Koelvloeistof lekkage

Forumindex Forums Modellen Corsa Koelvloeistof lekkage

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Henk1994
    Deelnemer

Goedeavond,

Sinds kort heb ik last van koelvloeistof lekkage, maar ik kan niet echt zien waar het vandaan komt. Het is niet zo dat ie na een ritje helemaal leeg is, maar na een paar ritjes is het tankje wel een centimeter leger. Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

Het is wel echt nat zoals op onderstaande fotos te zien is, maar ik ben niet goed onderlegd om te weten wat welk onderdeel is.

IMG_20221101_182705IMG_20221101_182758IMG_20221101_182540IMG_20221101_182533

Motormuis
      Deelnemer

laat je koppaking eens testen waarschijnlijk is daar je probleem te vinden

Henk1994
        Deelnemer

Bij een lekke koppakking zou je wit spul in de motorolie moeten zien toch? Dat is niet het geval, olie lekt voor zover ik weet niet. Die blijft tenminste nog op peil.

Dolby
          Deelnemer

Voor de zekerheid laat een rookafvoer test uitvoeren weet je meteen als er iets aan de binenkant lekt. De rookafvoer test buis zou blauw moeten blijven.

Maar word de vloeistof geel dan heb je koelvloeistof erin zitten.
            groen dan heb je olie erin zitten.

Toevallig heb ik afgelopen week. Bij mijn Zoons Corsa C Z14xep de koppakking moeten vervangen omdat deze auto ook steeds koelvloeistof verloor. Maar
            aan de buitenkant van de auto was niks te zien. bij 24uur stil staan niks op karton terug te zien. Alleen wanneer je er mee rijd ging de koelvloeistof steeds
            minder worden +/- 1cm lager dan bijgevuld. Totaal geen witte rook of iets anders te merken. Daarom bij een bedrijf een rookgas test laten uitvoeren. We hadden ook een druktest gedaan bij op het koelvloeistof reservoir. Daar ging ook heel langzaam de druk naar benenden. Wij waren er heel snel bij. We hebben inmiddels een nieuwe koppakking gemonteerd. Helaas moet hiervoor de helekop er van af. We hebben dit zelf uitgevoerd om kosten te besparen.
            We hebben de kop laten vlakken, Nieuwe distributieketting set, pakking set koppakking, waterpomp, kleppendeksel pakking, Nieuwe kopbouten allemaal vervangen. Is een flinke klus geweest maar de auto rijdt weer perfect. Helaas is bij Corsa C bekend dat de koppaking regelmatig kapot gaat.

Henk1994
            Deelnemer

Gisteren naar de garage geweest, bij de aansluiting met de thermostaat lijkt het lek te zitten. De thermostaat is vervangen en een nieuw slangetje, nu zou het weer helemaal goed moeten zijn. Ik hou het even in de gaten maar bedankt voor het meedenken!

Motormuis
              Deelnemer

de koelvloeistof kan driekanten op lekken a naar buiten dan kun je ergens een spoortje zien b naar het koelsysteem en c naar de cilinder en dan kun je dat als je geluk heb zien als witte rook maar soms merk je dat de auto moeilijk start als de motor koud is

Corsa_GSi
                Deelnemer

[quote quote=18485227]Bij een lekke koppakking zou je wit spul in de motorolie moeten zien toch? Dat is niet het geval, olie lekt voor zover ik weet niet. Die blijft tenminste nog op peil.[/quote]

Dat hoeft niet.
                  Het is afhankelijk welk deel er stuk is.
                  Wit spul in de olie heb je alleen als er een water naar olie kanaal stuk is.
                  Je kan ook water of olie naar de cilinder stuk hebben dan verbrand je de extra vloeistof.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.