Forumindex › Forums › Modellen › Omega › kom je uit omg Friesland?? plz read
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 17:46 #17215614
hoi mede opel freaks,even een vraagje kent iemand auto bedrijf Jan Zantema uit Raerd?? zo ja is doe goed of slecht?
mvg Kevin30 december 2009 om 17:54 #17579856heb ik gedaan en kan nix geks vinden,maar heb al 1 keer een grote miskoop gedaan dus ik probeer op zoveel mogelijk manier aan info te kome:P sorry voor de spam:P
30 december 2009 om 22:17 #17579857AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah je hebt toch altijd je ogen bij je als je iets gaat kopen??
dan bekijk je de spullen toch eerst
voor je betaaldist niets tjah ben je der toch ff uit geweest:P
beter een misse loop dan een misse koop;)
ik ken t bedrijf verders niet;)
31 december 2009 om 21:10 #17579858ik kom uit joure, mijn zwager heeft bij dit bedrijf ook een aantal jaren (2 a3 jaar) geleden een auto gekocht, deze is door het bedrijf netje’s behandeld en de auto heeft geen rare buitensporige mankementen gehad, zelfs toen er bleek dat er een kleinigheidje verholpen moest worden werdt dit keurig opgelost. Zoals je verwacht van de nuchtere friezen.:P
Maar van elke auto weet je de afkomst niet van te voren, en vaak zie je aan de staat van de auto wel genoeg, qua autobedrijf op zich is deze niet slecht, kijkend naar de ervaring van mijn zwager.
suc6 en hoop je wat meer te hebben verteld.groet hessel
1 januari 2010 om 09:24 #17579859origineel gepost door louwe 16 klepper
tjah je hebt toch altijd je ogen bij je als je iets gaat kopen??dan bekijk je de spullen toch eerst
kijke doen we toch allemaal goed??helaas kunne we niet in het motorblok kijke toch??
anders had ik nu ook een prima omega gehad als ik dat had gekund,helaas was het uiterlijk van mijn omega mij erg berdrogen uitgekomen,dus ik vind je opmerking een beetje kort zichitig maar bedankt voor je reactie!!!!
@tolsm bedankt voor de info,dit zijn berichte waar ik naar opzoek was
ik heb in principe ook een goed gevoel bij en de dekra keuring is er netjes uit gekekomen:P nu nog een proef ritje maken en de auto met eigen ogen bekijken zaterdag:P in ieder geval bedankt voor je reactie
groetjes kevin1 januari 2010 om 10:52 #17579860AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Nitrofreak
origineel gepost door louwe 16 klepper
tjah je hebt toch altijd je ogen bij je als je iets gaat kopen??dan bekijk je de spullen toch eerst
kijke doen we toch allemaal goed??helaas kunne we niet in het motorblok kijke toch??
anders had ik nu ook een prima omega gehad als ik dat had gekund,helaas was het uiterlijk van mijn omega mij erg berdrogen uitgekomen,dus ik vind je opmerking een beetje kort zichitig maar bedankt voor je reactie!!!!je mag er van vinden wat je vind
maar in een motorblok kijken is zonder demontage inderdaad lastig
maar er zijn ook voor de conditie van een motorblok
genoeg aanwijzingen die je een redelijk beeld gevenmaar dan moet je wel weten waar op te letten
dus kortzichtig????????
verder suc6 met je speurtochtps kortzichtig is
dat als je van een ander hoort dat een bedrijf goed is
dat je er dan vanuit gaat dat elke auto die zij verkopen
zonder problemen is:odus zelf kijken,horen voelen,enz zul je toch altijd moeten
ongeacht de “verhalen”;)
vr gr louwe 16 klepper
ik heb in principe ook een goed gevoel bij en de dekra keuring is er netjes uit gekekomen:P nu nog een proef ritje maken en de auto met eigen ogen bekijken zaterdag:P in ieder geval bedankt voor je reactie
groetjes kevin1 januari 2010 om 18:58 #17579861origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Nitrofreak
anders had ik nu ook een prima omega gehad als ik dat had gekund,helaas was het uiterlijk van mijn omega mij erg berdrogen uitgekomen,dus ik vind je opmerking een beetje kort zichitig maar bedankt voor je reactie!!!!je mag er van vinden wat je vind
genoeg aanwijzingen die je een redelijk beeld gevenmaar dan moet je wel weten waar op te letten
dus kortzichtig????????
ongeacht de “verhalen”;)
vr gr louwe 16 klepper
groetjes kevinleuk dat je zoveel aandacht geeft aan iets met nutteloze informatie
ik heb zelf geen verstand van motoren dus zou niet weten waar op te letten,en om dan antwoorden te lezen zoals “je hebt toch je ogen bij je als je iets gaat kopen” vind ik een vrij wijsneuzerige opmerking als iemand alleen wat vraagt over informatie van een bedrijf maar goed ieder zn eigen idee`n!! mvg Kevin1 januari 2010 om 22:00 #17579862we hebben er ook al is een auto gekocht. jaren zonder problemen gereden.
leek mij eerlijke handelaar met veel nette ‘nieuwe’ auto’s.
maar was toen nog klein sw’tje :P kan me nog herinneren dat die hele grote handen had hahahahahah
2 januari 2010 om 09:15 #17579863AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Nitrofreak
origineel gepost door Nitrofreak
dus kortzichtig????????
ongeacht de “verhalen”;)
vr gr louwe 16 klepper
groetjes kevinleuk dat je zoveel aandacht geeft aan iets met nutteloze informatie
ik heb zelf geen verstand van motoren dus zou niet weten waar op te letten,en om dan antwoorden te lezen zoals “je hebt toch je ogen bij je als je iets gaat kopen” vind ik een vrij wijsneuzerige opmerking als iemand alleen wat vraagt over informatie van een bedrijf maar goed ieder zn eigen idee`n!! mvg Kevinwat jij wilt ;)
maar je kunt in dat geval nog beter iemand meenemen
die wel verstand van zaken heeft
dan enkel afgaan
op reactie,s van mensen die er ooit wel eens goede of slechte ervaringen hebben gehad;););)nogmaals het geeft nooit garantie
maar als jij dat niet wilt begrijpen
tjah jou pakkie aankan ook nog zijn dat als je altijd zo reageerd dat je niet eens iemand hebt die met je mee wil:o;)
je hoeft niet eens meer te reageren dit topic kijk ik toch niet weer in.
heb er al te veel tijd aanbesteed:o;)2 januari 2010 om 17:48 #17579864bedankt voor je tijd maar ik denk dat jij me niet begrijpt:P
ik vraag alleen of iemand ervaringen met het bedrijf heeft en jij bouwt je eigen komentaar er omheen,meer vraag ik niet ,maar goed , late we er maar over op houden want bleijkbaar zit jij op een andere gedachte lijn als ik:P2 januari 2010 om 18:02 #17579865Heb hier 3jaar geleden ook een auto gekocht (Astra G 3 deurs) was niets mee aan de hand goede service..
2 januari 2010 om 18:36 #17579866Kunnen jullie dat niet via de U2u uitvechten??? Lijkt wel een kinderforum zo..
3 januari 2010 om 09:13 #17579867daar heb je gelijk in botho ,ben er trouwens uit en het gaat hem niet worden ,de omega was nogal uit geleefd
en had iets te veel gebruikers schade in het interieur,opzich is jan zantema idd een prima kerel3 januari 2010 om 12:48 #17579868Maarre Kevin, jij komt toch bij mij uit de buurt??? Ridderkerk en omstreken?? Wat doe je dan helemaal in het hoge noorden?? Niets in de buurt te vinden??
3 januari 2010 om 13:15 #17579869Vaak zijn in het noorden oosten en zuiden nettere wagens en vaak voor redelijker prijs te vinden…
Veel auto’s welke veel in de stad rijden zijn vaak slechter dan auto’s uit open omgeving welke vaker lange afstanden rijden..
Mijn bijde auto’s komen ook van ver
Willem
3 januari 2010 om 13:40 #17579870origineel gepost door Botho
Maarre Kevin, jij komt toch bij mij uit de buurt??? Ridderkerk en omstreken?? Wat doe je dan helemaal in het hoge noorden?? Niets in de buurt te vinden??Er zijn idd maar weinig mooie omega’s (in NL) te koop.
Ben zelf al een half jaar bezig voor een omega.Begin wel steeds meer de neiging te krijgen om er een uit Duitsland te halen. ondanks de hogere aanschaf prijs.
3 januari 2010 om 14:43 #17579871Nou dat is zeker waar. De mijne komt ook uit Twente terwijl ik uit Rotterdam kom maar om nou helemaal in Groningen te zoeken. Zelf zoek ik ook altijd wat verder. Mijn vectra kwam uit Rosmalen. Niet alleen zijn de auto’s vaak netter dan uit de randstad, ook valt me op dat de prijzen vaak een stuk lager zijn. Ik heb voor mijn Omega 1100 eurie betaald met maar 98.000 km op de teller. Okee hij komt uit 96 maar het interieur is smetteloos en de distri was net gedaan en er zaten gloednieuwe banden en uitlaat op met verse Apk .:PDaar kan je je geen buil aan vallen…
3 januari 2010 om 16:28 #17579872origineel gepost door Botho
Maarre Kevin, jij komt toch bij mij uit de buurt??? Ridderkerk en omstreken?? Wat doe je dan helemaal in het hoge noorden?? Niets in de buurt te vinden??ik woon idd in ridderkerk,en er staat verdomd weing in de buurt te koop:-
kom nu net uit schijndel,weer wezen kijken bij een mv6 ,deze zag er gelikt uit is in 2005 wel ingevoerd uit Duitsland,
motor liep ook als een zonnetje ,maarjadat deed de mijne ook toen ik hem net kocht.
ik ga morge even kontakt op nemen met de Dekra hoe hun garantie voorwaarden zijn op hun 1 jarige garantie polus die je bij hun kan kopen na keuring op een auto tot 10 jaar,
deze auto staat helaas te koop bij een handelaar die geen garantie geeft en ook niet bovag is aangesloten,
ik heb mn ogen goed de kost gegeven en heb in mijn ogen geen schade herstel kunnen zien,alles naaden waren evenwijdig en alles sloot netjes aan en het motor blok zag er ook aardig schoon uit
ik ben heel erg aan het twijfelen wat te doen,aangezien de dekra bij de omega in friesland veel over het hoofd heeft gezien ,dat de voorbumper niet op zn plek zat,stoelverwarming niet werkte,dak antenne rubbertje was eraf,lijsten van electishe kanteldak zat corosie op,en deed te termostaat het niet want na 45 min rijden bleef de temp meter op 60 graden hangen,
maar goed als Dekra deze auto keurt en hij rolt er motorish net zo goedals die in friesland en dan garantie polus koopt voor 1 jaar dan heb ik eigenlijk de garantie van de handelaar niet nodig,dus twijfel twijfel,twijfel1!! ff wat anders kan een ncdc 2013 navigatie van taal veranderd worden? hij staat nu namelijk op zn engels:P3 januari 2010 om 16:40 #17579873volgens mij kun je dat bij de opel dealer laten fixen. Volgens mij doen ze gewoon de software voor nederlandse vervangen.
3 januari 2010 om 17:48 #17579874De taal kan je zelf instellen via het instellingen menu. Mijn 2013 kon ook zo van Duits naar Nederlands gezet worden.
4 januari 2010 om 01:17 #17579875Hoi Kevin,
Das moeilijk he? ik zou ook niet graag in jouw schoenen staan want het is een keuze die jezelf moet nemen.
Ligt er nu aan of dekra die garantie na hun “grondige” onderzoekbeurt willen geven/verkopen.Ook moet je dan goed de voorwaarden in de gaten houden , maar als ze dat niet doen is een Omega (voor dat geld) zonder garantie best wel een enge zaak. (zeker met jouw geluk) en dan zou ik toch nog even geduld hebben hoor.(hoe moeilijk ook)
Gr,
Aart4 januari 2010 om 18:39 #17579876ja tis lastig, maar ook deze omega gaat niet door,en heb dat dekra Garantie ff uit gepluist
en hun geven alleen garantie als de auto,als hij volgens fabrieks voorwaarden is onderhouden
en dus alle beurtjes gehad moet hebben,en nog heel wat andere dingeltjes.
maar zaterdag ga ik bij een ommie uit 2003 met NAP145k op de teller 2,6 v6 full options kijken bij een bovag garage met 6 maanden garantie
alleen de donker blauwe kleur bevalt me niet zo,maar daar kan altyd een ander kleurtje over heen:P
hoest met je Rollo ??zit ie er al in:-)4 januari 2010 om 21:39 #17579877HAHAHAH nog geen tijd voor die rollo gehad, (stervens koud man).
En ik moet er nog de tijd voor hebben ook moet het in mijn eentje doen dus dat kost wat tijd.Donkerblauw, dat is de mooiste kleur die ik ooit gehad heb (kobalt blauwe omega A 2.4i).
2003? en die laat je ook keuren? ik neem aan dat je eerst zelf gaat kijken en dan pas dekra inlichten om te keuren anders wordt dat alemaal een duur grapje hahahaGeef de link eens in een u2u ben benieuwd man!
5 januari 2010 om 10:20 #17579878Tja heb mijn rollo ook nog niet kunnen doen. Ik heb geen garage en om het nu in die kou en k*t sneeuw te gaan doen heb ik geen zin in. ben die sneeuw trouwens al goed zat.
5 januari 2010 om 17:01 #17579879ga idd eerst kijke tis een donker blauwe,als ik m koop laat ik hem gelijk ff checke bij devriesde
en omdat ik dan toch 6 maanden garantie heb maak ik me niet zo`n zorgen:P
laat hem niet meer keuren door dekra,als er wat aan de hand is denk ik dat we wel dat we daar op tyd achter komen
en heb er nog een op het oog, een zwarte dus ik weet wel weer waar mijn zaterdag aan besteed word:-)
gelukkig staan ze niet super ver weg van elkaar dus dat scheelt me weer in tyd:P en idd die …. sneeuw mag nu wel verdwijnen ken niet eens normaal een proef ritje maken:-(
weet trouwens iemand of er grote verschillen zijn in de xe2.5x en de 2.6 se?vraag me namelijk af waarom ze veranderd zijn van blok
Groetjes kevin -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.