koelvloeistof verversen

Forumindex Forums Modellen Calibra koelvloeistof verversen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235945
    Robinus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2009

      hallo kan iemand mij vertellen waar ik bij een v6 calibra 1997 het oude koelvloeistof er moet laten uit stromen. Ik kan geen kraantje vinden en die zou er normaal wel moeten zitten maar kom er niet achter waar groetjes.

      #17859406
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Kraantje? Gewoon de slang van de radiator er af, dacht ik…

        Enige “kraantje” wat ik weet is de carter aftap plug, maar die is voor de olie.

        #17859407
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          gewoon de onderste slang loshalen en zorgen dat je aan de zijkant ervan staat, spuit er best redelijk uit ;).. (spreek uit ervaring :P)

          #17859405
          jblfreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            wat je ook kan doen om weinig zooi te krijgen

            2 dunne slangen losmaken

            1 van de 2 in een emmer en de andere lucht druk met de compressor op zetten

            zo heb ik het eens bij een kadett gedaan en werkte perfect want meestal heb je toch dat er ineens een vloedgolf uit komt

            #17859408
            corres
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2006

              wat ik me altijd nog afvraag en nooit echt een antwoord op vind is:
              is ALLES er dan ook uit als je de boel der af laat lopen??
              of krijg je et blok nooit helemaal leeg??
              dit ivb dat je antivries en koelvloeistof niet moet mengen.
              als je dus ververst en je weet niet wat er in zat krijg je dus nooit 100% verse in je auto

              #17859409
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Edit.. om je antwoord te geven.. nee. er komt nooit echt alles mee naar buiten. maar is redelijk verwaarloosbaar als je het een paar keer spoelt met bijvoorbeeld water of duurder: koelvloeistof.
                Ik zeg water omdat de koelvloeistof die wij gebruiken maar in weinig landen zo gebruikt wordt.
                Zeer veel landen rijden gewoon op gedestilleerd water met antivries toevoeging in het koelsysteem.
                Wij vinden water eng. :P

                Als je de tuinslang op een slang zet als alle zooi eruit gekomen is, kan je alles nog eens goed doorspoelen.
                Als je niet teveel kalk in je water hebt misschien een idee. Maar dan houdt je misschien weer een beetje water over in het systeem.

                heb het met mijn Mercedes V8 gedaan. ik had de waterpomp losgekoppeld vd pully aan de motor zodat ie gewoon kon draaien als dat nodig was.
                Ook moet je rekening houden met of de thermostaat niet toch nog de doorloop naar het blok blokkeert. Ik had hem er even uitgehaald.
                En we hadden ook niet echt veel druk op het water. kwam met een kleine pomp uit de put met regenwater voor het wc-systeem daar in huis.
                Weet niet wat de waterdruk anders aan kan richten. al zit er altijd al druk op je koelsysteem…

                #17859410
                Martijn1981
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 August 2010

                  Gewoon aftappen…. als er niks meer uit de onderste slang komt, vullen met koelvloeistof!!
                  En niet met water en antivries, heb in de laatste jaren genoeg ellende daarvan mee gemaakt, weggerotte pakkingen, tot cavitatie gaten in cilinderbussen……

                  Ze werken tegenwoordig allemaal met aluminium onderdelen, en dat kan echt niet tegen water…..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.