Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 18:37 #17230248
Ik heb een week geleden een c20xe in een Astra f gelegt waar orgineel een 1.4 in lag. Lijkt een beetje op een noodloop. Mototmanagment lampje brandt wel, maar zou niet weten hoe of wat het kan zijn.
De motor heb ik een tijdje geleden van junior
Wie kan mij helpen??
Groet’n Erik31 december 2010 om 18:45 #17785515Heb je wat meer info wanneer en hoe dat de motor inhoud? Bijvoorbeeld toerental enz..
31 december 2010 om 18:50 #17785516Als je gas geeft zeg maar, zakt helemaal in. Heb dr geen toerentalmeter in dus kan je niet vertellen bij hoeveel toeren.
1 januari 2011 om 08:57 #17785517heb je de brandstof pomp ook vervangen???
1 januari 2011 om 10:13 #17785518Nee, werd me vertelt dat de oude die in de brandstoftank zit genoeg druk zou leveren.
1 januari 2011 om 10:24 #17785519zou ik eerst eens een andere pomp hallen :D
wat je ook kan doen je branstof druk even meten hoeveel die moet zijn :agent
1 januari 2011 om 12:45 #17785520Inzakken van toeren is dat bij belasting of ook zonder belasting van het motorblok?
1 januari 2011 om 12:59 #17785521Onbelast, staat nog op een brug..
1 januari 2011 om 13:40 #17785522Zoals je omschrijft zou ik denken aan deen distributieriem die een tand verkeerd staat waardoor deze slecht loopt.
Maar dan zou die ook vrij moeilijk moeten starten.Of je hebt ergens een vacuem lek, wanneer de ontluchtingsklep van je benzinetank niet goed werkt krijg je ook dit soort problemen.
1 januari 2011 om 14:21 #17785523Mischien probleem gevonden. Ik heb maar 1 bar druk, en dan moet 3,5 zijn? Morgen even andere pomp er onder zetten.
1 januari 2011 om 15:04 #17785524ik gok de pomp:D die kan namelijk niet lol
1 januari 2011 om 16:31 #17785525pomp van een 1.4 8v monopoint levert NIET genoeg voor een multiepoint zoals c20xe.
dus ff astra F GSI intank pomp op maat maken en monteren in de tank.
1 januari 2011 om 16:49 #17785526Me pa zei dat je die pomp die erin zit gewoon leeg halen en dan een pomp van 3.5 bar dr onder maken. Moet kunnen als het goed is.
1 januari 2011 om 16:53 #17785527waarom moeilijk als het makkelijk kan…..
1 januari 2011 om 17:18 #17785528Naja is niet zo moeilijk. Heb nog een andere pomp die onder ee. BMW heeft gezeten. Kan ik die er beter onder zetten, dan dat ik eerst een pomp van en Gsi moet kopen.
1 januari 2011 om 21:53 #17785529deze ombouw heb ik gedaan.gewoon pomp van gsi er in zetten en klaar.anders zit je weer met losse pomp en slangen te kloten.heb trouwens wel pompen liggen.
4 januari 2011 om 09:47 #17785530Ik heb toch maar een andere pomp opgehaalt, uit een 1800 diesel zat precies zelfde pomp alleen met meer druk natuurlijk.
4 januari 2011 om 10:30 #17785531Oke, nog niet getest of dat het probleem oplost?
4 januari 2011 om 10:43 #17785532weet niet of je zomaar een diesel pomp in een benzine tank kunt hangen hoor… Lijkt me echt van niet maargoed.
Haal gewoon een astra gsi pomp en probeer dan nog eens en als je MM brand zou ik hem uitlezen. Dan weet je ook waar je fout zit.
Groeten Twan
4 januari 2011 om 11:16 #17785533Oja, zou natuurlijk ook nog je drukregelaar op de injectorrail kunnen zijn. Haal anders daar de vacuemslang af en start dan eens. Dieselpomp gaat denk ik niet werken, zitten die niet onder de kap in plaats van in de tank?
4 januari 2011 om 12:10 #17785534Zou ik niet zomaar doen, tenzij je enorm van experimenteren houdt misschien. Risico dat je je injectoren vernaggeld of snel vervuild is het naar mijn idee niet waard.
De viscositeit van diesel is ook anders als benzine, dus of die druk nog steeds geldt en hoe het veranderd bij benzine heb je geen weet van.
4 januari 2011 om 12:14 #17785535daarom… volgens mij gaat dit ook niet zo 123. Inwendige van een pomp is volgens mij niet geheel bestendig tegen benzine ofzo.
Groeten Twan
4 januari 2011 om 12:28 #17785536[rquote=1831151&tid=139428&author=IMpY]daarom… volgens mij gaat dit ook niet zo 123. Inwendige van een pomp is volgens mij niet geheel bestendig tegen benzine ofzo.
Groeten Twan[/rquote]
Precies, benzine is natuurlijk veel rauwer, terwijl diesel nog vrij smerende vloeistof is. Dus als het uberhaupt werkt kan het nog heel goed dat het mechanisme na een paar maanden vernaggeld is. Dan is ook ondertussen je filter wel volgelopen en mogelijk ook opgeloste delen in je injectoren terecht gekomen. Ben je duurder uit dan nu een goede pomp en voordat je dan weer weet wat er aan de hand is, blijf je met het gezeik aan de gang.:thumbdown
Kijk, tenzij de fabrikant zegt dat de pomp het aan kan, of iemand met ervaring ermee zegt dat het kan. Of je moet dus enorm van experimenteren houden….:hmmz
4 januari 2011 om 18:07 #17785537Iemand die met een Astra raced had dus die diesel pomp er eerst in, maar aangezien hij nu met webers is gaan rijden heeft hij er andere pomp in gezet en had hij deze nog. Heb verder geen reet verstand van pompen oid, en hou al helemaal niet van aangekloot. Maar als iemand tegen mij zegt dat dat wil en er zelf 1.5 jaar mee geracet heeft, zou het dus wel kunnen.
4 januari 2011 om 18:08 #17785538Iemand die met een Astra raced had dus die diesel pomp er eerst in, maar aangezien hij nu met webers is gaan rijden heeft hij er andere pomp in gezet en had hij deze nog. Heb verder geen reet verstand van pompen oid, en hou al helemaal niet van aangekloot. Maar als iemand tegen mij zegt dat dat wil en er zelf 1.5 jaar mee geracet heeft, zou het dus wel kunnen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.