koelvloeistoflek vectra b

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koelvloeistoflek vectra b

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kristofc
    Deelnemer

Ik heb een Vectra B 1.7 TD die koelvloeistof lekt door een buisje dat door het schutbord naar buiten komt. Het zit iets omlaag en links tov die 2 van de kachelradaitor. Kan me iemand zeggen waar dat buisje voor dient, vermoed met de airco en wat ik moet doen om dat lek te dichten?

dockedmarc
      Deelnemer

als dat de airco afvoer is, lekker laten zitten.
        er komt dat sowieso geen koelvloeistof uit maar condenswater en dat moet weg kunnen anders komt het in het interieur terecht.

kristofc
        Deelnemer

Dat vermoedde ik ook dat dat condensafvoer was maar ben er zeker van dat het koelvloeistof is want de vorige eigenaar vulde bij met water en het is water met een roestkleurtje wat er uit komt…Ik heb net bijgevuld zonder auto te laten draaien en na een paar keer op de kachelslangen geknepen te hebben begon het weer te druppelen.

dockedmarc
          Deelnemer

wat eventueel nog kan is dat dus de kachelradiateur lek is en dit lek water via de afvoer van de airco eruit loopt.

kristofc
            Deelnemer

Kan het dat die kachelradiateur nog is doorverbonden met iets van de ac en dat daar ergens een lek is?Ik weet dat er verschil is tssen een radiateur voor auto met en zonder ac maar hoe dat onder het dashbord allemaal zit dat weet ik niet.

Opeltje17
              Deelnemer

Nope, airco systeem is apart, dat werkt met een verdamper in je interieur.

Maak er is een foto van misschien verduidelijkt dat.

kristofc
                Deelnemer

Ha gelukkig. Van het aico gedeelte blijf ik liever met mn vingers van af… Ik zal wat fotos maken als ik het dashbod eruit heb.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.