Kofferdeksel opent vanzelf na starten motor

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Kofferdeksel opent vanzelf na starten motor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Vanuitzwevegem
    Deelnemer

Betreft: Opel Meriva ECOService Z 13 DTJ 55Kw van 2009

Hallo,  telkens ik de motor start, na enkele seconden, opent het kofferdeksel.

Ik moet ze dan manueel dichtslaan en tijdens de rit blijft ze ook dicht,

toch telkens ik op de rem druk hoor ik de elektrische ontgrendeling van de koffer tikken.

Kent iemand dit fenomeen en wat is de oorzaak/oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,

Philip

Haasje17
      Moderator

Kabelbreuk in de kabels naar het kofferdeksel. Waarschijnlijk komt de kabel voor ontgrendeling en remlicht tegen elkaar.(Doorgesleten).

Vanuitzwevegem
        Deelnemer

Dat verklaart nog niet waarom de koffer open springt, 3 seconden nadat ik de motor start, zonder op de rem te duwen.

Heb eens de zekering van de remlichten losgekoppeld en zelfde resultaat, het getik van het slot, telkens ik op de rem duw, is nu gestopt.

Dit duidt inderdaad op een kortsluiting.

Heb daarna de batterij losgekoppeld en de aansluitpolen van de auto kortgesloten (om de auto volledig te resetten), na het aansluiten van de batterij, na 3 seconden opent opnieuw de koffer.

Help!

Vanuitzwevegem
          Deelnemer

Deze morgend de rubberen kabelgoot, linksboven het kofferdeksel open geprutst, met nadruk op prutsen, en jawel > 3 draden waarvan de isolatie gebroken was. Dit zorgde waarschijnkijk voor een kortsluiting tussen de remlichten en het dekselslot.

Isolatietape rond gedraaid, en warempel alles werkt terug normaal, oef! :yahoo:

Heb die rubberen kabelgoot er van tussen geknipt en nu heb ik zicht op de bedrading. Als er in de toekomst opnieuw een draad stuk gaat zie ik het direct.

Alvast bedankt voor de hulp Haasje! :good:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.