Koelvloeistofpeil

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistofpeil

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    weezyf
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb een Opel Astra g cabrio 18.16v bj 2002.
      Sinds kort kwam op mijn boordcomputer te staan koelvloeistofpeil” , nu leek deze gewoon op peil te zijn maar toch bijgevuld en weer afgesloten.
      Na 1 dag komt er weer koelvloeistofpeil in beeld te staan bij de bc. tevens geen lekkages nergens

Wat nu ook al gebeurt is dat hij uit het niets meestal na een stoplicht uitvalt en het radiatorlampje brandt.
      Na uitschakeling van de auto om vervolgens te proberen hem weer te starten, 1-draai de sleutel om controlelampjes gaan branden-2-het automanegementlampje knippert een paar keer.
      3. als het lampje knippert start hij niet. (dit is niet de sleutelchip) Nu laat ik de auto 15-25 minuten staan en vervolgens start hij weer net alsof er niks gebeurt is. wel zegt de boordcomputer koelvloeistofpeil meteen als deze het weer doet

Is iemand bekent met dit probleem?

P.s. als er op de boordcomputer koelvloeistofpeil kan dit mischien voor de airco zijn bedoeld?
      Mvg :hmmz

Opeltje17
      Deelnemer

Koelvloeistof peil heeft niks met je airco te maken, klinkt als een kapotte sensor.

Je zegt dat je koelmodule en je mm lampje brandt, dat wordt dus uitlezen, en een knipperend auto lampje met een steek sleutel erin tijdens het starten heeft wel iets te maken met de startblokkering.

En start ie helemaal niet of gaat de start motor wel rond en slaat ie niet aan??

Als ie namelijk wel start maar niet aanslaat, denk ik aan je krukas sensor

Haasje17
        Moderator

Koelmodule lampje gaat ook branden bij te laag peil

Opeltje17
          Deelnemer

Bij te laag koelvloeistof peil??

Heb het bij mijn G ook wel eens gehad(lekke waterpomp) stond er nog net wat in het tankje.

Maar koelmodule lampje brandde niet!!

weezyf
            Deelnemer

Even een voorbeeld:
              Wil bij een stoplicht wegrijden en als ik de koppeling laat komen en geef wat gas bam slaat hij uit en brandt het radiatortje als ik de sleutel omdraai is deze weg.
              Vervolgens wil ik starten en dan knippert het mm een paar keer (waardoor ik al weet die gaat niet starten) en als ik 15 min wacht draai de sleutel om is alles goed geen problemen.
              Het lijkt net alsof hij even moet afkoelen.

Inderdaad gaat het autotje met sleuteltje branden als er iets met de chip is, dit heb ik ook al ervaren.

paar 1000 km terug heb ik grote beurt gehad distributie, waterpomp etc.
              wat kan ik nog meer zeggen het canisterje is echt goed op peil zelfs nog iets teveel en het pompje wat erin zit doet het ook.
              Plus het is niet iets wat dagelijks terugkeert heb het vorige week gehad in de Mcdrive ook die meteen even lamgelegd.
              En vandaag lekker op een drukke kruising voor een stoplicht op pole position ik heb echt genoten ervan :swear
              Mvg

weezyf
              Deelnemer

Even kleine update, toennet koude start klein rondje gemaakt +-2km en geen melding van koelvloeistofpeil.
                Erna stuk gaan rijden van 15 km auto afgezet en melding is er weer.

wim-v6
                Deelnemer

Peil Koelvloeistof op de board Computer is inderdaad een kapotte Sensor van het Koelvloeistof potje.
                  Vervang het Potje voor een met een Goede sensor (bij Voorkeur een nieuwe met Sensor), en dat probleem is uit de wereld.
                  uitlezen heeft voor deze storing geen zin.

Lampje Koelmodule of Koelsysteem storing moet je laten uitlezen.
                  Storing in het Systeem voor de Koelventilatoren

Lampje Service Motorregeling gaat knipperen omdat je een storing in je startblokkering hebt, auto stopt ermee omdat hij bij het op 0 vallen van het snelheids signaal (Stilstaan voor een stoplicht bijvoorbeeld) een sleutel controle kan uitvoeren.
                  Als hij dan de sleutel niet herkend stopt de motor ermee.
                  Dit ligt meestal aan de sleutel zelf, maar kan ook een ander probleem zijn

Uitlezen zeggen we dan maar.

Willem

weezyf
                  Deelnemer

Uitlezen bij Opel Hekkert heerlen 120 euro,- koelvloeistofsensor en reservoir vervangen Opel Hekkert heerlen 140 euro,-

turbosix
                    Deelnemer

Uitlezen €120,- !!!
                      Dat kost hier €32,50 bij de dealer…..

Opeltje17
                      Deelnemer

Staat een beetje onduidelijk omschreven idd, maar zal wel met alles zijn.

Nog steeds veel te duur, waarom heb je het niet zelf gedaan we hadden toch al aangeven k.v.s peil sensor??

weezyf
                        Deelnemer

Ja dat klopt maar had nog een probleempje met uitvallen dit was de hoofdzaak waar ik voor daar was, kvs sensor en reservoir heb ik nieuw gehaald voor 45 eu,-
                          Was me ook aan het bedenken een op-com te halen.
                          Mvg

weezyf
                          Deelnemer

+ het kon ook aan de sleutel liggen aangezien mijn originele 1ste sleutel versleten is en ik nu de 2e gebruik.
                            Dus heb wel 2 sleutels maar kan maar met 1 rijden dus tijd voor een reserve sleutel bij opel garage 90 euro en 10 werkdagen wachten.
                            Dus nu nog een vraag bij een sleutelmaker laten namaken verstandig?, heb dit tevens al eens gedaan en geen problemen alleen geen functies voor open/afsluiten.
                            Mvg

Opeltje17
                            Deelnemer

Sleutel niet bij de dealer halen, gewoon een losse baard met huis kopen: http://www.priad-autosleutels.nl(had” onclick=”window.open(this.href);return false; ik de mijne vandaan)

Niet de beste kwaliteit maar het doet wat het moet doen, dan een losse transponder(kan je volgens mij mee bestellen bij deze site)

Dan de sleutel nog in leren, met op-com of tech-2, wel zorgen dat je de security code hebt anders opvragen( ongeveer 32,-)

Dan werkt je sleutel, dan kan je eventueel ooit bij de sloop o.i.d een CV printplaat halen en deze ook in leren en heb je weer een ”volwaardige” sleutel.

En baard gewoon laten slijpen bij de sleutel boer.

weezyf
                              Deelnemer

Ja een klapsleutel lijkt mij wel leuk, bestaat er geen bedrijf of iemand die dit gehele pakket kan doen?
                                Kijk de aanschaf van een klapsleutel en even naar de sleutelboer gaan zijn geen probleem alleen het andere gedeelte.
                                Mvg

Opeltje17
                                Deelnemer

Heb ik ook gehad een klapsleutel niet aan beginnen.

K*t kwaliteit bij mij viel op een gegeven moment de baard uit de sleutel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.