Koelvloeistof vraagje

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Koelvloeistof vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243959
    Maurice89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2009

      Ik had een donor v6 gekocht.

      En bij dit blok zag je witte aanslag als je de olie dop eraf draaide.
      Compressie gemeten was van 14.5 tot 16.5 oftewel redelijk tot heel goed.

      Het blok ligt nu uit de wagen en de pakkingen her en der waren wat op en die gaan we vervangen. Ook de keringen.

      Als de koppaking eruit lag zou er tog soort van aanslag in de leidingen moeten zitten? Want de leidingen bij het blok zijn gewoon netjes schoon.

      De radiateur was wel zo lek als iets maar dat heeft geen invloed op het blok lijkt me?

      #17955196
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Het gaat om een c25xe uit een calibra

        #17955197
        xr1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          Nee hoor is niets om je zorgen over temaken is gewoon condens

          gr berry

          #17955198
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Koppakkingen gaan bij de V6 eerder van koelkanaal naar buiten lekken tegen de bak op, dan naar een oliekanaal.

            Olie in de koelvloeistof is bij deze motoren meestal de Warmtewisselaar

            maar als alles verder schoon is, is er nog niks aan de hand.

            16,5bar is wel HEEL hoog, dat kan duiden op olieverbruik

            Willem

            #17955199
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              En dat olie verbruik kan dat zijn dat er bijv iets gescheurd is dan?

              Of is het even makkelijk gezegt goed onderhoud doen en erin hangen en maar achter komen?

              #17955200
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ja je kan m er in hangen.

                Gebruikte motoren zijn zowiezo een Risico als je ze koopt.

                Gewoon een beetje interne lekkage kan het veroorzaken.

                hoge Compressie komt dan door extra dichting door olie..

                ik merk dit ook bij meten van de compressie van de Combo.

                De Goeie Cilinders doen 15bar, en de Slechte doet 17bar..

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.