Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Komfortblinker inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2015 om 11:27 #17273591
Hey,
Ik had nog een komfortblinker rondliggen (zo’n kastje waarbij je knipperlicht 3x knippert als je die stengel even aanraakt) en deze wil ik graag in mijn Astra G inbouwen.
De handleiding erbij is duidelijk en ik wil het kastje graag op de alarmlichten aansluiten.
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de alarmlichten schakelaar los? En mocht iemand de draadkleuren weten die ik nodig heb zou dat helemaal ideaal zijn. Scheelt mij weer meten.
Heb de volgende draden nodig:Stuursignaal rechts voor + achter (1 draad)
Stuursignaal links voor + achter (1 draad)
Geschakelde plus (1 draad)
Massa (1 draad)Bvd!
25 september 2015 om 07:52 #18296790Iemand een idee? Wil het van het weekend graag even inbouwen.
26 september 2015 om 15:03 #18296791Vanmiddag aan de slag geweest. Duurde eventjes, maar uiteindelijk in de gaten hoe het precies allemaal zit. Ontzettend nog zitten worstelen met de verwarmingsbediening omdat ik deze er niet meer goed vast in kreeg. Uiteindelijk met veel moeite toch gelukt.
De module op de alarmlichten aansluiten gaat niet lukken dus morgen ga ik het bij de richtingaanwijzer proberen.Maar goed, heb de asbak er nog uitgehaald omdat er een clipje was gevallen en ik er anders niet bij kon, en toen vielen mij 2 dingen op. Onder het stripje, onder de asbak zaten 3 stekkers nergens op aangesloten. Waarschijnlijk voor bepaalde opties?
Kan ik hier nog iets leuks mee doen?
En ik zag, als je op dezelfde foto hierboven kijkt, rechts bij de witte stekker daaronder nog 2 stekkers die waren vastgetaped.
Dezen:
Waar dienen deze voor?
Oh en nog 1 ding, op de alarmlichtenschakelaar zaten 6 pinnetjes en op de stekker waar het kapje ook op zit, zaten er maar 4. Waar zijn die andere 2 dan voor?
26 september 2015 om 16:03 #18296792De stekkertjes onder je asbak zijn voor stoelverwarming en traction control knop.
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar de stuurdraden voor de alarmlichten. Aangezien ik die van afstand aan en uit wil zetten. Heb al een continu 12v plus en of min signaal met afstandsbediening. Nu alleen nog even kijken waar ik die bij kan prikken.. iemand enig idee?Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
26 september 2015 om 16:09 #18296793En de 2 losse weg getapte stekkers zijn voor als je een automaat bak heb.
26 september 2015 om 17:13 #18296794en die bij je alarmlichten is voor als je een alarm hebt dan zit het ledje in je schakelaar
26 september 2015 om 17:35 #18296795Aah oke, bedankt! Hoe zit dat verder dan met de stoelverwarming en TC? Knopje erin drukken en het werkt?
En zelfde eigenlijk met de alarmlichten, of is dat voor een uitgebreider alarm o.i.d.? Ik heb wel van die dingetjes op de ramen zitten en 2x op de afstandsbediening hoor je de sloten nog wat extra aangrijpen of zo..26 september 2015 om 21:10 #18296796@Raider wrote:
Aah oke, bedankt! Hoe zit dat verder dan met de stoelverwarming en TC? Knopje erin drukken en het werkt?
En zelfde eigenlijk met de alarmlichten, of is dat voor een uitgebreider alarm o.i.d.? Ik heb wel van die dingetjes op de ramen zitten en 2x op de afstandsbediening hoor je de sloten nog wat extra aangrijpen of zo..Alarm zul je zelf moeten inbouwen. Voor de stoelverwarming heb je ook die verwarmingsmatten in de stoel nodig.
En over de TC durf ik niks te zeggen. Ben ook wel benieuwd of die er zo in kan namelijk!27 september 2015 om 07:50 #18296797Alarm zul je zelf moeten inbouwen.
Stoelverwarming kun je kiezen om stoelen over te nemen van iemand waar het in zit bijvoorbeeld. Je moet onder de stoel kijken of de stekker bedraad is (stekker van de auto). En dan is kwestie van zekeringen erin, knopjes erin en de stoelen met verwarming erin (of de matten zelf erin maken in eigen stoelen) en werkt het.De traction control moet je zowiezo programmeren. En weet niet of op elk model gelijk werkt dan.
Mijn z18xe sport ed2 2003 had alles voorbereid en af fabriek alarm.
Dus knopjes erin gedrukt en geprogrammeerd en TC werkt. Stoelverwarming heb ik de matten besteld en in mn stoel gemaakt zekeringen erin en het werkt.Maar nu weer ik nog niet welke de stuurdraden zijn voor alarmlichten. Anders moet ik zelf binnenkort gaan meten. Maar leek me handig als iemand het al zo wist te vertellen
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
27 september 2015 om 08:03 #18296798De rode is constante plus, de 2 zwarten leken me geschakelde plus, maar weet ik niet meer zeker. Dacht dat ik er spanning op meette toen ik contact aandeed. Verder was er nog 1 draadje die de knipperlichten sturen, maar welke dat precies was weet ik niet meer.
27 september 2015 om 08:11 #18296799Haha, Jouw G heeft een Multitimer.
Deze heeft geen links en rechts signaal op de alarmschakelaar.Ook geen knipper signaal.
De richtingaanwijzer word gestuurd door de multitimer.
Deze krijgt enkel informatie spanning van de hendel en alarmschakelaar.
Knippersignaal is alleen bij de 2 relais (of 2relais in een blok) in de zekeringkast te vinden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 september 2015 om 08:41 #18296800Oh dus dan kan ik mijn module ook niet bij de hendel aansluiten, maar alleen bij dat relais?
27 september 2015 om 09:05 #18296801Hier doen ze het wel op de hendel: http://www.astra-g.de/archive/index.php/t-16098.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 september 2015 om 12:14 #18296802Dan zou je hem bij de hendel moeten plaatsen inderdaad.
Bij de alarmlichtschakelaar komt maar een draad naar de MT.
De richting hendel schakelt met plus, heeft alleen geen knipper signaal maar wel een plus signaal naar de MT.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 september 2015 om 12:49 #18296803Een plus signaal zou voor mij al voldoende moeten zijn. Of ik zou me relais moeten bekrachtigen dan zou het voor mij ook kunnen wat ik wil. Want plus op aansturing van relais betekend alarmlicht? Want ik heb 12v geschakeld en als die schakelt moet de alarmlichten alle 4 aangaan. (Principe van deur opslot met ab maar dan continu door blijven knipperen)
Wat betreft de module heb ik geen idee hoe dat werkt.
27 september 2015 om 15:56 #18296804Heb het vanmiddag “even” geprobeerd. Man o man wat een strijd om die kappen los te maken zeg. Ook nog een klein stukje plastic van de bovenste kap afgebroken waardoor hij nu niet meer mooi aansluit :swear ..
Maar goed, volgens de handleiding moest ik gaan zitten knippen in mijn bedrading en ook al zag ik er wel tegenop heb ik het wel geprobeerd. De 12v heb ik afgetakt van de stekker voor de CC (naar wat ik begrepen heb, gaat dat een hele operatie worden om in te bouwen omdat ik een X16SZR heb (denk ik?)) en de massa achter de tellerunit. Toen de kabel voor het knipperlicht naar rechts doorgeknipt en aangesloten zoals beschreven stond. Er gebeurde helaas helemaal niks. Rechter knipperlicht deed niks meer. Toen nog wat gespeeld met de draadjes, maar het mocht niet baten. Dus kabeltje maar weer vast gemaakt.Geen idee hoe ik het nu anders zou moeten aansluiten en vraag me dan af hoe die Duitsers het voor elkaar hebben gekregen bij die hendel. Misschien ligt het aan de module die je moet hebben? Ik heb 1 of ander ding van moobilo.de
27 september 2015 om 20:57 #18296806De 12v constant beste even ergens anders weghalen. Achter de radio of van sigarette plug. De massa is in principe elk stuk staal wat bloot is. Goed vastschroeven.
De rest durf ik je niet te zeggen hoe het zitVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
27 september 2015 om 21:19 #18296807Komt de module tussen de draad of enkel aan de signaaldraad.
Relais word bekrachtigd door de multitimer en is geen Knipperautomaat maar een “gewoon Relais”
De knipperpulse word in de Multitimer (MT) gemaakt.
verstuurd door WIM-V6 vanaf de bank in de huiskamer waar hij op zijn gemak voor de zoveelste keer zit te kijken naar Machette op televisie omdat het een geweldige film blijft.
28 september 2015 om 03:41 #18296808AnoniemLid sinds:
1 January 1970Misschien dat je hiermee wel iets kan ;)
Knipperlichten : 12v pulserend
Wit/Zwart pos. 65
Groen/Zwart pos. 19
Beide in de 80 polige groene stekker achter het linker kickpaneel.
Centrale portiervergrendeling: Massapuls 0,5sec.
Open :
Rood/Wit
Dicht :
Rood/Blauw
Kabelbundel naar het linker portier
Sportuitvoering : Bruin/Wit (open) en Bruin/Rood (sluiten) linker A-stijlGeschakelde voeding :
zwart pos.77 in de 80 polige groene stekker achter het linker kickpaneelMassa :
Centrale massapunt achter het linker kickpaneel
2,5mm2 Bruine draad in de 80 polige stekker achter het linker kickpaneel28 september 2015 om 07:37 #18296805Dankje, daar kan ik zeker wat mee! Is die stekker een beetje toegankelijk? Of moet ik nog bepaalde delen demonteren om het makkelijker te maken?
28 september 2015 om 07:57 #18296809Kapje los halen van het paneeltje misschien je dorpel lijst.
Dan kan je er bijverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 september 2015 om 08:33 #18296810AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat Wim-v6 zegt.
dorpelstrip er af dan kun je er bij.Succes en laat maar weten og het is gelukt ;) :thumb
28 september 2015 om 11:46 #18296811Bedoel je ook dat klepje voor de zekeringen e.d. Wim? Die weet ik wel los te krijgen. De dorpelstrip weet ik niet precies. Zit dat gewoon hier en daar geklikt?
Ik ga dan woensdag de strijd maar weer oppakken haha. Laat het jullie weten.28 september 2015 om 18:59 #18296812AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klepje van de zekeringen kun je laten zitten.
Het is al weer even geleden met een astra G, maar volgens mij zit deze met een paar torx schroeven vast en zit behoorlijk vastgeklemd rondom de stoel.
Maar met een beetje geduld en goed kijken komt het wel goed.28 september 2015 om 20:36 #18296813De groene stekker bevind zich links achter het kick paneel. Zit 1 of 2 torx in en geklikt met beetje voorzichtig kracht zetten komt die los. De dorpel(en dus de stoel) hoeven er niet uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.