Kofferbak valt hard dicht

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kofferbak valt hard dicht

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    mirrels

Hallo allemaal,

Ik heb me net geregistreerd omdat ik een vraagje heb over mijn mooie Vectra Sedan uit 2002.
      Wat ik me namelijk afvraag is of het normaal is dat de kofferbak redelijk hard dichtslaat als ik hem loslaat.
      Moet hij nu eigenlijk zachtjes dichtvallen of is het altijd een echte klap als ik hem van boven loslaat zeg maar.
      Op zich werken de zuigers wel nog, want als ik ze eraf haal valt hij nog veel harder dicht.
      Maar goed, wat denken jullie? Iemand een Vectra Sedan die hetzelfde opmerkt? Of is dit normaal?

Thanks!
      Groeten,
      Eric.

remutr
      Deelnemer

Zuigers die slechter worden.

Had me pa met de omega ook, bij fransen carparts zie mp even nieuwe bestellen.

VecC-elegance86
        Deelnemer

Klinkt heel bekent dit. Ik heb hetzelfde en denk dat de veer gewoon goed is. Tis ook een hoop gewicht die kofferklep van een sedan. Maar het zou ook goed kunnen dat mijn gasveer gewoon versleten is. De mijn is namelijk ook van 2002 en ook een sedan. Maar er is een oplossing voor: Je klep pas loslaten als deze al bijna dicht zicht, valt tie keurig zachtjes in het slot :jerry

jan1972
          Deelnemer

hallo
            dit probleem heb ik ook bij mij vectra c bj 2002 als ik hem van boven dicht laat vallen is dat best een klap……ik heb zelf de zwarte schroef knoppen die bij het slot links en rechts zitten iets verder uitgedraaid nu valt hij nog wel hard dicht maar de klap is wat doffer geworden hier door…..mischien dat je dat ook kunt proberen
            gr jan

mirrels

Bedankt voor de reacties allemaal. Het later loslaten is inderdaad iets wat ik nu al probeer haha. Maar als iemand anders hem dicht wilt gooien.
              Anyway, ik ga die zwarte schroef knoppen ook eens proberen iets verder uit te draaien, kijken wat dat uitmaakt!

remutr
              Deelnemer

2 nieuwe gasveren kosten je de kop niet, dan kan iedereen de bak dicht gooien zonder geluid.

zitten er binnen een half uurtje in en je klep sluit als die van een nieuwe auto

sw_reijnders
                Deelnemer

bij mij vectra B sedan (in 2002 is zowel de vectra b als vectra c geleverd) zitten er gewoon ijzeren spiraalveren in de kofferbak.
                  die kun je wat strakker zetten volgens mij, de mijne slaat zelfs open als ik de klep los laat.

remutr
                  Deelnemer

Hoi Bas

Mijn 97ér heeft net als jij spiraalveren, maar zoals ik het leest heeft Eric z’n vectra van die gasveren

sw_reijnders
                    Deelnemer

dan moet hij erbij schrijven of het een vectra b of c is :D

Bartjex88
                      Deelnemer

is bj 2002 geen B?

teungts
                        Deelnemer

@Bartjex88 wrote:

is bj 2002 geen B?

ook c

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.