Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Koltec Necam vg392
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2012 om 21:22 #17250439
Hallo beste forumleden!
Ik heb sinds kort een opel corsa B x12xe aangeschaft die op lpg loopt. Deze auto liep niet omdat er veel met de bedrading geklooit was en toen had ik maar een andere benzine kabelboom geplaatst waarna die perfect liep op benzine. Alleen heb ik nu zo’n ongeveer 8 draden van de gasinstallatie er tussen uit geknipt waarvan ik niet weet waar deze horen in mijn nieuwe kabelboom, waarschijnlijk o.a. van de injectie simulator. Ik kan de auto nu wel overschakelen op gas maar waarschijnlijk krijgt die dan een dubbele mengsel waardoor die niet goed loopt dan.
Ik heb verder geen schema’s van de auto of nog belangrijker van de gas installatie. Het gaat om een koltec necam vg392 installatie. Wie kan mij hierbij verder helpen?!
10 juli 2012 om 23:50 #18046177kan je de benzine afsluiter dan niet handmatig dichtzetten ? (bij carb versies wel ,maar weet niet hoe bij injectie zit )
dan weet je tenminste wel of hij dan op1 soort brandstof , lpg, loopt14 juli 2012 om 15:47 #18046178De auto loopt sowieso wel op het gas systeem, maar dan krijgt die een dubbele mengsel (gas en benzine). Die losse kabels die zijn onder andere voor het onderbreken van het signaal naar de injectoren (injectie simulator). Het probleem is dat ik niet weet waar ik die losse kabels moet tussen solderen omdat ik geen schema heb voor de bedrading van het gasinstallatie.
En geen enkel lpg installatiebedrijf die je wilt helpen aan zo’n schema, maar voor het “repareren” (8 draadjes solderen) durfen ze wel 3 a 400euro te vragen :fy1 Iemand nog enige tips??
14 juli 2012 om 16:55 #18046179Nooit er over gedacht om te Googelen ?? Mooie site hoor met veel antwoorden.
Hoe ga je te werk?Ga naar de site ( http://www.google.nl ) en typ : Koltec Necam vg392 , vervolgens druk je op “enter”
klik op het eerste resultaat: handleiding revisie verdamper Koltec Necam vg392.
Er opent nu een PDF file waarin staat hoe je de verdamper moet reviseren.
Kijk nu in de browser, er staat: http://members.home.nl/opeltje/Handleiding%20revisie%20verdamper%20Koltec%20VG392%20+%20Necam%20Mega.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Highlight alles wat rechts van opeltje staat weg: http://members.home.nl/opeltje” onclick=”window.open(this.href);return false; hou je nu over, druk vervolgens op enter.Je komt nu op Opeltjes website, ga dan naar: schema’s / foutcode’s en vind daar alles over de aansluitingen.
Hoe moeilijk kan het zijn??
14 juli 2012 om 18:05 #18046180ik heb niet veel verstand van electro maar deze schema ben ik al vaker tegengekomen. Ik zie geen schema van de kleurcodes van de bedrading en ik zie hier de computer wel afgebeeld maar ik zie verder ook geen pinnummers die achter op de computer wel staan.
Een leuke schema van hoe het systeem werkt, maar volgens mij heb ik er weinig aan! Als jij het wel duidelijk ziet op die schema laat het mij dan even weten welke pinnummers achter op de computer voor o.a. de injectie simulator zijn…
14 juli 2012 om 21:12 #18046181Kwestie van schemaatje tekenen, doormeten en opschrijven wat je gevonden hebt. Kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Ik heb al meer dan genoeg aan mijn hoofd om dit ooknog eens uit te zoeken maar als je al slim genoeg bent om er eerst 8 draden uit te knippen moet dit ook wel lukken denk ik.
Als je er al geen verstand van hebt was het misschien beter om er iemand naar te laten kijken die er wel verstand van heeft.15 juli 2012 om 00:58 #18046182Gozer, als ik alles wist kwam ik hier ook niet om hulp vragen!!! Ik heb de auto zo overgekocht terwijl de vorige eigenaar er een zooitje van gemaakt heeft en ik dit nu probeer op te lossen. Die kabels heb ik zelf er niet tussenuit geknipt maar de vorige eigenaar, anders was ik idd ook wel slim genoeg geweest om ze even te markeren voordat ik ze los zou knippen.
Dus als jij zo slim bent dat jij die schema wel kunt lezen vertel mij dan eens welke pin nummers van de computer bij welke injector horen?? In een forum hoor je elkaar te helpen en als je telkens met zulke bijdehante opmerkingen komt zeg dan liever niets zodat de mensen die er verstand van hebben mij wel wat nuttigs kunnen vertellen…
15 juli 2012 om 06:52 #18046183@georgie wrote:
Alleen heb ik nu zo’n ongeveer 8 draden van de gasinstallatie er tussen uit geknipt waarvan ik niet weet waar deze horen in mijn nieuwe kabelboom, waarschijnlijk o.a. van de injectie simulator.
Er staat toch duidelijk “Ik” of moest je dat onder dwang schrijven.
@georgie wrote:
Ik heb verder geen schema’s van de auto of nog belangrijker van de gas installatie. Het gaat om een koltec necam vg392 installatie. Wie kan mij hierbij verder helpen?!
Ik heb je al verder geholpen maar hier stopt het.
Koop de volgende keer een auto die het doet of eentje met een probleem dat je wél kunt oplossen. Mijn tip voor nu, laat hem bij een LPG bedrijf fixen en betaal die 3 à 400 euro.
Succes, gozer (?)
15 juli 2012 om 11:18 #18046184Blijkbaar heb je niet genoeg aan je hoofd dat je 3 waardeloze berichten kunt posten binnen 24 uur tijd en niet even naar die schema kunt kijken…
19 juli 2012 om 23:55 #18046185Na 3 dagen flink wat uitzoekwerk verricht te hebben loopt mijn corsa’tje eindelijk helemaal perfect op gas!! Aangezien er op het internet of bij gas-installatiebedrijven zeer weinig informatie te verkrijgen is vooral over het onderbreek module, wil ik het even hier openbaar maken en wie weet scheelt het iemand heel veel uitzoekwerk. Alle informatie wat ik digitaal heb heb ik op mijn webspace gezet:
http://members.home.nl/kara/Koltec%20Necam%20vg392/
Mocht iemand informatie nodig hebben om het aan te sluiten op een X12XE heb ik hiervoor alvast de volgende gegevens. De pin-nummers zijn van de ECU (benzinecomputer)
Bedrading afkomstig uit EGI, gascomputer
Wit > Lambdasonde signaal, pin A30
Wit/Bruin > Lambdasonde massa, pin A21
Blauw > Gaskleppositiesensor signaal, pin A13
Blauw/Bruin > Gaskleppositiesensor massa, pin A1
Groen > Toerenteller signaal, pin B?
Groen/Bruin > Toerenteller signaal massa, pin A1Bedrading afkomstig uit onderbreekmodule (type eindigend met -014)
Paars < Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem onderbreken, pin A34
Paars/Zwart > Verbinden met Klep actieve koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem, pin A34
Wit < Lambdasonde signaal onderbreken, pin A30
Wit/Zwart > Verbinden met Lambdasonde signaal, pin A30
Grijs > Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)
Grijs/Zwart < Vermoedelijk motorcontrolelamp (zat al aangesloten bij mij)Bedrading afkomstig uit injectie onderbreek relais
Blauw < Massa injectoren onderbreken
Blauw/Wit > Verbinden met injectoren massa ECU1 september 2012 om 10:23 #18046186:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.