Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kofferdeksel Kadett C openmaken zonder sleutel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 21:59 #17244208
Dag mensen, ik zit met een probleem.
Ik ben van mijn C kadett nu al bijna 5 jaar :shock: king: mijn sleutel kwijt. Inmiddels ben ik al 2 keer verhuisd (Kadett staat elders in een gehuurde schuur) en heb al tig keer alles over de kop gehad maar vind hem dus nergens terug. Heb ook al van een sloper een zak met een paar honderd oude Opel-sleutels meegekregen maar natuurlijk geen een die pastte. :???: De deuren heb ik natuurlijk al lang open gekregen en in de auto liggen ze ook niet. Mijn laatste hoop is dus dat de sleutel in de kofferbak ligt. Volgens mij is er een manier om de koffer open te krijgen zonder schade (en sleutel) dus als iemand me die methode zou kunnen pm’en zou erg fijn zijn.
Ik neem aan dat een originele sleutel niet meer te bestellen is (geslepen) voor een Kadett van ’74? De Opeldealers hier in de buurt zijn een weinig behulpzaam als het om een klassieker gaat. Ik heb uiteraard wel alle papieren van de auto, en de deuren zijn dus ook open. Mocht er een slotcilinder zijn waar genoeg informatie uit te halen is om een sleutel bij te maken mag dus ook. Mocht iemand een manier weten om aan een sleutel op chassisnummer te komen hoor ik het ook graag!
9 november 2012 om 07:49 #17959363heb je toevallig een bekende die ook een kadett c rijd? aangezien ik er zelf achter ben gekomen dat van mijn aller eerste kadett c sedan uit 77 ook gewoon in mijn kadett c coupe uit 79 paste misschien een proberen waard.
en misschien zou je ook de achterbank er uit kunnen halen en dan met een spiegel tussen de tank en body kunnen gaan dan kan je ook kijken of daar een sleutel in licht en dan met een ijzerdraad er uit vissen.
suc6 met deze uitdaging :thumb9 november 2012 om 08:00 #17959364weet niet hoe zo ding er van binnen uit ziet hoor, maar kun je niet van binnenuit in de kofferbak komen? dan kun je hem volgens mij heel makkelijk open krijgen.
9 november 2012 om 08:43 #17959365kan een goede sleutelmaker niet met het slot uit deur aan de hand van de stiften een sleutel maken?
9 november 2012 om 10:36 #17959366Je zou even bij de dealer langs kunnen gaan. Voor mijn D Kadett konden ze namelijk nog wel een sleutel bestellen.
Maar ben bang dat dit bij een C niet gaat.Verder is het best wel een probleem want je kan ook niet langs je tank.
Misschien is de beste optie nog het slot uitboren. En vervangen.9 november 2012 om 10:44 #17959367als het nou een ander slot was dat niet open kan, je sleutel/slotnummer staat nl. op de strip die aan je kofferbak slot cilinder zit…
en idd de tank zit achter de achterbank, heeeeel kleine kans dat je daar iets kunt bereiken.. er zitten niet toevallig oude luidsprekergaten in/onder je hoedenplank?9 november 2012 om 11:39 #17959368Hmm dan zit je nog ver van je slot hoor. Je zou de klep los kunnen maken dan. Maar weet niet of je bij de boutjes kan….
9 november 2012 om 11:49 #17959369[youtube:1xb6rco1]http://www.youtube.com/watch?v=ChbyaXBKNY8&list=PL37F740CA59C4724F&feature=plcp[/youtube:1xb6rco1]
Succes met de ijsco-stokjes!!
Een andere oplossing zonder iets kapot te maken kan ik me niet bedenken
Mvg Rene
9 november 2012 om 20:55 #17959370heb wel eens gehoord met luchtdruk of onderdruk maar of dit ook echt werkt is een groot vraagteken
je kan mss ook de auto omhoog krikken paar rubbere doppen uit de bodem duwen een zaklampje naar binnen steken dan zie je al wa meer en proberen het slot langs de binnenkant te verdraaien daar zit normaal een sleuf in het gaat in iedergeval een hele opgave zijn voor dit te doen zonder schade
wens he er verder succes mee
mvg9 november 2012 om 21:46 #17959371@soepkiepe wrote:
weet niet hoe zo ding er van binnen uit ziet hoor, maar kun je niet van binnenuit in de kofferbak komen? dan kun je hem volgens mij heel makkelijk open krijgen.
Bij de C Kadett staat de benzinetank verticaal tussen de wielkasten in achter de achterbank.
9 november 2012 om 23:12 #17959372Bedankt voor de reacties, maar ik vrees dat de oplossing er niet bij zit.
@Opel_Freak25, ik heb dus al een paar honderd sleutels geprobeerd maar ik heb waarschijnlijk een extra secure uitvoering of zo, er paste er niet een.
@Paullus, geen idee, zou mooi zijn, ik zal er eens een bellen.
@076 wokkel, de magazijnmannen bij de dealers hierzo zijn eikels zonder hart voor het merk. Ken je Little Britain met die “computer sais no” stukjes? (anders ff Youtube checken, erg grappig als je zelf niet aan de andere kant van de balie staat) Zulke figuren zitten daar dus. Kunnen nog geen inlaatslang voor een Omega/Senator bestellen.
@MantasticB1, nope, de Kadett is volledig origineel met 40.000 km waarvan ik er zelf 13.000 op gezet heb. Gaten zagen vind ik dan ook zonde.,
@rpjverhoev, jeetje, een filmpje van 3 kwartier? Ben vanmorgen om 9 uur vertrokken en nu net thuis, ben kapot. Ik neem aan dat het over lockpicken gaat en dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is echt zoiets wat er heel gemakkelijk uitziet als een geoefend persoon dat doet maar nogal tegenvalt wanneer je het zelf probeerd.
@zoefke, de ‘tennisbal-methode’? (Heel) misschien dat dat bij een Mercedes met vacuum-gestuurde cv werkt maar bij een Kadett? No way.De tank zit inderdaad in de weg om er van binnenuit bij te geraken.
Ik weet vrij zeker dat er jaren geleden (voor de conversie naar het nieuwe forum) hier een topic over was waar iemand een methode wist, erg gemakkelijk en zonder schade, die dat aan een aantal mensen gepm’ed heeft. Ik hoop dus nog dat er nog iemand is die daar dus meer van weet.
10 november 2012 om 13:39 #17959373Zit eens te denken, (is al ff geleden dat ik een C had) als je de achterlichten er nu eens uithaalt, deze zitten van buiten uit geschroefd, moet alleen de fiitinghouder er uit zien te friemelen want die zit als ik me goed herinner met 2 moertjes in het blik van binnenuit. Dan kun je via de zijkant wellicht bij het slot, zit in ieder geval op ongeveer dezelfde hoogte.
10 november 2012 om 16:40 #17959374Ik geloof dat ik dat al geprobeerd heb, lang geleden, weet het niet heel zeker. Maar ik geloof dat er achter de achterlichten alleen een gat zit voor de kabel. De lampjes vervang je ook van buitenaf.
Heb even een plaatje gegoogled:
10 november 2012 om 17:00 #17959375gewoon het slot uitboren en met een schroevendraaier open maken .
en dan een andere slot erin. als je een beetje handig bent dan kan je het nieuwe slot weer passend maken op je oude sleutel.
(dan moet je die wel weer vinden)10 november 2012 om 18:03 #17959376Als je portierslot hetzelfde is, die even er uit halen, en met dat slot naar een goede sleutelmaker gaan.
Die maken zo een sleutel op maat voor je.
Ken er wel een hier in de buurt (Eindhoven) maar geen idee waar je vandaan komt.
Maar die gasten hebben dat in n half uurtje gefikst.10 november 2012 om 18:56 #17959377Ik ben een plaatsgenoot van @kadettcoupe1976, Eindhoven is dus wat uit de buurt maar ik zal maandag eens wat sleutelmakers bellen.
10 november 2012 om 23:55 #17959378Ah, das wel n eind uit de buurt hahaha.
Naja, een goede sleutelmaker kan iig zo een sleutel voor je fiksen met behulp van een ander slotje.
Heb t pas nog laten doen voor een Jaguar, dat was binnen een half uurtje gepiept.
Succes!27 november 2012 om 20:30 #17959379Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Ik heb het rechter achterlicht eruit gesloopt en dan kun je hem met een schroevendraaier makkelijk openmaken. En een ander achterlicht vind je voor heel weinig geld.
27 november 2012 om 21:11 #17959380@Toni (Manta A) wrote:
Dag mensen, ik zit met een probleem.
Ik ben van mijn C kadett nu al bijna 5 jaar :shock: king: mijn sleutel kwijt. Inmiddels ben ik al 2 keer verhuisd (Kadett staat elders in een gehuurde schuur) en heb al tig keer alles over de kop gehad maar vind hem dus nergens terug. Heb ook al van een sloper een zak met een paar honderd oude Opel-sleutels meegekregen maar natuurlijk geen een die pastte. :???: De deuren heb ik natuurlijk al lang open gekregen en in de auto liggen ze ook niet. Mijn laatste hoop is dus dat de sleutel in de kofferbak ligt. Volgens mij is er een manier om de koffer open te krijgen zonder schade (en sleutel) dus als iemand me die methode zou kunnen pm’en zou erg fijn zijn.
Ik neem aan dat een originele sleutel niet meer te bestellen is (geslepen) voor een Kadett van ’74? De Opeldealers hier in de buurt zijn een weinig behulpzaam als het om een klassieker gaat. Ik heb uiteraard wel alle papieren van de auto, en de deuren zijn dus ook open. Mocht er een slotcilinder zijn waar genoeg informatie uit te halen is om een sleutel bij te maken mag dus ook. Mocht iemand een manier weten om aan een sleutel op chassisnummer te komen hoor ik het ook graag!
Je zou natuurlijk met een lampje/cameraatje in de kofferbak kunnen kijken door de gaten van de achterlichten of van de kentekenplaat of je de sleutel ziet liggen. Dan zou je eventueel met een magneetje kunnen gaan vissen.
28 november 2012 om 11:52 #17959381of zoals in dat filmpje lopen vroeten met een ijsstokje of een plaatje staal van de juiste dikte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.