Koelvloeistof melding

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof melding

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269246
    marcel suchan
      Lid sinds:
      29 September 2011

      Sorry dat ik een oude topic weer even omhoog haal. Ik heb een astra g uit 2002 en nu geeft mijn bc regelmatig koelvloeistof te laag. Ik heb het in de gaten gehouden maar ik raak geen koelvloeistof kwijt (aflaten persen en streep op reservoir gemaakt) Nu heb ik hier op het forum gelezen dat het waarschijnlijk mijn sensor is. Waar zit deze sensor precies?? en wat moet ik nou vervangen om van deze irritante storing af te zijn???Moet ik deze onderdelen bij de dealer halen of kan dat ook universeel.

      Marcel.

      #18262266
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        De sensor zit in het reservoir, deze is niet universeel (al zal het mij niet verbazen dat andere merken dezelfde sensor hebben) Maar je hoeft dus ook nooit bij te vullen?

        #18262267
        marcel suchan
          Lid sinds:
          29 September 2011

          Nee hoef niet bij te vullen heb 3 weken gelede bij koude motor een streep gezet thv het niveau. Daar staat hij nog steeds dus ik heb geen verlies heb ook de boel afgeperst en ook geen druk verlies .Dus waarschijnlijk geeft de sensor problemen. Ook heb ik regelmatig melding oliepeil controleren. Misschien een idee om de computer te resetten???of maakt dat niet uit.

          #18262268
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Sensoren gaan wel vaker stuk ook die van het olie peil.

            Sensor van je k.v.s zit in je reservoir, die even los maken, en die van je olie zit in je carter.

            #18262269
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @Opeltje17 wrote:

              Sensoren gaan wel vaker stuk ook die van het olie peil.

              Sensor van je k.v.s zit in je reservoir, die even los maken, en die van je olie zit in je carter.

              dit.

              en het is zelfs nog een probleem bij de astra J

              #18262270
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Die sensor van het oliepeil kan ook van het overgevoelige type zijn: als het peil een druppel onder max daalt krijg je dan al een melding. Bij een Zafira gehad.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.