Koelvloeistof probleem + start probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof probleem + start probleem

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Gerard1
    Deelnemer

Hallo team,

Ik ben een bezitter van een Opel Astra H. De auto reed mooi; okay, de distributieketting rammelt een beetje, maar de auto heeft wel ruim twee ton gereden. Dit is het grote probleem niet.
      Wat wel een probleem is, zijn eigenlijk twee problemen die met elkaar gerateerd zijn???

Probleem 1: Soms, gemiddeld om de twee dagen, start de auto niet. Je hoort de startmotor??  één keer een klik geven, meer niet.  (Dus geen klik, klik, klik met het starten.) De accu levert volgens de volt meter voldoende spanning en een klein tooltje geeft aan de de accu bijna vol is.

accu_test

Wanneer de auto de eerste keer niet start, probeer ik deze ca. 10 tot 20 keer opnieuw te starten; dan loopt de auto gewoon en blijft lopen. Hij start dan ook direct. (Dus niet tjoek, tjoek, tjoek en broem, lopen.)

Probleem 2: Als de auto de eerste keer goed loop, merk ik dat deze geen koelvloeistof verbruikt. (Toeval??)
      Weigert de auto en loopt deze pas na meerder pogingen, wordt er wel koelvloeistof verbruikt.  (Heden, na een rit van ca. 60 km, bleek na aankomst ca. 1 liter koelvloeistof weg te zijn!!). Misschien is dit toeval ????
      In elk geval, als ik dagelijks controleer, zie ik dat de auto soms geen koelvloeistof gebruikt, echter, soms gebruikt de auto ineens veel koelvloeistof. (Ik rij dagelijks dezelfde route.) De logica hiervan ontgaat me.
      Als de auto op de binnenplaats staat, merk ik ook niet dat er een plas koelvloeistof onder de auto ligt, noch zie ik van boven natte leidingen of vocht bij het blok. Ik sluit niet uit dat de koppakking misschien?? een klein beetje lek is (Slang bij radiator zit onder druk na het rijden.) Maar 1 (één) liter koelvloeistof op ca. 60 km door een lekke koppakking kan ik me niet voorstellen, te meer omdat de auto gewoon soepel blijft rijden, niet stottert onder het rijden en vlot door trekt.

Iemand die dit euvel herkend of de oplossing weet? Ik zelf weet niet waar ik het euvel moet zoeken…..

* (Ik zie ook geen “verhoging” of verkleuring / vermenging van olie / koelvloeistof in het olie reservoir, noch olie sporen in het koelvloeistof reservoir.)
      ** Dit euvel is bijna een week aan de gang; ik kwam er achter doordat een lampje op het dashboard die af en toe aanging in een bocht, aangaf dat er te weinig koelvloeistof aanwezig was. Een week daarvoor was de koelvloeistof mooi op pijl; tegen bovenste streep in het reservoir.

Waar moet ik het probleem zoeken?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.