Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof/Verholpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2010 om 13:31 #17228895
Mijn sdn is klaar sinds gister, waterpomp zat er al 17 jaar en 140.000 km op.
Nu een nieuwe pomp, vloeistof enz, auto rijdt weer als nieuw :-D
ben 240 eur kwijt, 3,5 uur werk incl. spullen.Hopen dat deze pomp weer 140.000 km mee gaat :-D
Groet chris
24 november 2010 om 14:12 #17764679Bij mij was de waterpomp overleden. Zeg niet dat het zo is, maar zou er voor de zekerheid is checken. Kan er maar beter van tevoren bij zijn :P
24 november 2010 om 18:20 #17764680Je kan de koppakking lek hebben.
dat hoef je tijdens het rijden niet eens te merken.
je merkt het pas als het koelwater helemaal weg is en daardoor de temperatuur stijgt.
Op kortere ritjes moet je inderdaad vaak bijvullen.
Ik heb ook zo weken gereden zonder dat ik echt ver weg ben geweest.Maar het kan ook een poreuze slang zijn die druppelsgewijs water verliest.
Dat verdampt dan meteen omdat het warm is hé.Ik heb met beide beschreven situatie (helaas) ervaring.
Groet, Rik
25 november 2010 om 11:20 #17764681origineel gepost door KadAstra-EF
Je kan de koppakking lek hebben.
dat hoef je tijdens het rijden niet eens te merken.
je merkt het pas als het koelwater helemaal weg is en daardoor de temperatuur stijgt.
Op kortere ritjes moet je inderdaad vaak bijvullen.
Ik heb ook zo weken gereden zonder dat ik echt ver weg ben geweest.Maar het kan ook een poreuze slang zijn die druppelsgewijs water verliest.
Dat verdampt dan meteen omdat het warm is hé.Ik heb met beide beschreven situatie (helaas) ervaring.
Groet, Rik
Hoi Rik,
kleine stukjes rijdt ik eigenlijk niet, auto wordt komt sowieso altijd goed op temp voor ik de motor weer af zet.
Rijdt veel snelweg, netjes 100/120.
Gister weer een beetje bijgevuld na ongv 350 km gereden te hebben.
De oliedop is hartstikke schoon, ook koelvloeistof ziet er netjes uit. slangen en resevoir is droog. Waterpomp ziet er ook goed uit. Zaterdag ga ik ff langs mijn opel specialist, hoop dat hij de oorzaak vindt. Wil voorkomen om mn blokkie kapot te rijden.Er is nog 141.xxx mee gereden, dus zou misschien de kop kunnen zijn?
groet chris
25 november 2010 om 16:13 #17764682Trek de olie peilstok er is uit en houd er dan is een aansteker onder , als je hem dan hoort sissen zit er koelvloeistof in.
25 november 2010 om 17:01 #17764683origineel gepost door Blue-Dragon
Trek de olie peilstok er is uit en houd er dan is een aansteker onder , als je hem dan hoort sissen zit er koelvloeistof in.Deze tip wist ik nog niet !
Rik
6 december 2010 om 15:20 #17764684Ik ben afgelopen week naar mijn garage gegaan en mijn monteur wist vrij snel het lek te vinden, de waterpomp lekt, druppel gewijs met stationair draaien.
Denk dat als ik rijd het sneller lekt, dat verklaart dus ook waarom ik steeds ruim een halve liter moest bijvullen na aantal kms rijden.A.s donderdag krijgt de astra een nieuwe waterpomp incl spanrol en riem.
als de pomp niet ‘te” vast zit kost het me 175 eu.De distributie is gedaan bij 103.000,(2jaar terug) staat nu op 122.400, of ze hebben de waterpomp niet mee gepakt of hij is snel overleden. er is 6 duizend km mee gereden in 2jaar.
moet er misschien meteen meer mee vervangen worden?
iniedergeval bedankt voor de voorgaande reactiesgroet chris
6 december 2010 om 16:07 #17764685Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt.
Ik zou, nu de boel toch los is de thermostaat meteen meenemen.
Die zit vaak op een beroerde plaats.
Maar dat hangt van het type motor af.Groet, Rik
6 december 2010 om 19:01 #17764686Bij de opel 4 cilinders als je koelvloeistof lekkage hebt, altijd het eerst naar de waterpomp kijken, deze is in 9 van de 10 gevallen de oorzaak.
Willem
8 december 2010 om 11:06 #17764687Bedankt Willem, ik had zoiets begrepen van mn monteur, t is jammer maar gelukkig goed te betalen voor mn opeltje.
Ik rijd er nu niet mee, morgen gaat ie naar de garage.
als ik start hoor ik de pomp, dat lijkt me niet goed.ook heb ik bij koude start dat de motor een beetje rumoerig loopt, na een beetje spelen met t gas of stukje rijden is t z.g.a.w.
als de motor op temp begint te komen loopt ie zo zacht dat je soms denkt dat de motor uit staat.is dit bougies of kabel slijtage?
groet Chris
10 december 2010 om 13:33 #17764688Probleem is verholpen, zie boven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.