Koelvloeistofp

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistofp

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    carlo1989
    Deelnemer

Goedemiddag

Ik heb een  vraagje ik heb een opel astra met kenteken 51-sl-np geeft als melding koelvloeistofp terwijl er al.nieuwe koelvloeistof opzit en nieuwe sensor etc kan ik er gewoon mee rond blijven rijden?

Want ik neem aan als ie te warm wordt da me.koelvin wel aanslaat?

Iemand advies of een ideetje

<p style=”text-align: center;”>Groetjes carlo</p>

Haasje17
      Moderator

Als het peil niet ernstig zakt wel. Nieuwe sensor goed gemonteerd? Geen kabelbreuk?

Riesje69
        Deelnemer

Zit er geen vlotter in het reservoir?

Deze wil wel eens vergaan. Hij geeft de melding bij het warm worden van de motor op het moment dat in mijn 2 gevallen de thermostaat open gaat. Daarna was de melding vrij snel weg. Kanttekening,  het wordt wel erger!

carlo1989
          Deelnemer

Hey riesje69
            <p style=”text-align: left;”>Bedankt.voor je reactie maar ik.heb al.2 nieuwe sensor gemonteerd van vlotter bij de automaterialen zaak hebben ze een nieuwe geregelt voor me zou ik even moeten  kijken of er 1 inzit met rijden heb jk boordcomputer temrpatuur aanstaan en die schommelt wel tussen de 95 en 105 graden maar lees da da wel kan en bij opel normaal is klopt dat?</p>

Groetjes carlo

carlo1989
            Deelnemer

>Bedankt.voor je reactie maar ik.heb al.2 nieuwe sensor gemonteerd van vlotter bij de automaterialen zaak hebben ze een nieuwe geregelt voor me zou ik even moeten kijken of er 1 inzit met rijden heb jk boordcomputer temrpatuur aanstaan en die schommelt wel tussen de 95 en 105 graden maar lees da da wel kan en bij opel normaal is klopt dat?

Riesje69
              Deelnemer

Hoi Carlo,

het kenteken wat je schreef is van een Opel Vectra. 2,2ltr. Dan rijst bij mij de vraag klopt het wel? Ik weet dat de temperatuur bij digitaal uitlezen hoger was dan de analoge meter bij een Astra J met A16LET motor bij normaal rijden. Ga je wat sportiever rijden zakt de temperatuur. Als je een melding krijgt van koelvloeistof is het mijn ervaring dat de sensor of koelvloeistofvatje met vlotter erin rot is. Helaas bleek dit 3x het vatje te zijn en niet de sensor. Een vatje zijn de kosten niet. Gok zo’n 30-40 euro. Kun jezelf. Slangetjes rustig losmaken! Kunnen vast gekleefd zitten!

Gr. Ries.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.