Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › koelvloeistof lek bij warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2015 om 16:15 #17273387
Beste opelaars,
ik heb een opel vectra 2.2 GTS uit 2004 en ben zo handig geweest om diesel in de kvs tank te gooien (iets met jerrycan verwisselen) zo’n halve liter ongeveer.
ik wist niet dat dit heel veel kwaad kon dus heb het er in gelaten.
nu zijn er een aantal slangen vervangen omdat deze aangetast waren maar naar mijn mening is alles nu in orde.maaarrrrr
als ik normaal rijdt dan is er niets aan de hand maar rijd ik voor ongeveer 5 minuten 140 km/h dan moet de motor flink zn best doen voor langere tijd en dan wordt de motor wat warmer. en gaat mn kvs lampje branden (dan zit die dus net onder niveau) ik ben binnen 2 minuten gestopt om te kijken hoeveel kvs ik kwijt was. binnen die 2 minuten ben ik een liter kwijt geraakt. ik had water bij me dus dit heb ik bijgevuld en vervolgens nog 10km naar huis gereden. heb verder niet anders gereden dan normaal (ben zelfs nog zo’n 5 minuten met iemand wezen praten met een draaiende motor stationair)thuis bij aankomst was de kvs nog net zo vol als toen ik de fles er in gooide.
ik vind het heel vreemd en durf nu niet echt op mn wagen te vertrouwen.
de opel dealer heeft de distributie vervangen en melde mij dat de waterpomp vervangen niet meer hoeft wanneer je de distributie doet. dit is een erkende opel dealer dus daar heb ik maar op vertrouwd.wie o wie kan er iets zeggen over mijn euvel?
2 september 2015 om 16:51 #18295183Waterpomp hoeft idd niet mee vervangen te worden als je de ketting(en) vervangt, al kan het natuurlijk altijd, pompen lekken wel vaker.
Rook het onder de kap naar koelvloeistof?? anders eens af laten persen met een warme motor.
2 september 2015 om 19:48 #18295184Toen het foute boel was toen was er een slang gescheurd en rook het natuurlijk naar kvs. Maar sinds dien heb ik hem doorgespoeld met kraanwater en dat is momenteel mijn kvs. Eerst wil ik het lek vinden aangezien water goedkoper is dan kvs. Dus wil het wel graag voor de winter fixen:)
2 september 2015 om 20:02 #18295185Zou ik hem eerst een aflaten persen(op druk zetten van het koelsysteem)
3 september 2015 om 05:46 #18295186is dit misschien ook zelf te doen? om hoeveel bar gaat het dan?
4 september 2015 om 10:05 #18295187gister mijn auto goed warm laten worden door lang stuk 140 te rijden. maar voor dat hij de 95º aan tikte ben ik zachter gaan rijden. op dat moment kon hij weer een normale temp realiseren waardoor er uiteindelijk geen water verloren is gegaan. de koelcapaciteit is dus te laag concludeer ik daar uit.
dan kan het mijn thermostaat zijn die smoort?, waterpomp kaduuk of een verstopte radiateur…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.