koelvloeistof vervangen

Forumindex Forums Techniek Cih koelvloeistof vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256281
    Makko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 July 2007

      Goedendag,

      ik wil binnenkort van de Cih de koelvloeistof vervangen.
      Hoe maak ik alles schoon binnenin en hoeveel liter gaat erin.
      Is Gamma koelvloeistof goed?
      Tip zijn welkom. :thumbup

      #18117184
      infineonz
        Lid sinds:
        21 November 2007

        vul hier je kenteken in of zoek je model/motor op voor aantal liters.

        http://www.kroon-oil.com/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik vervang altijd met warme motor gezien de thermostaat dan openstaat, dus krijg je er meer uit.

        Onderste slang of aflaatventiel radiateur losmaken dan loopt alles eruit.

        (kachel)Radiateur kan je ‘indien het nodig is’ doorspoelen met de tuinslang totdat er schoon water uitkomt.

        Dan slang weer monteren en afvullen. Op thermostaat zit een ontluchtingsbout maar is niet noodzakelijk.

        Motor laten draaien met dop van expansievat dan wordt hij ook wel ontlucht.

        Peil zakt op geven moment omdat de thermostaat open zal gaan en de radiateurs zich gaan vullen.

        Na verloop van tijd met koude motor het niveau op peil brengen tot de streep koud/kalt.

        #18117185
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          5 l koelvloeistof is voor een 4 pitter wel voldoende.
          gamma sapje kan prima. al verwacht ik dat je het mogelijk een keer vlotter moet vervangen.. als anders.

          ontluchtingsbout op therm huis is niet altijd aanwezig, enkel in sommige gevallen

          auto met de neus omhoog zetten wil ook wel eens helpen om het geheel wat makkelijker te ontluchten,
          maar tijdens vullen van de radiateur, de kachelslang bij de kachelradiatuer even losnemen en wat hoger houden, werkt ook wel. let wel op dat er tijdens het vullen vloeistof uit de kachelradiateur kan stromen!
          dus net op tijd ophouden met bijvullen, slang erweer op, motor laten warmdraaien, totdat thermostaat zich opent,, vervolgens zal dan inderdaad het pijl in de radiateur/ exp vat wat zakken. bijvullen radiateur, iets hoger als de lammelen in de radiateur, en een exp vat net iets hoger als het midden.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.