Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › koelvloiestof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2014 om 21:05 #17269270
Yép
6 maand geleden kreeg ik de melding dat mijn koelvloeistofte laag stond.
Ik heb dit dan bijgevuld.
Gisteren kreeg ik terug deze melding.
Eens gekeken naar her resevoir en het niveau is een 4 mm gezakt ( ik had een streepje gezet)
Is dat normaal?
2.0 cdti 130 pk bj 201127 november 2014 om 21:08 #18262401Nee, is een gesloten systeem zou niet mogen zakken, zou kunnen dat ie het verbruikt of dat hij ergens lekt.
Je zou hem eens kunnen laten afpersen in de garage.
28 november 2014 om 07:25 #18262402Hoi scoter20,
Ook ik heb dit gehad bij mijn Insignia.
Dit deed zich voor bij ongerveer 25.000 km.Ik kreeg ‘s morgens de melding dat het koelvloeistofniveau te laag was.
Onder de motorkap gekeken, maar kon niets bijzonders zien.
Gelijk naar de dealer gereden en daar bleek heel het tankje inmiddels leeg te zijn.Bijgevuld en onder druk gezet. Druk daalde, maar geen lekkage te zien.
Schrikken !!!!!!Maar wat bleek. Het blok lekte op de pakking van de waterpomp.
Dit was slecht waar te nemen.Kwestie van pakking vervangen en weer rijden.
Dit heeft wel een week geduurd.
Pakking niet op voorraad in Nederland en Duitsland.
Pakking moest uit Engeland komen.Daarna nooit geen last meer van gehad.
Succes met de oplossing van het probleem.
Bovenstaande is voor jou misschien een aanknopingspunt?28 november 2014 om 15:42 #18262403Heb hetzelfde probleem met dezelde type motor.
Onder druk zetten gaf geen resultaat bij de dealer. Na wat googlen zou het een pakking kunnen zijn in/bij de EGR koeler.
Moet altijd wat bijvullen na ca. 5000km Volgende beurt maar eens naar laten kijken.28 november 2014 om 15:52 #18262404ik heb hetzelfde met dezelfde motor ook van 2011
ik moet 2 x jaar bijvullen, jaarlijks goed voor ongeveer 1 liter
al in 2 garages grondig laten nakijken, onder hoge druk gezet… nergens lek gevonden :hmmzenige mogelijke verklaring is overdrukventiel bovenop het reservoir waaruit vloeistof zou ontsnappen bij langdurig aan hoge temperatuur rijden (filerijden)
ik heb er mee leren leven :???:
28 november 2014 om 18:51 #18262405heb nu 33000km met cdti 110pk. verleden maand ook opgemerkt dat niveau redelijk laag stond. nog nooit vloeistof op de grond gespot. zou normaal moeten gekleurd zijn. wel nog geen melding van te laag gekregen.
28 november 2014 om 20:39 #18262406De wagen moet volgende week binnen voor een nieuw vliegwiel. Zo kunnen dan eens kijken of ik geen lek heb. :(
30 november 2014 om 07:06 #18262407Mijne verliest water door een kapotte dichting van de inlaatcollector… zou 1 van de 3 zwakke plaatsen zijn ivm waterlek bij insignia.
Die dichting kost het geld niet, maar ellendig veel werk om er aan te geraken, dikke halve dag demontagewerk :puke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.