koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231805
    roy290
      Lid sinds:
      9 May 2010

      hallo allemaal , ben poosje afwezig geweest ivm ziekte gaat nog helemaal jofel maar goed
      ik hebeen vectra uit bouwjaar 2001 1.6 16v met climate control
      nu wil ik mijn distributie riem laten vervangen en dan ook gelijk me water pomp , maar wie kan mij vertellen hoeveel koelvloeistof er dan in gaat , wil de onderdelen zelf halen en dan door garagist laten monteren .
      sleutelen word zo wie zo een probleem door slechte rug.
      groet roy290

      #17806291
      CALIBRA4x4TURBO
        Lid sinds:
        4 November 2009

        Toen ik een keer bij mijn calibra de radiateur vervangde ging er als alles leeg is gaat er wel zo.n 6 liter ongeveer in! Dus als je 2 jerrycans van 5 liter neemt heb je zowiezo wel genoeg! Of 1 jerrycan van 5 liter en 1 fles van 1 liter moet je het wel mee redden! Kost ook de kop niet koelvloeistof! Beterschap verder en succes!

        #17806292
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          volgens mij is het 6,7 liter zonder airco en 7 liter met airco.

          Erwin

          #17806293
          roy290
            Lid sinds:
            9 May 2010

            [rquote=1854474&tid=141489&author=Erwin1987]volgens mij is het 6,7 liter zonder airco en 7 liter met airco.

            Erwin[/rquote]

            oke dankje wel kreeg gisteravond te horendat er 7liter ingaat ivm airco. zit beetje roodachtige koelvleistof in . welke ik nu ga gebruiken maakt dat nog wat uit of niet ???
            alvast bedankt.

            #17806294
            roy290
              Lid sinds:
              9 May 2010

              [rquote=1854167&tid=141489&author=CALIBRA4x4TURBO]Toen ik een keer bij mijn calibra de radiateur vervangde ging er als alles leeg is gaat er wel zo.n 6 liter ongeveer in! Dus als je 2 jerrycans van 5 liter neemt heb je zowiezo wel genoeg! Of 1 jerrycan van 5 liter en 1 fles van 1 liter moet je het wel mee redden! Kost ook de kop niet koelvloeistof! Beterschap verder en succes! [/rquote]

              oka dankje wel maar koelvloeistof is vrij prijzig hoor want er zit nu die roodachtige in kost ongeveer 8€ de liter .
              alvast bedankt

              #17806295
              Erwin1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2009

                Ik zou gewoon bij een automaterialenzaak in de buurt vragen brezan of iets dergelijks,
                kleur had volgens mij te maken met antivries graad? maar dat weet ik niet zeker.

                Erwin

                #17806296
                CALIBRA4x4TURBO
                  Lid sinds:
                  4 November 2009

                  Die rode is silicaatvrije:o( vraag me niet wat t betekent) maar dat staat erop en is voor voor aluminium en licht metalen blokken! En in principe maakt het niet uit zou voor die rode gaan is ook ietsje hoger voor vorst beschermd! Maar je gaat er toch niet van die dure koelvloeistof in gooien?? Staat alleen maar merknaam op! Bij de action heb je al flessen van 2,50 blauw of rood. Zou zelf niet echt het duurste merk er in gooien hoor! Mijn broertje had astra die lekte veel koelvloeistof en die gooide er ook gewoon van dat spul in! Als het maar goed tegen vorst kan, verder is het gewoon koelvloeistof die net zo aan de regels moet voldoen als t andere spul! Maar succes ermee!:)

                  #17806297
                  Erwin1987
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 September 2009

                    ok dat wist ik niet.
                    en wat is silicaatvrij?:P

                    Erwin

                    #17806298
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      8 euri de liter!!!

                      goeiedag, ben 12 euro kwijt voor 5liter G12+ rode koelvloeistof

                      #17806299
                      roy290
                        Lid sinds:
                        9 May 2010

                        [rquote=1854763&tid=141489&author=wim-v6]8 euri de liter!!!

                        goeiedag, ben 12 euro kwijt voor 5liter G12+ rode koelvloeistof[/rquote]

                        waar haal jij dat dan willem
                        scheel aanzienlijk met wat ikmoet betalen
                        hoor het wel van je

                        #17806300
                        Erwin1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2009

                          weet niet waar willem het haalt, maar bij de brezan of velba is het ook niet zo duur.

                          Erwin

                          #17806301
                          shrek83
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 September 2010

                            http://www.kroon-oil.com/nl/ kenteken invoeren en dan krijg alle info over je vloeistoffe en hoeveel je nodig hebt:D

                            groet harold

                            #17806302
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              bij een onderdelenzaak!! 12 euri > 5literkannetje G12+ (rood) van eurol dacht ik.

                              bij een pomp is het vaak duur inderdaad.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.