Koelvloeistof probleem?

Forumindex Forums Modellen Tigra Koelvloeistof probleem?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Jorch
    Deelnemer

Hoi,

ik heb het hele forum al afgezocht maar kan er het probleem niet mee oplossen!
      Sinds 2 weken schiet bij mijn Tigra A steeds weer het dunne slangetje van de koelvloeistoftank eraf, ondanks dat ik deze er goed op heb zitten en zo vast dat je echt kracht moet zetten om hem er zo af te trekken. Maar toch na elk ritje is het weer zover en kan hem dus steeds weer vastzeten en reservoir bijvullen. Wie weet waardoor deze er steeds weer af kan schieten? het zal wel iets met de druk te maken hebben of zo. maar wat is er aan te doen?

Alvast bedankt voor de info/tips!

McKaamos
      Deelnemer

Er hoort een slangklem omheen te zitten.
        Zit die er niet op, dan plopt hij er zo af, gezien het water in je koelsysteem heet wordt en uitzet. Daardoor wordt er dus druk opgebouwd en ploft zo’n slangetje binnen no-time los.

Jorch
        Deelnemer

bedankt voor je reactie! maar daar heb ik weinig aan want een klem zit er dus wel op en goed ook.

McKaamos
          Deelnemer

Dan zittie er niet goed op, want je mag hem er niet af kunnen trekken als de klem er op zit.

Peter_89
            Deelnemer

Kun je hem er zo ook makkelijk aftrekken dan?

McKaamos
              Deelnemer

@Peter_89 wrote:

Kun je hem er zo ook makkelijk aftrekken dan?

Staat in z’n eerste post. Kost enigzinds kracht, maar het lukt.
                En dat moet dus niet kunnen. De druk die het koelsysteem opbouwt is hoger dan wat je zelf kan uitoefenen.

Jorch
                Deelnemer

hij zit er wel goed op(dat staat ook in mijn eerste post) jammer dat ik alleen reactie krijg die ik zelf ook al weet

McKaamos
                  Deelnemer

Hoe kan je nou claimen dattie er goed op zit, terwijl je aangeeft dat je hem er met de hand weer af kan krijgen en wij zeggen dattie vaster hoort te zitten? Je moet serieus met je volle gewicht aan de slang kunnen hangen als de klem vast zit.

Maargoed, mocht het probleem daar niet zitten, dan bouwt hij misschien ergens anders druk op waardoor hij de slang er af blaast.
                    Kan een verstopping in je koelsysteem zijn of een lekke koppakking waardoor cylinderdruk in je koelsysteem terecht komt.

Jorch
                    Deelnemer

Probleem is opgelost. Andere koelvloeistofreservoir erop en klaar!

joop1970
                      Deelnemer

Zat hij toch niet goed vast? Plastic randje zeker versleten van reservoir?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.