Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Komt olie nevel uit de dumpvalve……
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2010 om 15:06 #17220398
vandaag weer met de kadett c coupe gereden waar een c20let inzit met forge dumpvalve en kwam er toen achter dat er olienevel uit de dumpvalve komt als hij afblaast. nu zit alles dus onder de olie :swear
Mijn vraag is t volgende : denken jullie net als ik dat de turbo gewoon overleden is? hij heeft nog wel de druk van 0,5 bar.
het is een standaard turbo blok met grotere intercooler.
is volgens mij van iemand hier op t forum geweest, een blauwe kadett coupe met c20let erin met manta 18s bak en 15 inch bbs rmals jullie advies hebben met ook op verbeteringen graaaaaag!!!
ga nu even nog van de laatste zonnestralen genieten.
(niet mijn eigen auto maar van een klant/vriend)
24 april 2010 om 16:44 #17662096dan is je turbo overleden
24 april 2010 om 16:56 #17662097kan ook verkeerde oliekeuze zijn natuurlijk
25 april 2010 om 07:55 #17662098het kan ook zijn dat er via de carter ontluchting olie meekomt.
slang zit standaart ook op de turbo inlaat zijde verbonden.25 april 2010 om 10:30 #17662099Een heel klein beetje olie nevel dat is wel vaker zo (vooral als de valve nieuw is want dan is het olie die ze hebben gebruikt om de klep soepel te monteren, maar nooit zoveel dat je ziet dat alles eronder zit dan is er wel wat aan de hand lijkt mij… mijn baily’s is altijd netjes schoon (en de omgeving van de klep ook)
25 april 2010 om 16:53 #17662100als je een stukje stevig gereden heb zie je gewoon alles onder een laagje olie zitten. en na verloop van tijd zie je ook een druppel olie hangen aan de dumpvalve. zal van de week de carterventilatie eens goed bekijken of er niks verstopt zit.
25 april 2010 om 16:54 #17662101moet er ook even bijzeggen dat deze auto ongv 1,5 jaar heeft stilgestaan, miss de kering uitgehard van de turbo oid??
25 april 2010 om 18:06 #17662102weet iemand hoeveel bar druk een c20let standaard heeft? bedoel mij is verteld dat dat blok standaard is maar de toerenbegrenzer ben ik nog niet tegen gekomen en ben nog niet verder gegaan dan 7000tpm zit tevens ook een actuator op van eds en de intercooler is redelijk flink van afmeting.
25 april 2010 om 18:34 #176621030,6constant 0,9overboost geloof ik. is origineel.
fase123456 allemaal meer :D26 april 2010 om 07:48 #17662104dus als ik volgas geef met doortrekken moet de meter op 0,9 komen te staan??? ik haal max 0,5 bar bij volgas. en als ik constant rij gewoon kruissnelheid dan geeft de meter een vacuum aan. klopt dit of zit de meter verkeerd aangesloten? hij zit aangesloten op t vacuumslangetje bij de ecu.
26 april 2010 om 17:14 #176621050.9 is een piekboost , je maximale constante boost is dan ongeveer 0.6.
Niets aan de hand dus , meter klopt ook.
Je rijdt de meeste tijd met vacuum alleen bij (hard) optrekken en hoge snelheden
treedt boost in.Succes en groet Marcel.
26 april 2010 om 17:27 #17662106hmmm dat scheeld dan weer, nu nog me oliesproeier onder de motorkap verhelpen :hmmz zag t vandaag ook al bij de pakking tussen het gasklephuis lekken…..:wtf dus ja ff aan de slag ermee
26 april 2010 om 17:39 #17662107Als de motor veel km’s hebben wordt de onderdruk ook meer en kan je deze symptomen
krijgen.
De auto heeft ook lang stilgestaan en dan kan je ook vliegroest op de cilinderwanden krijgen
dan stijgt ook olie verbruik en onderdruk.
Echter zou dit na verloop van tijd minder moeten worden als de motor
de wanden weer schoongeschraapt heeft door gebruik.
Hou dus wel de olie en peil in de gaten.
Dus misschien valt het dus allemaal wel mee.
Groet Marcel.26 april 2010 om 18:21 #17662108ok bedankt , moet wel zeggen dat ik inmiddels al een dikke 500km ermee gereden heb. gewoon netjes warm gereden ook voordat t gas erop gaat en ff netjes tijdje na laten draaien als er goed mee gereden is . eerste paar honderd geen probleem en ineens begon de ellende. ben helemaal nieuw met turbo`s. vind het reuze interesant en prachtig allemaal. hield me altijd meer bezig met motorfiets blokken ( en dat is ook een project van me, dit is de eerste keer dat ik t hier meld: ik wil een kawa zx12r blok met turbo in een coupe hangen)
26 april 2010 om 19:01 #17662109origineel gepost door OPCdriver
Als de motor veel km’s hebben wordt de onderdruk ook meer en kan je deze symptomen
krijgen.
De auto heeft ook lang stilgestaan en dan kan je ook vliegroest op de cilinderwanden krijgen
dan stijgt ook olie verbruik en onderdruk.
Echter zou dit na verloop van tijd minder moeten worden als de motor
de wanden weer schoongeschraapt heeft door gebruik.
Hou dus wel de olie en peil in de gaten.
Dus misschien valt het dus allemaal wel mee.
Groet Marcel.Daar heb ik zelf ook last van, van dat vliegroest in de cilinders. Ik ben zo stom geweest om toen het onderblok met de hogedruk schoon te spuiten….
Resultaat was een stel vastgeroeste zuigers…
Het roken uit de carterventilatie wordt gelukkig steeds minder27 april 2010 om 21:56 #17662110maar bij mij is het probleem ineens ontstaan nadat ik er een paar honderd km op had zitten, zal morgen ff een paar foto`s posten van deze kadett. wie weet herkennen jullie hem…..
28 april 2010 om 17:28 #17662111misschien even compressie meten en evt lektest uit voeren.
28 april 2010 om 17:43 #17662112He gatver jij ook al :o
origineel gepost door jermir
dus als ik volgas geef met doortrekken moet de meter op 0,9 komen te staan??? ik haal max 0,5 bar bij volgas. en als ik constant rij gewoon kruissnelheid dan geeft de meter een vacuum aan. klopt dit of zit de meter verkeerd aangesloten? hij zit aangesloten op t vacuumslangetje bij de ecu.28 april 2010 om 18:58 #17662113wat bedoel je met hey gadver jij ook al? hahaha heb jij t zelfde probleem?
28 april 2010 om 19:41 #17662114Ik heb ook een tijdje 0,5 bar gedraaid bij volgas maar na vervanging van bijna het complete vacuümslangenstelsel wilde hij weer naar 0,7 maar meer ook niet.. eind dit jaar als de auto weer uit de stalling komt even de wastegate actuator vervangen want als je daar de slang van af haalt kan hij heel wat beter zijn druk vast houden.
28 april 2010 om 19:57 #17662115ok maar heb jij verder wat aan je blok gedaan? dit blok is helemaal standaard met alleen grotere intercooler en dumpvalve. vacuumslangen zijn allemaal nieuw, van die blauwe samco`s. maar is het dus te testen door de slang van de wastegate af te trekken?
29 april 2010 om 14:59 #17662116goede dag
ik heb de motor toen der tijd erin gebouwd voor een vriend van mij.
blok heeft effe 2 ton gelopen en is nog originele turbo, en is dus wel aan revisie toe denk ik. waar je ook om moet denken is dat als je gas los laat vanaf volgas hoor je wat klapperen bij de versnellingsbak.
dit komt omdat ik tijdens bouwen vergeten ben om het toplagertje van de priseas in de krukas te monteren, dit moet waarschijnlijk nog steeds gebeuren.
mocht je intresse hebben ik heb nog bergen foto’s leggen van de ombouw.gr jimmy
ps rode lampje in het daschbord is het motorstoringslampje
29 april 2010 om 16:48 #17662117origineel gepost door kadettylet
goede dagik heb de motor toen der tijd erin gebouwd voor een vriend van mij.
blok heeft effe 2 ton gelopen en is nog originele turbo, en is dus wel aan revisie toe denk ik. waar je ook om moet denken is dat als je gas los laat vanaf volgas hoor je wat klapperen bij de versnellingsbak.
dit komt omdat ik tijdens bouwen vergeten ben om het toplagertje van de priseas in de krukas te monteren, dit moet waarschijnlijk nog steeds gebeuren.
mocht je intresse hebben ik heb nog bergen foto’s leggen van de ombouw.gr jimmy
ps rode lampje in het daschbord is het motorstoringslampje
hey hallo, dat is wel leuk om te weten wie hem nou gebouwd heeft, en bedankt voor dat motorlampje, dacht al dat het zoiets was. maar hoort dat dan niet even op te lichten als t contact aangaat? verder echt een hele mooie bak , gaat goed van ze plek.
29 april 2010 om 17:15 #17662118zat net ff je verbouwingstopic te bestuderen…… is dat ding phase 2??? is het soms schakelbaar ofzo? bedoel voelt nu wel vrij normaal aan , wel snel maar niet het idee dat het 250+ pk is. olie nevel is al minder trouwens , klant was iets te gortig met olie bijvullen………
29 april 2010 om 17:25 #17662119is het soms die trek schakelaar rechts van je stuur onder de tellerbak???
net ook meteen ff gekeken naar t motorlampje , die bungelde onder het dashbord met een kapot lampje erin….
morgen meteen ff een nieuw lampje erin doen.verder komen er voor honda/volvo remmen op en achter ook schijven .
rolkooi is binnen en word ook gemonteerd en er komen hele strakke sparco kuipen in met rs blauwe shroth gordels. die recaro`s zitten net niet lekker genoeg. verder zit er nu een turbo druk meter , air fuel ratio meter en er komt nog een olie temp meter in.
en zat er nou ook al eeen sper onder??? ik hoor het wel …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.