Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kokende koelvloeistof Opel Astra 1.7 CDTI 2012 Diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2015 om 20:45 #17271959
Hallo!
Ik ben een leek op het gebied van auto-techniek, vandaar onderstaande vraag in de hoop dat er tips of adviezen uitkomen waar ik verder mee kan.
6 weken geleden heb ik een lange (200 km contstant 130 km/h) snelwegrit achter de boeg, rijd ik vanaf de snelweg landweggetjes op, op dat moment krijg ik de eerste melding: motorvermogen beperkt, en de temperatuurmeter vd koelvloeistof loopt snel op richting de 130 graden. Ik krijg ook nog een melding “AC uitgeschakeld”. Snel langs de kant vd weg gezet, in motorkap gekeken: ven raast als een wilde, verder geen rare dingen. Tegen de tijd dat de wegenwacht arriveerde en doorgemeten heeft, kon hij niets meer vinden.
Diezelfde week een dag daarna heb ik datzelfde probleem nog een keer gehad (na lang stuk filerijden, waarna ik in de omleiding bij ongeveer 50 a 60 km/h weer problemen kreeg), alleen toen met de verwarming aan voorzichtig doorgereden.
Mijn garage heeft die dag erna er een nieuwe sensor ingezet om te kijken of het daar aan lag.4 weken goed gegaan (ook dagelijks lange ritten gemaakt)
eergisteren was mn Multiriem kapot: kreeg het Accu-tekentje op mn dashboard te zien, en airco e.d. deed ook raar, gelukkig al snel gezien dat Multiriem geknapt was (overigens wel apart omdat het geen oude versleten riem was en leek alsof er iets scherps langs was gegaan). Nieuwe Multiriem erin laten zetten: die piepte wel als een gek, en nu nog steeds af en toe, vooral als ik de airco aanzet.