Koelvloeistof reservoir uitwisselen

Forumindex Forums Modellen Tigra Koelvloeistof reservoir uitwisselen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223640
    tiqje
      Lid sinds:
      8 July 2010

      Hallo vriendjes,

      Gisteren is me op de autosnelweg de overloop slang van het koelvloeistof reservoir afgebroken, met als gevolg dat het hele water er natuurlijk aan de bovenkant uitgutste.

      Nu wil ik het reservoir best zelf vervangen, maar heb ik wel een vraag..

      Wat betreft de onderste aansluiting, en de bovenste aansluiting lijkt me alles wel duidelijk. Echter..van de overloop (het dunnere slangetje wat aan de bovenkant zit)..daar zit in de slang een soort metalen pijpje. Hoort dat nu in de slang te zitten, of krijg ik dat bij het nieuwe reservoir erbij ?

      Ik hoop dat ik met mijn uitleg het een beetje duidelijk heb gemaakt.

      Alvast bedankt voor de reacties!

      #17700904
      Kdebruijn
        Lid sinds:
        7 July 2010

        Als je een reservoir koopt krijg je echt alleen het reservoir en geen slangen erbij..

        En wat je bedoeld met dat metalen pijpje, is dat niet het restant van het nippeltje van het reservoir dat afgebroken is? Want de slangen zijn gewoon van rubber.

        #17700905
        miraltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          dat zijn de steunbussen die in het vreservoir horen omdat het kunstof anders insnoert.

          als je een nieuw reservoir haalt zitten deze al in de kunstof pijpjes, maw ze horen bij het reservoir.

          #17700906
          Lex
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2004

            ik heb nog een reservoir liggen alleen zonder dop.
            mag je voor een prikkie overnemen

            #17700907
            tiqje
              Lid sinds:
              8 July 2010

              Jammer, Lex..ik lees dit bericht NET te laat. Gisteren bij de opel dealer in duitsland een nieuwe tank gekocht.

              En inderdaad…de busjes zaten IN de tank. Ik vond het raar omdat de busjes bij de oude tank in de slangen bleef steken. Waarschijnlijk gewoon doordat de uitgangen poreus waren.

              Anyway…tank zit erop..en doet het weer!

              Allemaal alvast bedankt voor de info!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.