Koelvloeistof lekkage Ascona B / voorstellen

Forumindex Forums Modellen Ascona Koelvloeistof lekkage Ascona B / voorstellen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    MrHighCake

Hallo!

Eerste post op dit forum na heel lang stiekem gekeken te hebben :jerry .
      Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Aafko en kom uit het Groningse Siddeburen en ben 20 jaartjes oud. Zelf ben ik eigenaar van een rode Astra G 1.8 16v Sport uit 98.

:wub :wub :wub

Mijn hebben een reserve auto nammelijke de Ascona B 1.6 s uit 1980 met 37000 kilometerjes waar ik het onderhoudt aan doe. De staat van de Ascona is ondanks de kilometers niet denderend. Na het vervangen van de voorpijp(die verrot was) en dit mooie weer was het hoog tijd dat de ascona even uit de schuur kwam. Na 2 dagjes toeren stapte ik de auto weer in en kwam ik erachter dat er koelvloeistof uit het dashboard kwam :swear . Ik zocht de daarom direct het probleem bij de verwarming. Na wat rond kijken kwam ik er al snel achter dat alles was ingepakt (isolatie?) en ben dus bang om alles los te trekken. Nu ben ik dus hier bij het forum aangekomen om te vragen als iemand ervaring heeft met dit probleem?

Nog wat fototjes (jammer genoeg geen totale foto van de auto zelf)

RacesconaB204
      Deelnemer

Welkom hier!
        ‘Vaak buj te bang’ zeggen ze in het oosten van het land.
        Gewoon de twee slangetjes eraf, voorste isolatie-‘dekseltje’ waar de slangpilaren doorheen steken eraf halen. Dan zie je twee schroefje van het framepje dat de radiatorop z’n plek houdt; die eruit draaien, framepje er voor weg trekken en je kunt zo de hele radiator eruit trekken. Waarschijnlijk lek. Even vervangen.
        Succes!

MrHighCake

Bedankt voor de reactie en de informatie! ik ga er wat mee doen :)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.