Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koelvloeistof lampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2012 om 14:32 #17252748AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Zojuist na een dag stil te staan startte ik de auto. Het koelvloeistof lampje ging branden, wat volgens het boekje betekent dat het niveau te laag is. Het gekke is dat na ongeveer een minuut de melding niet meer is verschenen, de hele rit niet..Hij blijft op de snelweg wel netjes op temperatuur(85) en rookt verder niet. Zou dit een lekkage zijn, en zo ja wat zijn de bekende punten? Of mag een auto in lange tijd wat koelvloeistof verbruiken?
Misschien een storing, omdat de melding niet meer te zien is?
Dit is het huidige niveau koelvloeistof:
4 oktober 2012 om 17:30 #18073756volgens mij mag er wel wat bij, als je rechts kijkt, daar waar dat slangetje in dat beugeltje zit
daar staat een pijl, dat is je nivo, ik zou het even in de gaaten houden, maar verbruiken mag hij het niet.
of je heb ergens een lek zitten, je kunt de boel even onder druk laten zeten bij jou garage.4 oktober 2012 om 17:33 #18073755Het randje is het precieze peil !
ff in de gaten houden voor de zekerheid !
4 oktober 2012 om 18:56 #18073752Koelvloeistof mag in principe niet lekken. Niveau zou ik vullen tot het max streepje en dan hoeveel er na een flink stuk rijden uit is.
Het kan ook zijn dat de sensor niet helemaal maar goed is en dan gaat het lampje ook branden.
Maar omdat je niks meer zag tijdens het rijden vermoed ik dat hij misschien een beetje vuil is en dan zou je met wat contact spray het euvel kunnen oplossen.4 oktober 2012 om 19:49 #18073750AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb hem bijgevuld tot die dikke rand. Nu ff een paar dagen rijden en dan weer ff kijken..
Maar misschien lekt hij niet en was het niveau al zo, en is er inderdaad een storing omdat het lampje eenmalig brandde.. morgen dus ff de stekker bij dat vat (denk ik?) Met WD40 inspuiten..
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
4 oktober 2012 om 20:37 #18073745Hou het goed in de gaten! Altijd stoppen en checken als het lampje brand en/of je temperatuur te hoog wordt!
Deze week is dit bij mij ook gebeurd. (Vectra C1)
Lampje ging branden, toen bleek het hele reservoir leeg te zijn.
Toen heb ik het weer bijgevuld, half uur later ging weer het lampje branden, reservoir was weer leeg. Bij een tankstation was ik gestopt en kwam er achter dat het lekte bij de radiator, slangen waren nog goed.
Om thuis te komen heb ik bij het tankstation het reservoir weer opgevuld met water.Ik heb vandaag een nieuwe Valeo radiateur besteld.
5 oktober 2012 om 06:18 #18073744met wd40 kan, maar dat is meer om te smeren.
Ik zou voor remmenreiniger gaan of contactspray5 oktober 2012 om 06:46 #18073743AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wd40 is niet bedoeld.om te smeren.. (Wd = water displacement). Werkt.prima als contact spray.
Dank voor al jullie input, ik hou het de komende dagen in de gaten, en zet het resultaat hier neer..
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
5 oktober 2012 om 06:53 #18073742@evertfisherman wrote:
Om thuis te komen heb ik bij het tankstation het reservoir weer opgevuld met water.
Ik heb vandaag een nieuwe Valeo radiateur besteld.
Toch geen ‘echt’ water ??? :shock:
5 oktober 2012 om 19:30 #18073741ja gewoon water, ik kon er wel koelvloeistof ingooien, maar het lekte er zo snel weer uit.
En er zit toch geconcentreerde koelvloeistof van Opel in, dus wat water erbij uit nood kan geen kwaad.5 oktober 2012 om 20:14 #18073740AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zolang het niet vriest kan je altijd met water rond blijven rijden. Water is immers het beste koelmiddel voor een auto. De enige reden waarom we koelvloeistof rijden is omdat dat niet bevriest tot een bepaalde temperatuur.
5 oktober 2012 om 20:15 #18073738en het kookpunt van koelvloeistof ligt hoger dan die van water
5 oktober 2012 om 20:17 #18073739ja toevallig las ik laatst iets over dat water inderdaad een betere warmtegeleider is en dat het kookpunt van koelvloeistof hoger ligt dan die van water.
die koelvloeistof die ik heb van Opel (Dex cool) kan je 1 op1 verdunnen met water.
je kunt er ook voor kiezen om ipv kraan water gedemineraliseerd water erbij te doen, maar bij Opel zeiden ze vanmiddag tegen me dat Opel er zelf gewoon kraanwater bij doet.6 oktober 2012 om 06:53 #18073737Als tijdelijke oplossing is er niks mis met water!!
Willem
6 oktober 2012 om 08:39 #18073736Behalve dat je waterpomp kan roesten ! en vast slaan !
7 oktober 2012 om 20:57 #18073735doet ie niet van een dagje of wat water erin, alleen als je doorrijd met water erin…
Bij de originele koelvloeistof fan OPEL moet je ook water toevoegen als menging..
Willem
8 oktober 2012 om 09:45 #18073753Gisteren stond ik een lange tijd stationair te draaien en opeens “check” koelvloeistof peil…..
dus ik de motor uit pak een doek en draai de dop van reservaat afnou stond tot aan het randje :P [liep er bijna uit] nu vanmorgen staat hij op “koude pijl stand” 2x in 1 jaar die check gehad… vind wel meevallen…
8 oktober 2012 om 20:36 #18073734Vectra-B = iets boven het randje zetten!! anders word je gek van de melding haha..
als mijn B1 strak op peil stond had ik iedere morgen deze melding omdat ie op de stoep iets scheef stond..
bij mij staat ie zo (let niet op de tyrap tunig bij de inlaat lucht temp sensor, moet even een Old skool sensor zien te vinden, heb er nu een nieuw styla aangepast):
en bij de vorige Vectra-B:
Willem
9 oktober 2012 om 18:01 #18073751Nu heb ik mijn nieuwe radiator erin gezet en alles is nu lekvrij en het koelvloeistoflampje brand niet meer :D .
Twee dagen later krijg ik weer een nieuwe melding:Volgens het instructieboekje: “Gordelspannerverklikkerlicht, verklikkerlicht voor airbagsystemen”
Het lampje gaat na een paar seconden weer weg en brand niet tijdens het rijden.
Weten jullie misschien wat dit kan zijn?
groet,
Evert.9 oktober 2012 om 18:08 #18073749kan meerdere oorzaken hebben. uitlezen geeft meer info.
Brand het airbag lampje ook. Dat rode lampje onder de 0 van de toeren teller.9 oktober 2012 om 18:20 #18073748nee die gaat ook uit na het starten van de motor.
nu heb ik wel toen ik de radiator in ging bouwen de bumperbalk ook los moeten halen, en daar zaten ter hoogte van de koplampen een soort sensoren (op de hoeken van de bumperbalk).
ik heb de stekkers van deze dingen/sensoren niet losgehad.Ik vind het toevallig dat het gaat branden zo kort na de radiator reparatie.
9 oktober 2012 om 20:05 #18073747Het lampje welke onder de dagteller in het groot staat afgebeeld “Gordelspannerverklikkerlicht, verklikkerlicht voor airbagsystemen”
ontbreekt bij de kleinere lampjes als je goed kijkt, hij zou naast (links van) dat lampje met die gordel moeten staan (welke het meest rechts zit, onder de “0”van de toerenteller.Volgens het boekje zou die dus ook moeten branden net als de andere lampjes.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.
9 oktober 2012 om 20:40 #18073746“kleine lampje” brand normaal niet.
Althans ik heb foto’s van 10.000 km terug van mijn interieur bekeken en daar brand dat kleine (ontbrekende) lampje niet. Dus dat zal wel normaal wezen.18 oktober 2012 om 14:59 #18073732AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou, de koelvloeistof bijgevuld, en nu, zo’n 1000 km verder, is het niveau weer zo’n halve centimeter gezakt.. ergens dus toch een lek, en dat zal een enorm zoekplaatje worden! Tips?
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
18 oktober 2012 om 16:52 #18073730Ik had ongeveer 8 maanden geleden ook dat het koelvloeistofpeil 1 of 2 cm gezakt was.
En op het laatst ging het heel snel, de radiateur was lek.Als je een keer een stukje hebt gereden en je komt thuis, dan kan je even de slangen controleren zowel op de motor als bij de radiator en de radiator zelf (onderaan kijken of het druppelt)
Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het wel of niet daaraan ligt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.