Kofferbak pompjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Kofferbak pompjes

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    noppe889

Hallo, ik ga mijn koffer bak dicht maken
      Dus geen slot en ruitenwisser meer,
      Maar nu is mijn vraag zijn er van die pompjes die krachtig genoeg zijn voor hem automatich open te laten gaan.
      De bekende auto handelaar zegt dat dat er niet is?
      Maar dit moet toch op een manier lukken

Gr.

TWA
      Deelnemer

Japs…met Door Poppers (deur poppers) ! Even Engelse eBay als voorbeeld

Met deze moet je de koffer alleen nog wel met de hand openen. Elektrische motoren die de boel zelf open doen zijn er iig voor de Opel Signum, Insignia ook, alleen dan heb je meer nodig en zal ook een stukje duurder zijn.

Greetz Emiel

noppe889

maar deze geeft al een schokje,
          maar ik bedoel echt dat het gewoon omhoog schiet als ik deze open doe
          maar dan zonder dat ik iets moet doen alleen op een knokje drukken zo als die signum, insignia
          maar weet je hoeveel dit kost en dat ik dat wel op een corsa kan maken?

TWA
          Deelnemer

Echt geen idee…heb t nog niet int echt gezien. Dealer eens vragen?

PeterNoFear
            Deelnemer

Zou ik niet aan beginnen…
              Ben daar sowieso niet zo’n fan van, het idee dat alles maar z’n eigen ding doet.

Je zal d’r ook maar perongeluk op drukken als je ergens vlak voor staat :shock:

noppe889

nee hij weet het ook niet ;(

peter,
                zou het wel handig vinden ^^
                en ik moet het knopje op mijn sleutel 3sec in houden dus perongeluk gaat het niet denk ik,

en hoe doen mensen die hun kofferbak ook zonderslot hebben die open gewoon onder de kap zo net boven de bumper ?
                of hoe doen ze dat? (:

TWA
                Deelnemer

Ik heb bij mn Vec de popper aangesloten op de stroomdraad van mn achterruitwisser. Als ik de hendel van me af duw, wat normaal de interval stand is, komt er stroom op mn popper die de koffer klep van t slot haalt. Doordat ik een Hatch heb en dus een zware achterklep heb gaat ie niet vanzelf open.

Maatje van me (TeamWest Tim) heeft die van hem ook op de AB en dat werkt super. Hij rijd in de Corsa

noppe889

miss is het dan toch een optie,
                    maar die poppers geven die dan een stoot dan het open gaat of wat doen die precies?

TeamWest
                    Deelnemer

@TWA wrote:

..Maatje van me (TeamWest Tim) heeft die van hem ook op de AB en dat werkt super. Hij rijd in de Corsa..

Yeah werkt :thumbup !

Hier een foto van de achterklep in kwestie:

ruitenwisser verwijderd,
                        slot gecleaned,
                        kentekenuitsparing gelijk met de klep gemaakt,
                        doorgelast op de achterlichten

De ‘popper’ zorgt er middels een kabeltje voor dat het slot open gaat, ik hou de ‘open’-knop van de afstandsbediening 2 seconden ingedrukt, en ‘pop’, achterklep springt van het slot. Opvangen met de hand.

Er bestaat nog wel zoiets als een veersysteem, welke de klep een stukje verder duwt (sinds het dicht onder spanning staat), dat heb ik niet, maar daar heb ik ook geen behoefte aan.

noppe889

mooie corsa (:
                        en duwen die poppers het ver weg? want wil niet altijd perongeluk tegen de bumper komen en miss krassen maken ofzo,
                        zou je ook een foto willen posten waar de poppers zitten?

gr

TeamWest
                        Deelnemer

Thnx, de kofferklepopener heet geen popper ben ik achter, maar een solenoid, en deze duwt de klep niet weg, maar haalt deze in principe alleen van het slot voor een periode van pakweg 1 seconde. Ik moet dan wel standby staan om de klep als het ware op te vangen. Doe ik dat niet, dan zit deze nog enigzins op het slot, of in ieder geval gaat deze dan niet open.
                          In mijn geval gebeurt dit dus via mijn afstandsbediening, en heb ik die in de andere hand wanneer ik bij de achterklep sta.
                          Weet niet hoe jij het wilde aansluiten, maar ik moet er met mijn setting dus wel bij staan.

Dit is zo een solenoid, deze komt achter de bekleding van de achterklep, aan de binnenkant te zitten. De kabel trekt het scharnier van het slot aan bij activatie.

Ken ook iemand die dezelfde solenoid als mijne had, maar dan in combinatie met een popper (de popper is een veersysteem dat de klep van de pin houdt), wanneer je de klep dan ‘popped’, gaat deze in die seconde niet weer in het slot, maar dan wordt de klep wel een stukje verder naar buiten geduwd, en hoef je er niet bij te staan, en kan je het dus wel bedienen vanuit binnen.
                          Dit naar buiten duwen is niet meer dan een paar centimeter.

Dit is een voorbeeld van een popper.

TWA
                          Deelnemer

Zo heb ik het dus ook zitten, beide toepassingen…ik heb dus geen autoalarm waarbij ik de klep kan openen, vandaar mijn oplossing op de achterwisser.

Thanx Tim :thumb

TWA
                            Deelnemer

Trouwens…dit topic loopt op t Vectra gedeelte, lees ff mee :

Elektrische Kofferdeksel

noppe889

ik weet genoeg ^^
                                en voor mijn koffer heb ik gewoon zoon motortje als bij de deuren ge pakt niet zoon ding dat jij hebt ;d
                                en ik ga denk ik de poppers bestellen is wel gemakelijk want als ik neit snel genoeg ben moet ik weer op dat knopje drukken voor de cv voor de koffer ;d
                                en zou je miss aan die maat willen vragen of die is een foto maakt waar hij die poppers heeft gezet?

en bedankt allemaal voor de reactie’s!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.