Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistof lekt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2016 om 09:07 #17274907
Hallo,
Vanochtend kwam mijn vriendin in paniek terug gereden dat er rook onder de motorkap vandaan kwam en de motor heel heet was. Ik heb net gekeken en het koelvloeistof is dus op. Net even wat water er ingedaan, motor gestart en hij pompt wel gewoon rond.
Als ik onder de auto kijk zie ik dat er water uit komt. Als ik links naast de motr kijk dan is het onderaan ook helemaal nat. Ik kan alleen niet zien waar het vandaan komt, weet iemand wat het probleem kan zijn? Iets kapotgevroren?
Daarnaast vond ik het wel erg vreemd dat de motor zo heet word met -5. Kan ook iets anders het probleem zijn? Moet morgen echt met de auto op pad, dus neem maar een lading water mee en om de paar km even bijvullen, maar dan moet dat wel de oorzaak zijn natuurlijk
19 januari 2016 om 09:40 #18307404Zal wel lekker bij de waterpomp
19 januari 2016 om 09:45 #18307405Daan ben jij helderziende??
Denk dat we eerst wat meer moeten weten dan alleen dit
Wat is het voor een opel( type ,motor, jaar eventueel)??
En waar onder de auto lekte de koeling?? Onder de motor, vana het schudbord of vanaf de radiateurkant??
19 januari 2016 om 12:41 #18307406Om precies te zien waar hij lekt zonder brug, kan je bijv. met een doek de motor overal even tijdelijk droog vegen.
Dan leg je er een stuk karton van een doos van de AH onder en kijk je vanaf de druppels die daar op gaan komen omhoog.
Daar moet hij ergens lekken of iig daar in de buurt. Neem een goed lampje mee als je gaat kijken.
Dan weet je vaak al een stuk meer.Zou ook gewoon een kapotte slang of slangenklem kunnen zijn. Dan heb je mazzel en zou je misschien zo weer verder kunnen voor weinig geld.
Als de pomp pompt, kan hij overigens nog steeds lekken.
Maar ik zou eerst even zeker stellen waar hij lekt. ;)Als je alleen water ipv een of andere mix met of volledig koelvloeistof hebt gebruikt kan er zeker iets kapot gevroren zijn.
Zelfs met dit lichte vries weer kan dat al een motor slopen.
Hier was het iig -6 vanmorgen. En dan de wind nog die extra koelt.
Als je gewoon kvs gebruikt kan de motor eigenlijk niet kapot vriezen.En ook met min 5 wordt een motor trouwens echt heel heel snel heel erg warm zonder koelvloeistof. ;)
19 januari 2016 om 17:00 #18307407-6 met wind of zonder wind, blijft -6 ;)
19 januari 2016 om 17:38 #18307408@sylvester1 wrote:
-6 met wind of zonder wind, blijft -6 ;)
Maar -6 met wind koelt sneller af dan -6 zonder wind ;)
19 januari 2016 om 17:42 #18307410sylvester1 schreef:
-6 met wind of zonder wind, blijft -6 ;)Maar -6 met wind koelt sneller af dan -6 zonder wind ;)
:D :wors Jeweetog ;)
19 januari 2016 om 17:48 #18307411met een goede koelvloeistof zou je geen last van bevriezing moeten hebben, dat zou moeten beschermen tot -15.
maar het klinkt toch alsof er iets kapot gevroren is, als je het motorblok nu droog maakt en weer afvult met koelvloeistof dan zou je al snel een paars kleurende vloeistof moeten zien.
Gelijk zo warm wil toch zeggen dat je koelvloeistof al weg was met weg rijden. Het minst erge is als je reservoir kapot gevroren is, is al het water er nu wel uit, anders heb je nog meer schade.
19 januari 2016 om 17:49 #18307412Ben benieuwd waar het probleem vandaan komt :D
19 januari 2016 om 20:02 #18307409Waterpomp zit links
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.