Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistofreservoir vaak leeg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2016 om 17:42 #17276522
Hallo,
ik heb een opel corsa c uit 2006 (rij er 70/80 km per dag mee) en kwam er sinds kort achter dat mijn koelvloeistofreservoir snel leegloopt. Afgelopen winter werkte mijn verwarming niet meer dus ben ik op gaan zoeken waar dat aan kon liggen. Toen kwam ik erachter dat mijn reservoir helemaal leeg was. (motor was verder nog nooit echt te warm geworden)
Heb deze toen bijgevuld en mijn verwarming deed het weer, maar nu blijkt dat de koelvloeistof elke week bijna bijgevuld moet worden.
Ik heb vandaag eens gekeken of het ergens langs lekt, de radiator is gewoon droog dus die is niet kapot gevroren maar het lekt wel flink onder de motor.
Heeft iemand enig idee wat hiervan het probleem kan zijn? Toch geen lekke koppakking hoop ik…?7 mei 2016 om 17:49 #18318294lekt je corsa bij het schutbord van de auto of bij de voorbumper??
en ruik je koelvloeistof in je auto als je de kachel aan zet??7 mei 2016 om 17:57 #18318295Nee eigenlijk beide niet.
http://myalbum.com/album/uKllRI2PKeYk” onclick=”window.open(this.href);return false;op die foto’s is te zien dat het motorblok erg vuil is maar de grootste lekkage (wanneer de motor warm is) komt van het gedeelte wat hier nog droog is. De overgang van de 2 pijpen van de uitlaat, daar drupt het dan langs.
Wat is trouwens die gele aanslag op de uitlaat?
7 mei 2016 om 18:03 #18318296ik denk dat het lek bij de waterpomp zit van je motor.. want het nat zijn houdt op bij het samenkomen van het cilinderblok en de carterpan.. alleen links zit het hoger… en dat is de distributiezijde van de motor waar de waterpomp zit..
dat gele kan uitlaat kit zijn als er ooit eens het flexstuk vervangen is.. want ik zie ook een schone lasnaad lopen op het flensstuk van de uitlaat terwijl de rest roestuitslag heeft…
een keertje remreiniger halen ( een spuitbus kost je denk ik 5 euro) en het blok eens schoonmaken.. koeling bij vullen en dan met een warme draaiende motor eens kijken of je waterpomp lekt..
want door rij wind wordt het alle kanten op geblazen.. voor naar achter van links naar rechts en andersom7 mei 2016 om 18:17 #18318297bedankt, lijkt me idd wel verstandig om eerst even goed schoon te maken. Heb vandaag mijn achterruit vervangen dus zit eigenlijk niet te wachten op hoge kosten.. :???:
Stel dat het van de waterpomp af komt, dan moet het tussen de waterpomp en het blok uitkomen denk ik? Wat gaat zoiets kosten?7 mei 2016 om 18:18 #18318298Zou je koelsysteem eens af laten persen warm en koud, wat je op de foto ziet zijn voornamelijk olie resten betwijfel of er koelwater bijzit :hmmz
D.m.v het afpersen moet er wel een locatie te vinden zijn.
7 mei 2016 om 18:51 #18318299Ik zal komende week wel eens langs een garage rijden.
Het zijn toch flink wat olieresten en ze zien er ook redelijk nieuw uit. (niet gedroogd) Waar kan dit vandaan komen? lijkt me ook niet normaal.7 mei 2016 om 18:53 #18318300hoe is je oliepijl als het olie kan zijn??
en zoals gezegd.. schoonmaken en kijken waar het lek vandaan komt9 mei 2016 om 09:30 #18318301Ik had ook dit probleem, bij mij was op een gegeven moment een slang losgeschoten die koelvloeistof vervoerd naar de motor of van de motor af (heb totaal geen autokennis). Dit is een slang aan de linkerkant van de motor (als je voor de motorkap kijkt), redelijk flexibele slang die via de bovenkant van de motor (aan de achterkant, dus bovenkant dichtst bij het zitgedeelte van de auto) naar de linkerkant loopt. Naast die slang zit een ribbelslang, die zit dus voor de slang met de koelvloeistof. Dus ik zou daar eens checken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.