Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › koelwater lekkage Zafira A, Z22SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2014 om 19:44 #17266753
Vanmorgen koelwater level alarm gekregen. na kort stukje rijden (met airco aan) waren er druppels te zien aan de rechterzijde onderop het frame ter hoogte van de achterzijde van het voorwiel.
Vervolgens ben ik verder gereden en heb ik de airco uitgelaten, omdat ik ergens had gelezen dat er koelwater slangetjes (van de verwarming) in het systeem zitten die een zwak punt zouden zijn.
Bij 2 andere stops nu weer de expansietank gecontrolleerd en onder de auto gekeken maar nu geen druppels meer gezien. Later toen de motor weer afgekoeld was, ook geen zichtbare druppels meer waargenomen. Maar er is iets lek, dat is zeker.Wie kan mij zeggen of de airco is verbonden met het koelwater systeem (voor de condensor). En of de plek waar ik de druppels heb gezien hier in de buurt zit. Of is er een andere bekende zwakke plek in het koelwater systeem hier die de boosdoener kan zijn.
Aangezien ik nu in Belgie zit (Wallonie) waar geen Opel garage in de buurt is, zou een tekening/schema van de eventuele slangen gewenst zijn, waar ik mee naar een garage kan.
19 juli 2014 om 19:52 #18241202Eehm is je koelvloeistofpeil gezakt? Zonee sensor stuk. Durppels rechts zijn waarschijnlijk gewoon condenswater van de airco. Is normaal. Airco zit niet verbonden met het koelvloeistof systeem.
19 juli 2014 om 20:19 #18241203@Haasje17 wrote:
Eehm is je koelvloeistofpeil gezakt? Zo nee sensor stuk. Druppels rechts zijn waarschijnlijk gewoon condenswater van de airco. Is normaal. Airco zit niet verbonden met het koelvloeistof systeem.
of het niveau echt gezakt is, is moeilijk te zeggen, ik weet niet hoe het was voor ik wegging. in ieder geval is het wel in alarm gekomen. Nu met weer afgekoelde motor is het 1cm onder de dikke rand van de expansie tank. Maar er staat nu een bak onder de motor, waar (tot op heden) nog geen nieuw koelwater in gelekt is.
Ik ben echter erg voorzichtig geworden, aangezien mijn vorige auto (ook op vakantie) ook door koelwaterproblemen naar de sloop kon worden gebracht, in Duitsland.
19 juli 2014 om 20:55 #18241204Vul het expansievat bij tot aan de verdikte rand van het reservoir en ga eens een goed stukje rijden en kijk dan of het peil is gezakt.
Het klinkt namelijk alsof je inderdaad condensdruppels van de airco hebt gezien (heb je deze gevoeld, waren ze vettig of leek het gewoon water, dan is het de airco) de melding kan gewoon toeval zijn omdat er net te weinig in het systeem zat. Succes. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.