Kofferbak sluit niet meer of gaat niet meer open.

Forumindex Forums Modellen Insignia Kofferbak sluit niet meer of gaat niet meer open.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272940
    Robinm
      Lid sinds:
      29 July 2015

      Hallo allemaal :(
      In mijn bezit Opel Insignia sport tourer 1,6T

      wsl is dit topic al eens voorbij gekomen.
      Ik heb alleen mijn antwoord nog niet helemaal kunnen vinden.
      Gisteren ging tijdens mijn rit de kofferbak in eens open.
      En hoorde dat het systeem het probeerde de kofferbak weer te sluiten.
      De melding in het display gaf aan dat de kofferbak open stond.
      Ik stopte de auto en idd de bak stond in het eerste slot.
      Ik probeerde de bak te openen met het knopje bij het kentekenplaat ,maar niets.
      Ik heb de auto een aantal malen op slot en geopend.
      Hierna ging de bak ineens open.
      Ik probeerde de bak weer te sluiten maar dat ging helemaal niet.
      Na een aantal maal proberen sloot de bak ineens.
      Tijdens de rit het zelfde liedje.
      Hierna de bak dicht gedrukt.
      Nu ging de bak helemaal niet meer open.
      Bij de dealer langs geweest – eerst diagnose gesteld – module kofferbak sluiting defect.
      Ze kregen geen verbinding met de module.
      Kosten rond de 800 euro inclusief montage en diagnose.

      Heeft iemand dit ook meegemaakt.
      Of is de conclusie van Opel juist.
      Ik vindt de kosten vrij hoog.

      #18291929
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Ja, die gaan meteen het onderdeel vervangen, echt onderzoeken doen ze niet. Kan ook iets simpels zijn als een draadbreuk bijvoorbeeld of een internet slechte soldering. Als je handig bent kan je er zelf naar kijken en anders bijvoorbeeld iemand vinden die het voor je kan doen. Bij dealers loop je echt leeg om dit soort kleine onbenullige dingen. Kofferbak gaat niet dicht/open, BAM 800 euro verder.
        Is toch niet normaal. :puke

        Met het hoge elektronische gehalte van nieuwere auto’s kan het geen kwaad om jezelf alvast hiervoor te trainen middels fora danwel iemand te vinden die handig is. Ik lees over een microswitch die stuk kan zijn, en er schijnt een modificatie voor geweest te zijn. Misschien kan je de dealer vragen of die modificatie al gedaan is, zo niet kan je best wel eens een gratis modificatie kunnen krijgen.

        #18291930
        Robinm
          Lid sinds:
          29 July 2015

          Hoi Simpleface,

          Idd snel verkopen dat kunnen ze allemaal.
          Ik had gevraagd naar de modificatie.
          Antwoord ,dit was alleen de kabel boom.
          Als het deel vervangen is wil ik alle delen zien die eruit zijn gehaald.
          Foto is genomen van de kofferbak bedrading en module.
          Dus een eerste indruk heb ik snel.
          Morgen heb ik een afspraak staan.
          Ga ik eerst zelf nog even spitten

          thks

          #18291931
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Heb je de reparatie dus al goedgekeurd dan?

            #18291932
            Robinm
              Lid sinds:
              29 July 2015

              Helaas wel :oops:
              As Zaterdag is de vakantie uittocht.
              Dus veel tijd om zelf wat uit te dokteren is er niet.
              Ik ga iig alles markeren.
              Niet dat ik ze wantrouw maar het is wel veel geld.
              En geld groeit niet op de rug.
              En een open kofferbak of niet te openen is toch erg lastig als je 1000km moet rijden met de sleurhut erachter.

              #18291933
              SimpleFace
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Ze zullen het onderdeel vast wel vervangen, daar ga ik ook van uit. Maar of dat het meest kostenefficiente reparatie optie was, betwijfel ik.

                Je kan de module ook resetten schijnt (Tenzij de module echt zo defect is geraakt dat hij gewoon helemaal niks meer doet):
                Met de hand de klep 5x dichtdoen, en daarna met de afstandbediening het ding openen. Dan zou het gereset moeten zijn. Valt te proberen. Als je voor elke lullige sensor/module zoveel geld moet neertellen ben je na een paar jaar toch een behoorlijke boom verder. Ik zou de oude module toch zeker bewaren om te kijken wat er nou echt defect is/was.

                #18291934
                frits49
                  Lid sinds:
                  6 June 2015

                  Ik heb eigenlijk ook zo’n probleem , alleen heel af en toe ! heb geen automatische kofferbak die open gaat via sleutel , maar het kan soms 1 maand duren en ineens krijg ik de kofferbak niet meer open , na misschien 10 keer aan het rommelen geweest te zijn gaat het ineens van het slot af en kan ik het weer openen , is hier dezelfde handeling voor met 5 x open en dicht doen of niet?

                  #18291935
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Volgens mij is dat alleen voor de automatische om de inwendige potmeter opnieuw in te stellen. Bij jou zal de micro switch gaar zijn. Soms ligt het aan de draadboom/connector en schijnt het insprayen ervan te helpen met contactspray.

                    #18291936
                    frits49
                      Lid sinds:
                      6 June 2015

                      Ik heb er geen ene moer verstand van , zou niet weten wat ik er aan moet doen !

                      #18291937
                      GilbertvH
                        Lid sinds:
                        5 April 2013

                        Was hier niet een modificatie voor, welke je kosteloos bij de Opel dealer kunt laten uitvoeren?? Schijnt een terugroepactie voor te zijn geweest.

                        #18291938
                        SimpleFace
                          Lid sinds:
                          14 July 2014

                          Inderdaad, bij de meeste zou dat al gedaan moeten zijn, maar het kan geen kwaad om naar een Opel dealer te gaan en dit te melden. Kunnen ze op zijn minst zien of de modificatie gedaan is of niet.

                          #18291939
                          frits49
                            Lid sinds:
                            6 June 2015

                            Doe ik ga er morgen achteraan , ik meld wel weer hoe het is afgelopen , bedankt !

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.