Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistof weg?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2010 om 14:43 #17222469
koelvloeistof weg?
Hallo forummer’s,
Ik ben Edwin en ik heb me al voorgesteld in de desbetreffende gedeelte.
Na 13 jaar lease auto’s te hebben gereden,heb ik een opel corsa 1995 1.4i gls(c1.4nz)aangeschaft.
Nu is het volgende aan de hand:bij een warme motor is er geen koelvloeistof meer in het expansievat?maak ik de dop los,dan komt het weer terug(is dit normaal?).
Als het weg is dan loopt de motor belabbert.
hopende op goede berichten.Grtz,
Edje :afro14 juni 2010 om 15:07 #17688065Heb je het niveau al gecontroleerd bij een koude motor ?
14 juni 2010 om 15:47 #17688066Ja heb ik net gedaan.heb alleen het idee dat het peil steeds minder wordt(onder niveau).als ik het systeem wil ontluchten(motor aan en dop eraf,totdat er geen luchtbellen zijn)dan kookt ie zowat over het reservoir heen.is er iets aan de koppakking of thermostaat?
Grtz,
Edje
14 juni 2010 om 16:24 #17688067systeem is zelf ontluchtend, dop kan je eraf laten tot max 80graden, daarna gaat het komen omdat de dop eraf is.
willem
14 juni 2010 om 18:12 #17688068@Wim-v6 Maar hoe weet ik nu of de dop goed werkt?En is het normaal dat het reservoir kompleet leeg is met een warme motor(draaiende motor).
14 juni 2010 om 18:42 #17688069Nee dat is niet normaal.
Dat duid op lucht in het systeem, maar ik kan zo via het internet niet zien wat de oorzaak is.
14 juni 2010 om 18:44 #17688070ik had dat ook en als ik s ochtends koud wegreed hoorde ik uit me kachel borrelen geluid op toerental van de moter bij mij was koppaking lek schijnt kwaal te zijn
14 juni 2010 om 19:02 #17688071laat maar eens eerste een half uurtje met draaiende motor laten staan zonder dop op vat.
Dan laten afkoelen en peil controlleren.
Gr jack
14 juni 2010 om 19:10 #17688072origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
laat maar eens eerste een half uurtje met draaiende motor laten staan zonder dop op vat.Dan laten afkoelen en peil controlleren.
Gr jack
Dan kookt hij zeker weten over :vertag
15 juni 2010 om 16:36 #17688073eenmaal boven de 80 graden wil de koelvloeistof wel over de rand komen ja.
Willem
15 juni 2010 om 17:02 #17688074@ wim-v6: Is dit probleem een indicatie voor:lucht in systeem of koppakking lek?
15 juni 2010 om 17:04 #17688075Bij koude motor iets boven peil zetten, Dop erop draaien, motor warm laten draaien, intussen houd je de koelvloeistof in de gaten.
Willem
30 juni 2010 om 11:05 #17688076Update: koppakking en een rubberen slang(ingang kachel,hier zat net een klein scheurtje onder de klem)kapot.:swear
Dit + d-riem,waterpomp,thermostaat en kleppen(deze begonnen wel heel hard te tikken)vervangen.
Nu rijd ie weer als nieuw:D
iedereen nogmaals bedankt voor de reacties:jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.