Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof lekkage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2012 om 16:00 #17246605
Hallo,
Ik heb een Opel Astra G 1.6i 8v uit 2001, kilometerstand 108700, krijgt gewoon zijn beurten volgens het boekje.
Afgelopen maandag kreeg ik de melding Controleer koelvloeistof.
Dit gedaan en er zat nog 3/4 in, dus heb het bijgevuld.Nu kreeg ik gister weer de melding, maar had geen tijd om het te controleren.
Vanochtend open ik de motorkap en er blijkt nauwelijks nog iets in het reservoir te zitten!Ik dacht zelf aan een lekke koppakking, want ik heb sludgevorming op de oliedop. Maar dit kan ook komen zo heb ik gelezen van de korte ritten die ik maak (15 km heen en terug dagelijks).
Oliepeil gecontroleerd, ook geen rare dingen.
Waar kan ik kijken bij dit blok om zeker te zijn dat het de koppakking is?Kan iemand mij geruststellen dat het misschien de waterpomp kan zijn?! Dat zou een hoop gedoe schelen namelijk.
En als het toch de koppakking is, hoe kan dit nu al gebeuren? :(
Mijn dank is groot.
16 februari 2012 om 16:40 #17993051heb je smorgens ook een vlek onder je auto liggen?
16 februari 2012 om 16:55 #17993052Heb hem de hele dag in de garage gehad vandaag nadat ik hem heb bijgevuld, en er ligt niks onder de auto
16 februari 2012 om 17:10 #17993053beste manier om het te testen is om een lektest uit te voeren. De dingen die je zelf kunt controleren is dat je even ruikt aan je uitlaatgassen, niet met volle teugen inademen natuurlijk, dan ga je kapot :P Als dit wat zoetig ruikt, is je koppakking eruit. Wat je ook nog kunt doen is je pijlstok eruit halen en even een aansteker onder het puntje houden. Knettert het, dan zit er water/koelvloeistof in je olie.
Hoe rijdt de auto verder?
16 februari 2012 om 17:15 #17993054De auto rijd verder wel gewoon, hij houdt alleen soms in, dit is vooral met koude motor, maar dit inhouden speelt al sinds ik hem heb, bougies zijn al vervangen en ook al 3x uitgelezen.
Maar kun je zelf bij het blok niet kijken of hij lekt? Ik zat zelf al beetje te zoeken maar je kunt er niet echt makkelijk bij…
16 februari 2012 om 17:31 #17993055ja kan wel, maar net zoals je zegt, je komt er lastig bij. plekken waar je zou moeten kijken is bij de waterpomp, maar met een beetje pech zit je distributiekap er voor. Beste is toch om de auto even op een brug te doen dan. Verder de aansluitingen naar je radiateur even bekijken en verder alle slangen even nalopen.
17 februari 2012 om 15:54 #17993056Hallo,
inmiddels bij de garage geweest, het blijkt dat de kachel binnen lekt
Dit verklaart een hoop sinds de matten ook vreselijk vochtig zijn.
Hoeveel zou dit ongeveer kosten om te laten maken?
17 februari 2012 om 18:51 #17993057kachelradiateur vervangen ben je wel ff mee bezig en is een kutklus.
20 februari 2012 om 07:46 #17993058Is het de kachelradiateur of de driewegklep?
Bij mij had ik exact hetzelfde, al een paar maanden lang een onbekende kleine koelvloeistoflekkage. Toen het harder ging, ben ik beter gaan zoeken en waren ook de matten zeiknat.
Ik heb zelf de middenconsole en middentunnel uitgebouwd en de rest bij de garage laten doen.
Uiteindelijk bleek het niet de kachelradiateur, maar de driewegklep te zijn. Was in totaal €170 kwijt aan de garage, in- en uitbouw van de middenconsole en middentunnel was ongeveer 3 uur.Ik zal binnenkort foto’s posten van het betreffende onderdeel. Foto’s zijn inmiddels gemaakt, maar door het vele overwerk (dagelijks van 7:30 tot 23:30) heb ik weinig tijd om ze te posten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.