Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2014 om 18:42 #18230424
Een instructie heb ik er nooit voor gevonden, ik heb het dan ook laten zitten bij mijn G, ik moet er wel bij zeggen dat het niet zo erg was als bij jou dat de mat ook nog nat was, maar er moet inderdaad veel voor uitgebouwd worden voordat je er fatsoenlijk bij kan, neem er de tijd voor en maak notities en evt foto’s als je bezig bent dat kan wel eens van pas komen.
oh en hou wat handdoeken bij de hand, er zal op verschillende plekken nog wat koelvloestof liggen wat eruit komt als je alles demonteert
27 april 2014 om 20:42 #18230425@Sense wrote:
Ik wil de kachelaradiateur gaan vervangen, ik kom er alleen niet goed bij. al die luchtkanalen en het dashboard zitten in de weg. Moet ik het hele dashboard demonteren of hoe zit dat?
Weet iemand ergens een instructie voor het vervangen van de kachelradiateur?
Als je een Behru kacelhuis hebt kunt je het demonteren door je middeconsole en handrembak te verwijderen.
Dan zit het onderste deel vastgeklikt met klemmetjes. Let op aan de buitenzijde ook afvoer van de airco demonteren!Dan kun je het onderste deel loshalen en zo de radiateur wisselen.
Heb je een Delphi kachelhuis moet je het gehele dasboard, kachelhuis en handrembak uit je auto demonteren voordat je erbij kan.
27 april 2014 om 21:05 #18230426oke bedankt! gelukkig heb ik een behre erin!
4 mei 2014 om 09:57 #18230427Behru ja????
gewoon BEHR kachelhuis.. Nog al verwarrend aangezien het BERU ook hier vaak voorkomet in de Vorm van Bougiekabels en Bobines.
Willem
4 mei 2014 om 10:45 #18230428Ge kunt ook altijd wat te zeike hebbe. :puke
Beetje normaal graag, ik zie het kwaaie niet zo
4 mei 2014 om 10:47 #18230429Alleen te Verificatie hoor, niet kaad bedoeld hoor.
4 mei 2014 om 11:30 #18230430haha nu je het zegt, Behr dus.
het blijkt nu dat het systeem koud echt geen druk verliest. de natte matten kunnen natuurlijk ook ergens anders door komen.
ik heb er een pil in laten gooien dus dan hoef ik voorlopig in ieder geval geen koelvloeistof meer bij te vullen.
4 mei 2014 om 11:50 #18230431Hoop niet dat de rest verstoppen gaat door die pil, dan kan je op langer termijn koelproblemen gaan verwachten..
Willem
4 mei 2014 om 15:14 #18230432ja dat hoop ik ook. maar dat zie ik dan wel weer
13 juni 2014 om 18:15 #18230433Het was toch de kachelradiateur,
deze is gisteren vervangen. En wat heeft Vakgarage Geurts in Echt geteld?Afkoppelen kachelradiateur: 1 uur à 70 euro incl. (nota bene om te voorkomen dat ik naar een andere garage stap die me wel binnen 2 weken kan helpen)
Vervangen kachelradiateur: 4,5 uur à 70 euro incl.
Het onderdeel heb ik zelf aangeleverd. à 40 euro incl.Ik verbluft en bel later de opeldealer voor de prijs:
kachelradiateur: 216 euro incl.
arbeid: 140 euro incl.Met andere woorden ze hebben mij 2,5 uur meer geteld. En ik heb ook nog de hele tunnel bij voorhand gedemonteerd en thuis gelaten.
Heeft iemand een gebruiksaanwijzing voor dit soort … garagisten? Ik moet volgens mij bijna altijd te veel betalen en kan me haast niet voorstellen dat dit de normale gang van zaken is.
Daarnaast vroeg ik me af, is er een manier waarop ik terug kan gaan en verhaal kan maken over die 3 (naar mijn idee) onterecht getelde uren?
13 juni 2014 om 19:37 #18230434Opeldealer werkt met standaard tijden, zij konden de thermostaat van mijn Vectra B z18xe in 0,40 uur vervangen, en met 50 euro my opel korting was hij goedkoper bij de dealer incl montage, dan los bij de onderdelenboer…
Meeste universele garages zijn prutsers, doen er vaak erg lang over, iig langer dan de dealer is mijn ervaring. Vectra v6 distributie kostte daar 320 all in, bij universeel was het 4 a 5 uur arbeid a 75 + een distributieset van dik 220 euro….
13 juni 2014 om 23:48 #18230435ja, het blijkt inderdaad dat ze er langer over doen.
Maar is het dan te rechtvaardigen?
Als ik werkzaamheden voor jou ga verrichten tegen uurtarief en ik doe me voor alsof ik alle kennis in huis heb. Vervolgens blijkt dat ik bijna niks weet en daarom dubbel zoveel tijd nodig heb. Wat moet je mij betalen?
Dit is waar ik tegen aan loop. Ik wil niet meer betalen dan redelijk is. En als ik uit verschillende bronnen haal dat het 2à3 uur duurt, dan is 4,5 uur in mijn ogen niet acceptabel. In praktijk is het echter zo dat de klant het maar moet accepteren zoals het is.
Als ik jou begrijp accepteer je het zoals het is en kijk je vervolgens verder bij andere garages of dealer. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die er een punt van gemaakt hebben en op een bepaalde manier hun geld terug hebben gekregen.
14 juni 2014 om 21:48 #18230436Ik doe alles zelf, op een garantiegeval(thermostaat) na dan.
27 juni 2014 om 22:37 #18230437ik heb mijn radiator zelf vervangen ( Rot Klus! maar was alleen kosten koelvloeistof en radiator kwijt ) ik moet zeggen als je weet hoe je het los haalt krijg je het ook weer vast nadeel die kap van de kachelradiator zit achter je motor vast met een lange bout!! ( Kwam ik achter omdat ik de kap niet los kreeg!!!! :( maar goed heb het gered binnen 3 uur! het loshalen en vast zetten van de radiator was het lastigst! console etc vast klikken was zo gebeurt :)
28 juni 2014 om 12:40 #18230438Die lange bout vanuit het motorruim en het risico op lekkage is de reden dat ik het heb laten doen. Aangezien ik in kon schatten hoe lang het zou duren was het me dat wel waard. Jammer dat ze me vervolgens oplichten door 4,5 uur te tellen.
Klacht ingediend bij Vakgarage, zij deden er niks aan(kon ook niet anders), terwijl ze zelf min of meer toegaven dat het niet klopte:
“Naar aanleiding van uw mail heb ik naar de vervangingstijd voor de kachelradiateur gekeken en ook hoe dit moet. En daar komen ook de verschillen, de ene handleiding beschrijft de demontage van de middenconsole , de andere geeft aan dat ook een deel van het dashboard gedemonteerd moet worden. En dan lijkt mij 4.5 uur niet onredelijk.”
Demontage van het dashboard is niet gebeurd, heb ik nagevraagd toen ik voor die gigantische rekening kwam te staan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.