Koelvloeistof lekt

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof lekt

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261570
    hafido
      Lid sinds:
      30 July 2013

      Beste,

      Sinds 1.5 week krijg ik de melding op de board computer dat ik koelvloeistof moet controleren.
      Afijn dit heb ik gedaan en ik zag in de Reservoir dat het onder de peil is,
      Snel een liter koelvloeistof er in gezet na een week rijden weer melding in de Board computer.
      Weer een liter gevuld ,daarna na een paar dagen weer een melding.
      Ik keek onder me auto en Ja ik zie een grote vlek op de grond.

      Ik maar zoeken waar de lekkage is maar die kan ik snel niet zien.
      De auto heeft nu 173.000 KM op de teller en bij 110.000 is de distributie riem vervangen.

      De auto rijdt voor zo ver goed, trekt goed op.
      De peil meting van me olie is ook in orde.
      Er zit geen olie in de koelvloeistof reservoir.

      Nu vraag ik me het volgende af, voordat ik naar een garage gaat.

      Wat kan er kapot zijn?
      Wie weet een goed garage in de omgeving Amsterdam of is er iemand die goed kan knutselen hier?
      Ik heb nu in me kofferbak 5 liter koelvloeistof is het nog verstandig om te rijden.
      Als ik me koelvloeistof steeds bijvult kan er dan iets kapot gaan in de moter. Ik wil het probleem niet groter maken.
      Ik zelf hoop dat het maar een simpel slangetje is zoals bij Koen.

      Graag jullie bevindingen.

      Groeten,
      Paco

      #18184106
      koenvb
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 July 2008

        Hey paco

        Was niet lullig bedoeld om je eigen topic te beginnen. Maar dan houden we het wat overzichtelijker.

        Er kan van alles lek zijn. Ik rijd een astra h daarvan schijnen de slangetjes het met enige regelmaat te begeven. Zijn er een stuk of 6 geloof ik. Allemaal kort en dicht op het motorblok.

        Als je a.s. zaterdag tijd hebt zou ik langs rijden bij een opel dealer. Er is weer opel testdag. Dan controleren ze ook je koelsysteem en kunnen hem op druk brengen. Denk dat je op die manier er het snelst achter komt wat of waar je auto lekt.

        Suc6 groeten
        Koen

        #18184107
        hafido
          Lid sinds:
          30 July 2013

          Hey Koen,

          Bedankt voor de advies ik heb gelijk een afspraak ingepland voor zaterdag

          #18184108
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            nadeel van de diesels is dat er een grote plaat onder zit, als je goed wil zien waar hij lekt zal deze er geheel onderuit moeten..

            Willem

            #18184109
            Christiaan Hummel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2011

              En als je een garage zoekt in de buurt van Amsterdam, ik ben erg tevreden over garage Ab van Egmond, dat is nog echt een sleutelaar die je ook geen flauwekul verkoopt (ik had het probleem met mijn vorige garage dat die steeds meer “volgens het boekje” met nieuwe onderdelen wilde doen, en daar zit ik met eren 17 jaar oude auto niet zo op te wachten)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.