Koelvloeistof en Kachel.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koelvloeistof en Kachel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    HK_Vectra2000
    Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Hallo allemaal,</p>

Ik heb een Vectra B uit 2001 1.6 16v, heb sinds een paar weken problemen met mijn Koelvloeistof. ‘T word steeds minder en minder ben gisteren langs m’n garage geweest ze hebben met een pomp iets gemeten, en een aantal slangen gecontroleerd maar geen lekage gevonden. En de kachel maakt ook niet echt warm. Mn monteur zei dat t allemaal normaal was. Koppakkingdeksel 2 maanden geleden vervangen. Waterpomp met d. Riem in oktober 2017 vervangen.. motorisch start mijn auto gewoon goed.

geen olieresten in koelvloeistof

geen witte rook

geen water bij pijlstok olie

geen mayo op olie dop.

temperatuur blijft normaal op 90 graden

storing lamp niet gebrand.

geen troep onder het auto

Geen water of vocht in de binnenzijde auto

Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Wat kan ik nog meer doen ?

bart-gsi
      Deelnemer

aan de bijrijderskant onder je parafaan moet je als het goed is een zwart blok aan treffen met 2 slangen erop..

als het goed is gaat een van de 2 slangen naar een 3 wegklep ( kachelkraan)

bij mij was het dat ik de kachel op warm moet houden om de koelvloeistof in het systeem te houden en bij koud lekte het uit de hard plastic 3 weg klep..

als je het slangetje los haalt met een draaiende motor en aan het slangetje zuigt zodat de klep wat open gaat staan dan langs de klep naar beneden kijken of je het eruit ziet lopen..

dit was bij mij de boosdoener en zijn wat mij betreft een beetje een zwakke plek…

heb die van mij vorige week vervangen namelijk…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.