Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof tempratuur Z18XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2013 om 20:38 #17257890
Wie weet of dit de normale koelvloeistof temperatuur is van een Z18XE:
Voor de rest werkt alles wel naar behoren wordt niet te warm warmt snel op, maar vroeg me af of de temperatuur niet hoger hoort te liggen zo rond de 90 graden.
Want ook na 2 uur rijden op de snelweg blijft de temperatuur rond de 85 graden hangen.
Heb wel is gelezen dat de thermostaten op deze motoren ook niet echt om over naar huis te schrijven zijn daarom deze vraag.
Luuk
21 mei 2013 om 20:41 #18144851ik zal je zeggen de echte motortemp is warmer , dan dat metertje aangeeft , omdat mensen anders te snel bang worden terwijl er niks aan de hand is
21 mei 2013 om 21:05 #18144852thermostaat stukm kwaal bij deze motoren.
21 mei 2013 om 21:13 #18144853Zo doet die van mij ook hoor, zou je geen zorgen maken.
Als een thermostaat stuk is komt die niet of nauwelijks uit de hoek.21 mei 2013 om 21:21 #18144854Bedankt voor de reactie’s,
Maak me er ook niet druk om, maar wist idd dat de thermostaten van dit motor typen niet echt de besten zijn van daar ook de vraag.
Was alleen benieuwd of andere hetzelfde hadden, maar we zien vanzelf wel wanneer ie de geest geeft.
22 mei 2013 om 06:40 #18144855Komt wel vaker voor dat de thermostaat blijft hangen, ik zou thermostaat checken, kan ook nog eens in het verbruikt schelen en is een klusje van niks:)
22 mei 2013 om 08:45 #18144856AnoniemLid sinds:
1 January 1970@chieltjuh wrote:
Komt wel vaker voor dat de thermostaat blijft hangen, ik zou thermostaat checken, kan ook nog eens in het verbruikt schelen en is een klusje van niks:)
Dat klusje van nix das nog niet helemaal waar
N nieuwe pakking bestaat er niet voor
Dus demontage betekend
Of een nieuwe van een dikke 100 euroOf met vloeibare pakking aan t knooien
Tjah???
In dit geval niets aan doen lijkt mij t slimst :thumb22 mei 2013 om 12:06 #18144857Thermostaat van een z18xe betaal ik 29 euro voor hoor Louwe…..
22 mei 2013 om 16:09 #18144858Die van mij doet net zo. Bij +- 15 graden buitentemperatuur staat die wel vaak op de 90
22 mei 2013 om 16:13 #18144859@koenelsenaar wrote:
thermostaat stukm kwaal bij deze motoren.
hoe kom je daar bij? :wtf ik heb ondertussen mijn 3de astra g, en dit is volkomen normaal. hij is gewoon netjes op temperatuur
22 mei 2013 om 17:21 #18144860Thermostaat was volgens mij rond de 70,-hoor!!
(wel raar want voor een z14xe was deze wel 30 euro en is vrijwel de zelfde?!)@ louwe heeft deze thermostaat geen rubberen ring net zoals de z14xe?
22 mei 2013 om 18:38 #18144861Thermostaat huis zelf heeft een rubber ring.
Er zit idd veel verschil in prijs, zal eens bij de auto zaak hier kijken krijg gelukkig korting via me werk :D
22 mei 2013 om 21:02 #18144862AnoniemLid sinds:
1 January 1970Afgelopen zaterdag nog n nieuwe gehaald
Bij de dealer.
Zal wel even op de bon kijkenMaar zit der niet ver naast
Incl de kortingZit inderdaad een zoort rubberen ring in
Maar die is eigenlijk eenmalig gebruikDingen gaan bijna altijd lekken
Bij hergebruik ;)22 mei 2013 om 21:40 #18144863@ oscar, openingtemperatuur van de thermostaat is 92 graden. In het geval dat hij na een aantal km gereden te hebben, nog steeds laag staat, is je thermostaat iig niet fris meer.
Bij mijn vectra kwam hij op de snelweg amper het blauw uit, thermostaat vervangen, en nu is hij netjes 92 graden.
23 mei 2013 om 04:56 #18144864Zoals op de afbeelding is normaal bij iedere g. Alleen met extreem warm weer wil de wijzer wel eens iets rechter op gaan staan.
Dus de thermostaat is zeker niet kapot in dit geval
23 mei 2013 om 07:01 #18144865Themperatuur die de meter aan geeft is volkomen normaal.
Openings temperatuur is idd 92 graden (ligt er ook aan wat voor termostaat er in zit).
Mijn meter (zafira A x18xe1) en alle andere opels die ik gehad heb staat de meter ongeveer zo als op de foto.
Ik zou mij dus echt geen zorgen gaan maken…..23 mei 2013 om 08:13 #18144866Meter hoort eigenlijk wat rechter te staan, maar als deze vrij snel dit punt berijkt en daarna blijft staan is er niets aan de hand dan werkt je thermostaat gewoon naar behoren. Als de temperatuur lager word dan dit tijdens rijden is je thermostaat stuk en blijft deze open staan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.