koelvloeistof vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett koelvloeistof vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Mijn ervaring is dat je zo’n auto gewoon voor veeeeel meer moet adverteren dan je er voor in gedachte hebt, en dan een heeeel mooi verhaal er aan knopen en dan komt er waarschijnlijk een jonge man of vrouw met rijke pappie hem gewoon halen voor dat geld. Denk je mensen te matsen wordt je alleen maar benaderd door bandenschoppers, centenpikkers en profiteurs.

jojonopel
      Deelnemer

Je kan die OHC motoren wel ontluchten hoor !!

saluma
        Deelnemer

Net heb ik de Kadett warm gereden.Thuis laten draaien tot de fan aansloeg.De dop van het expansievat heeeel voorzichtig geopend en het koelvloeistof kwam omhoog.Dop erop gedraaid,weer even laten draaien en de dop weer losgedraaid.De dop heb ik er toen helemaal af geschroefd en het koelvloeistof zakte weer.
          Weer een stuk gereden met de volgende foto’s als bijstand.

Voor dit alles kon ik de slang met een hete motor bijna niet inknijpen,maar nu wel.
          Ik denk dat ik het hier maar bij laat.De fan slaat in iedergeval wel aan.

Dit is de stand van de wijzer tijdens het rijden.

Thuis gekomen is het niveau van het expansievat in deze stand………

En de slang (de onderste) kon ik nu wel inknijpen…………

tot zover dan maar.

Vinci
          Deelnemer

Oh, dat ziet er toch prima uit! Inderdaad kon ontluchten nog wel eens helpen, want bellen in het systeem zijn natuurlijk funest.

Het niveau is ook prima, moet juist niet te hoog, voordat het systeem echt droog loopt moet het tankje niet alleen leeg zijn, maar ook nog een enorme slang er onder. Je wil juist die lucht in dat tankje om expansie toe te laten.

turbo.d
            Deelnemer

is het niet een idee om eens te kijken ( als je van dit soort dingen last heb) om het hele koelsysteem door te spoelen :?:
              Ik bedoel motor is natuurlijk ook al heel wat jaren.

Dus de radiator doorspoelen en het blok doorspoelen (met een tuinslang ofzo), tankje uitkoken. (liefst doen als je het distributie circus aan het doen bent) en dan idd de thermostaat en sensor vervangen. Dan (als de distributie er weer op zit) gaan rijden en dit doorspoel proces nog eens herhalen.

Naar mijn idee doe je op die manier groot onderhoud en zorg er voor dat alle vervuiling er weer uitgaat.

Ik was hiermee bezig bij mijn Astra-F uit 1998, de koelvloeistof was oranje bruin van kleur geworden. dus aardig wat corrosie in de motor denk ik.

gr
              Marcel

saluma
              Deelnemer

@Marcel,

Helaas heb ik niet zo veel kennis van een automotor en de distributie laat ik aan de vakman over.Het zal wel niet veel voorstellen,maar dat soort dingen durf ik nou weer net niet.
                Het koelvloeistof heb ik vorig jaar vervangen,en de reden dat ik ruim een jaar na de aanmaak van deze topic,weinig mee gereden heb.Op een gegeven moment ben ik toch maar gaan zoeken op het forum en internet.

Distributieriem is twee jaar geleden vervangen,evenals de thermostaat (bij de Opeldealer). En de sensor schijnt te werken,want de fan slaat gewoon aan.

Vanmorgen even gekeken en er moest wat koelvloeistof bij,want dat beetje is er gisteren er uit gelopen.
                M’n koelvloeistof is nog steeds mooi blauw van kleur.

turbo.d
                Deelnemer

Ik ben zelf ook nog niet zover dat ik zelf een distributie set kan vervangen, maar ik geef het wel aan, omdat je dan ook je waterpomp los komt en deze dan vervangen kan/moet worden. Nou ja, waterpomp los en je hebt een gapend gat waar de koelvloeistof uit vandaan kan lopen.

En durf je dat niet ( zoals jij en ik) dan kan je natuurlijk ook je radiator eruit halen en dan kijken of je met bijv de tuinslang de boel kan doorspoelen. Wel nog even een opvang bak eronder zetten. o.i.d.)

Dit staat bij mij ook nog op de to-do list voor mijn daily (Astra-G)

saluma
                  Deelnemer

Ik wacht het even af hoe de Opel zich gaat gedragen.Op 6 oktober heeft ie weer een leuk ritje voor de boeg (misschien wel de laatste dit jaar,voor z’n winterslaap) en dan kan ik alsnog actie ondernemen.

Maar wat ik gisteren met rijden gemerkt heb,is dat de wijzer nu wel stabieler is dan voorheen.

turbo.d
                    Deelnemer

dat is alvast een positieve :thumb

En idd de dijk over en door de polder is voor een auto echt fijn. ( een mooi stuk constante snelheid en een stuk wat variabel) Daar wordt hij lekker warm van.

(ik woon bij je in de buurt )

Eviltruckdriver

heb zin in 6 oktober gaat bij mij ook de garage open btw heb nu 8 auto,s maar in de toekomst is er echt wel plaats als je hem dan nog kwijt wilt :thumb

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.