Koelvloeistof lampje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koelvloeistof lampje

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18073726
    evertfisherman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 December 2009

      En de slangen op/bij het expansietankje kun je ook controleren.

      #18073729
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        @evertfisherman wrote:

        Volgens het instructieboekje: “Gordelspannerverklikkerlicht, verklikkerlicht voor airbagsystemen”

        Het lampje gaat na een paar seconden weer weg en brand niet tijdens het rijden.
        Weten jullie misschien wat dit kan zijn?
        groet,
        Evert.

        Meldingen in het schermpje van het display van de toerenteller betekenen altijd een storing :thumbdown Je airbaglampje op de onderste rij dient bij ‘t op cantact zetten van de auto te gaan branden en na 4 seconden weer uit te gaan. Als dit lampje helemaal niet aan gaat of tijdens het rijden juist wel duidt dit op een storing in je airbag systeem. Het rechterlampje er naast met de stoel en de gordel is het indicatie lampje van je ‘stoelbezetting herkenning’ systeem welke een optie is waar jou vec mee is uitgerust.

        Jehebt dus naar mijn mening een fout in je airbag systeem. Het is waarschijnlijk een verrot contact stekkertje in je stoel.
        Groet jraaf

        #18073728
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          ? Verkeerd topic?

          #18073733
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            @pixels66 wrote:

            ? Verkeerd topic?

            He? Wat maf :hmmz
            Dee een quot op pag 1 van dat probleem met ‘t airbag lampje :hmmz
            Excuus, :angel

            Groet jraaf

            #18073727
            Family man
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 August 2012

              @pixels66, Ik heb sinds vorige week deze melding ook een paar maal gehad, meteen gekeken (heb auto pas 2,5 mnd), maar vloeistof pijl zat nog ruim boven minumum.

              Dus opnieuw gestart, weer melding, weggedrukt, gereden en nix meer.
              Een paar dagen geen melding, gisteren weer wel, zat er net aan te denken een topic aan te maken.

              Bij ophalen auto was deze gepoetst en ook schoongemaakt onder de kap, wellicht dus ergens water in een connector gezeten, zal deze eens goed nakijken, shoonmaken (shuren als dat kan) en inspuiten met wd40.

              Check gedaan via boardcomputer, contact aan en 2 pedalen tegelijk intrappen, gaf 0 storingen aan verder.

              Het komt dus vaker voor.. als ik het niet verholpen krijg doe ik navraag bij de dealer als ik onze andere auto wegbreng voor een beurt (is o.a. nissan en opel dealer).

              #18073725
              Family man
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2012

                @ willem

                Vectra-B = iets boven het randje zetten!! anders word je gek van de melding haha..

                als mijn B1 strak op peil stond had ik iedere morgen deze melding omdat ie op de stoep iets scheef stond.

                >> daar had ik ook al aan gedacht, (en verder niks mee gedaan…), morgen eens tot max 1 cm hoger vullen! en afwachten.

                #18073754
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Ja ik heb niet alleen.de melding maar ook echt koelvloeistofverlies, al is het enorm weinig…

                  Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk

                  #18073731
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Nou, ik kan denk ik de koppakking uitsluiten, want zodra ik heb gereden ruik je de koelvloeistof vooraan, onder de motorkap. De kachelradiateur is het ook niet, want ik heb geen vette ramen, en ruik niks binnen..

                    Je ziet het nergens echt lekken, het is zo minimaal, een centimeter op 1000 km.. Vermoed dat de radiateur aan het zweten is, dus ik rij voorlopig lekker door en houd dat in de gaten…

                    #18073757
                    Family man
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2012

                      @pixels66 wrote:

                      Ik heb hem bijgevuld tot die dikke rand. Nu ff een paar dagen rijden en dan weer ff kijken..

                      Maar misschien lekt hij niet en was het niveau al zo, en is er inderdaad een storing omdat het lampje eenmalig brandde.. morgen dus ff de stekker bij dat vat (denk ik?) Met WD40 inspuiten..

                      Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk

                      Stekker losgehaald en contactzijden aan weerskanten ingespoten met wd40, geen koelvloeistof bijgevuld want had ik helaas niet meer, toch al 1,5 week geen melding meer! :D

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.