alles ff beter bekijken:P nog niet echt veel zin en tijd in gehad :P

breezer

Het ligt er maar net aan wat de snelheid was waarmee je je voorganger hebt geraakt,maar je radiateur is met een beetje pech na de bumper aan de beurt. Maar die is nog goed schreef je..

En doe je het echt goed zoals ik ooit deed dan moet je ook nog via je raam uit je auto klimmen. king:

Mr-T-Opel-Astra-G
                Deelnemer

@breezer wrote:

En doe je het echt goed zoals ik ooit deed dan moet je ook nog via je raam uit je auto klimmen. king:

Le Dukes of hazard stijl? haha,

De voorbumper is gespleten? zijn de ophangpunten op hun plaats in de wielkasten? Nu scheelt het dat een trekhaak een bumper vaak indrukt en dan kapot trekt. zolang je geen andere oppervlakten heb geraakt dan de trekhaak zou er niet tot niet veel nevenschade moeten zijn (moeilijk in te schatten zonder foto’s), maar voor de zekerheid altijd op controleren.

Voor het schadeherstel is het een optie om zelf te spuiten. Winpart bumpers staan standaard in de primer, en zijn (naar hun zeggen spuit klaar) Bij de Opel garages zijn spuitbussen te verkrijgen in originele spuitcodes/kleuren die zo goed als mogelijk al op de bestaande carrosseriekleur aansluiten, maar dat ligt eraan in welke maten de elementen hebben ingespeeld op jouw lak. Mocht je besluiten om zelf te gaan spuiten, of iemand te vragen die dit kan (buiten autoschadebedrijven) kan je dit een flinke duit schelen. vergeet trouwens ook niet een blanke lak na te zetten, deze zijn ook te krijgen bij Opel garages.

Gerrit78
                  Deelnemer

Als je het netjes wilt hebben is spuiten met een spuitbus geen optie.

Jefkere

Als je bij een “deftige” bedrijf gaat, dan meet die de verf die op je wagen zit op verschillende plaatsen (inclusief de lichte verkleuring met de jaren etc.) en dan maakt hij de verf perfect na aan de hand van de metingen, dan heb je geen kleurverschil, want de lichte verkleuring zit mee in de metingen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.