koni geel in fk schroefset calibra/vectra of eibach

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel koni geel in fk schroefset calibra/vectra of eibach

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243281
    angel-2000
      Lid sinds:
      9 January 2007

      Hallo

      ik zat met de volgende vragen.

      Ik heb 4 gele koni’s voor calibra en wil deze in een fk schroefset gebruiken waar origineel met koni gewerkt wordt, zijn dit dezelfde dempers of apart voor een schroefset?

      Waarom zijn de schokdempers van een calibra achter dikker als die van een 2000? de calibra is toch niet veel zwaarder (rond de 50/55 kg meestal) en kunnen die van een calibra toch gewoon op een 2000 gebruikt worden?

      Adviseren jullie koni geel of bilstein b8? en waarom.

      mvg maikel

      #17942778
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @angel-2000 wrote:

        Hallo

        ik zat met de volgende vragen.

        Ik heb 4 gele koni’s voor calibra en wil deze in een fk schroefset gebruiken waar origineel met koni gewerkt wordt, zijn dit dezelfde dempers of apart voor een schroefset?

        Waarom zijn de schokdempers van een calibra achter dikker als die van een 2000? de calibra is toch niet veel zwaarder (rond de 50/55 kg meestal) en kunnen die van een calibra toch gewoon op een 2000 gebruikt worden?

        Adviseren jullie koni geel of bilstein b8? en waarom.

        mvg maikel

        Als de koni’s bij de schroefset horen, dan zou het moeten kunnen. Maar zo niet, dan is de lengte erg belangrijk. Wat in het algemeen bij schokdempers geadviseerd wordt is dat je met standaard dempers (de lengte) niet veel dieper kan dan 4 cm. Doe je dat wel, dan slaan ze op hun eind, en dan gaan ze uiteindelijk stuk.

        De dikte kan zitten dat de 2000 andere dempers kreeg dan de calibra (als ik me niet vergis) het had iets te maken met olie en gas gevuld. Welke type wat heeft…. geen idee, dacht dat de 2000 rondom gasdempers had. Het dikte verschil kan ook komen omdat het gewoon verschillende merken zijn?

        Ik zou altijd voor koni’s gaan, de meeste zijn in ingaande slag verstelbaar, en dus enigzins in hardheid verstelbaar. Tevens op nieuwe koni’s (bij dezelfde eigenaar) levenslang garantie. Maar met bilsteins maak je zeker ook geen slechte koop, dat zou bij mij een goede 2e keuze zijn.

        #17942779
        angel-2000
          Lid sinds:
          9 January 2007

          Hey,

          ik ben er sinds vandaag achter gekomen dat er 2 type’s gele koni’s zijn zowel normale lengte als ingekort was er altijd vanuit gegaan dat gele altijd ingekort waren.
          Dit houd tevens in dat ik ze niet voor de schroefset kan gebruiken omdat het de gewone zijn.

          Het verschil tussen 2000 en calibra dempers was beide gele koni’s, die van de calibra zijn dus een stuk dikker maar passen die wel bij een 2000 want ik weet niet of er lengte verschil inzit.

          Bedankt voor de reactie

          gr

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.