Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistof -> motor – kapot HELP!! Opel Corsa C uit 2005
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2016 om 09:12 #17276543
Ik heb een Opel Corsa C uit 2005. Laatst constateerde ik dat het koelvloeistof reservoir leeg was, dus ik had deze bijgevuld, helaas heeft mijn auto hier geen melding voor. Er kon flink wat in, waardoor ik constateerde dat er een lekkage was. Hij lekte niet tijdens het stilstaan, dus ben ik een klein stukje gaan rijden. Na het rijden, zat de binnenkant van mijn motorkap helemaal onder de koelvloeistof en had ik de oorzaak gevonden: een slangetje was los gesprongen. Het is vermoedelijk dus een slang die koelvloeistof naar de motor brengt. Nu is dus het geval dat een moer (met leiding binnenin) is afgebroken, dus de kop zit aan de slang en de schroefdraad zit in de motor.
Nou heb ik enkele vraagjes:
1. Hoe heet het onderdeel, zodat ik deze kan (laten) vervangen?
2. Waar kan ik dit onderdeel bestellen?
3. Hoe krijg ik het gedeelte met de schroefdraad fatsoenlijk uit de motor? Ik heb namelijk gehoord dat er tijdens het eruit halen er niets terecht mag komen in de motor. Ik zat zelf te denken aan een sterke magneet?
4. Kan ik mijn auto nog naar de garage rijden?Ik heb eventueel wel foto’s die ik via de mail kan sturen, ik heb ze alleen niet ergens online staan, dus kan ze niet bij deze topic plaatsen.
9 mei 2016 om 10:51 #18318417Wat voor motor ligt erin?
Ik VERMOED dat het het ontluchtingspijpje is dat op het thermostaathuis zit. Deze breken wel vaker af. Dit pijpje zorgt voor de ontluchting van je motor en dient als expansie als je koelvloeistof warm wordt en gaat uitzetten.
Het pijpje zelf is niet los te krijgen. Misschien wel zelf te fabriceren als je handig bent, maar het makkelijkste is om het thermostaathuis te vervangen en te hopen dat je motor niet te lang zonder koelvloeistof heeft gedraaid.
Ik zou er niet mee naar de garage rijden, maar laten slepen.
9 mei 2016 om 12:23 #18318418Heb een manier gevonden om foto’s te plaatsen:
9 mei 2016 om 13:41 #18318419Rectificatie op mijn bovenstaande verhaal: waterpomp i.p.v. thermostaathuis ;)
9 mei 2016 om 13:58 #18318420Jup waterpomp, opeldealer heeft revisie kitsjes hiervoor, uitboren en een messingkleurige buisje erin slaan, lukt dit niet waterpomp vervangen, daar moet motorsteun voor los! Is niet extreem veel werk al vaker gehad bij de c corsa’s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.