Komt maar niet door de APK..

Forumindex Forums Modellen Tigra Komt maar niet door de APK..

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233261
    Kimberly
      Lid sinds:
      4 May 2010

      Hallo allemaal,

      Ik heb zo hier en daar al wat tips gehad om mijn probleem te verhelpen maar nog steeds komt ie niet door de APK heen.

      Ik weet dat dit onderwerp zo overal al een beetje is besproken, alleen ik blijf met het probleem zitten.

      Mijn CO waarde is nog te hoog. Niet veel meer, ik geloof iets van 0,2 of 0,3 te hoog wat ik mijn vader hoorde zeggen.

      Ik heb zo goed als alles opgevolgd wat er hier op het forum verscheen.

      Bougies nagekeken, nieuwe temperatuur sensor, lambda sonde vervangen, gister een gloed nieuwe katalysator en nog steeds komt ie er NET niet doorheen..

      Het volgende is er allemaal in verloop van tijd aan vervangen..

      – Distributie riem vervangen + spanrol en looprol (Gates powergripkit) 154.000 km
      – Cilinder koppakking vervangen 154.000 km
      – Klapdekselpakking vervangen 154.00 km
      – Poly V-riem vervangen met stuur bekrachtiging + airconditioning vervangen 154.000 km
      – Gasklep gereinigd 154.000 km
      – Nieuwe bougies 154.000 km
      – Waterpomp vervangen 154.000 km
      – Nieuwe nokkenas tandwiel 154.000 km
      – Nieuwe oliefilter 154.000 km
      – Lambda sonde vervangen 157.000 km
      – Temperatuur sensor vervangen 157.000 km
      – Katalysator vervangen 157.000 km

      Zien jullie misschien nog ergens iets wat niet gedaan is wat dit kan veroorzaken? (bovenstaande is niet vervangen om mijn CO te verlagen hoor, ben gewoon opgelicht en heb een enorme miskoop gedaan en moest vanalles aan gedaan worden).. Maagoed..

      ..dit typende bedenk ik me ook iets over een brandstof filter gelezen te hebben.. Kan dit het laatste beetje zijn? En weten jullie misschien ook, mocht dit het kunnen zijn, hoe deze het best verwijderd en vervangen kan worden? Ik moet mijn vader namelijk steeds voor deze klusjes aan kijken en die begint mijn Tigra behooorlijk te haten :P..

      Groetjes Kimberly.

      #17823351
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        GOED WARM RIJDEN!!!!!!

        wat zijn de waarden van de 4gas meting.

        Er kunnen ook problemen zijn met een injector, MAP-sensor, Valse-lucht, etc etc

        Willem

        #17823352
        mallemalle
          Lid sinds:
          8 June 2010

          en een andere apk boer zoeken

          #17823353
          Kimberly
            Lid sinds:
            4 May 2010

            [rquote=1876310&tid=143322&author=wim-v6]GOED WARM RIJDEN!!!!!!

            wat zijn de waarden van de 4gas meting.

            Er kunnen ook problemen zijn met een injector, MAP-sensor, Valse-lucht, etc etc

            Willem[/rquote]

            Ok thanks! :)
            Dat wat je noemde zou je dus eerder verdenken dat de brandstof filter? ..of is het beter die toch te vervangen.. Heb er hier nl. wel een nieuwe liggen…Alleen de vraag is hoe.. Alles zat een soort van vast gerot/geroest en mn vader is bang dat ie andere dingen beschadigd tijdens het vervangen.. Ik zal de waarden van de 4-gas meting eens navragen.. Zijn ze verplicht deze te geven? Want mijn vader zei dat het enige wat ze hem konden vertellen is dat het nog 0,3 afwijkt van wat het moet zijn..

            #17823354
            svdk20
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 August 2009

              is de tigra gechipt?
              orginele brandstof drukregelaar?
              waar kom je vandaan anders als het bij mij in de buurt is kom ik wel is langs met de opcom lezen we alle waarde’s is uit

              #17823355
              BlackVec
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 February 2008

                Als hij warm is goed toeren maken in een lage versnelling, en laat die garage daarna gelijk een meting doen :)

                #17823356
                Kimberly
                  Lid sinds:
                  4 May 2010

                  [rquote=1876370&tid=143322&author=svdk20]is de tigra gechipt?
                  orginele brandstof drukregelaar?
                  waar kom je vandaan anders als het bij mij in de buurt is kom ik wel is langs met de opcom lezen we alle waarde’s is uit[/rquote]

                  Mijn tigra is niet gechipt nee.. of het de origineel brandstof drukregelaar is durf ik zo niet te zeggen.. ik denk het wel aangezien bijna alles tot nu toe, vastgerot/roest en wel, origineel was na die 15 jaar.. Heb alleen geen idee of een auto 15jr met dezelfde brandstof drukregelaar kan?
                  Ik woon in Den Helder, maar heb m al eens eerder uitgelezen via die paperclip methode dus dat heb nu maar weer gedaan (iig bedankt voor het aanbod:D) het resultaat:

                  43 – EGR Klep onderbreking (fout code heb ik al heeeeeeel lang)
                  44 – Iemand een idee wat deze foutcode inhoudt?
                  33 – Masensor spanning laag

                  Zoals ik van willem begreep heeft code 33 dus te maken met mijn CO uitstoot?

                  #17823357
                  pluuske
                    Lid sinds:
                    11 December 2010

                    44
                    Lambda-sensor (mengsel te zwak)

                    lamba sonde vervangen .
                    heb je de jou toevallig vervangen voor een imitatie ?

                    #17823358
                    Kimberly
                      Lid sinds:
                      4 May 2010

                      [rquote=1878314&tid=143322&author=pluuske] 44
                      Lambda-sensor (mengsel te zwak)

                      lamba sonde vervangen .
                      heb je de jou toevallig vervangen voor een imitatie ? [/rquote]

                      Ik heb hem vervangen voor een van Febi Bilstein €60,52, bestel via http://www.carpartsdirect.nl artikel nr. 17536..

                      Dit wil dus zeggen dat ik weer een nieuwe moet aanschaffen:(? I

                      #17823359
                      Dominic
                        Lid sinds:
                        17 December 2009

                        klinkt misschien raar maar schroef er op de sloop eens 1tje uit en
                        test die is? (kost je tenminste al niet zoveel geld)

                        #17823360
                        jeroentdi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2010

                          heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem?
                          Ik namelijk hetzelfde ge emmer.

                          #17823361
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Mooi hey…alles vervangen en dan er achter komen dat het niets uithaalt.
                            Daarom uitlezen en meten! Nu heb je een hoop geld weggesmeten. Zonde.

                            Die lambdasensor ook even goed meten met de multimeter.

                            Die storingen moet je ook even wissen.

                            Map sensor spanning laag???
                            Controleer alle vacuumslangen eens en ga is met remmenreiniger overal langs bij de inlaat.
                            Valse lucht geeft net wat drama op een viergastest. Ook de uitlaat goed dichtsmeren!

                            #17823362
                            Jorch
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 November 2009

                              Hoi dat probleem heb ik ook. Bij Kwik Fit(oplichters) zeiden ze dat ik de katalysator en voorpijp moest vervangen want die zouden geheel verrot zijn. Niet dus!!!! bij de herkeuring ben ik er bij gebleven en uiteindelijk deed de keurmeester helemaal niet moelijk, als ik maar beloofde dat ik de auto laat gaan uitlezen waar het aan kon liggen. Dat doe ik wel een keer in het komende jaar vor de volgende keuring

                              #17823363
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Deze 1.4 16V en 1.6 16V katalysatoren komen helaas vaak wat te kort, als het om uitstoot gaat.

                                Ze werken dan wel, maar onvoldoende, met uitlezen zal je daar niks van kunnen vinden.

                                je moet hem dan echt aan de uitlaatgasmeter laten hangen.

                                evt lambda verwisselen wil ook wel helpen.

                                Willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.