koelvloeistof???

Forumindex Forums Modellen Omega koelvloeistof???

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Botho
    Deelnemer

Was ik vandaag klaar met mijn uitlaat(zie wat heb je vandaag gedaan aan je geldsurper?:vertag) dus ik dacht effe een rondje rijden. Dat werd dus bijna 200 kilometer jekkeren. Kom thuis zie ik ineens de temperatuur oplopen… Ik denk dat is raar???:wtf Vorige maand gekeurd,6 weken geleden kop gevlakt en nieuwe koppakking en waterpomp. Heb dezelfde nieuwe koelvloeistof gehaald. Ging er bijna 3 liter in!! Slangen gecheckt maar nergens lekkage. Slangen zijn ook niet keihard en een drukmeter op het expansievat gezet. Het hele koelsysteem gewoon normale druk… Alleen bij koude start of en toe een pluimpje witte rook…Maar dan ook echt alleen bij start en daarna niet. Nu ben ik geen hoge toeren rijder. 4000 is echt max.. Zie nergens lekkage rond de kop.. sputterd niet en houdt niet in! Na nog een rondje bleef het niveau gelijk… Kan het door de hitte van de opgelopen weken zijn geweest??? Maar dan nog.. 3 liter in 6 weken?? Zelfs ik heb niet zo’n dorst.. Ik sta voor een raadsel:hmmz

Nu heb ik de laatste maand veel gewerkt en eigenlijk alleen kleine rot stukjes naar mijn werk gereden met die hitte. In de stad en dus eigenlijk geen rijwind koeling gehad. Kan het zijn dat hij gewoon wat verstookt heeft door die tropische hitte en gewoon wat koelvloeistof heeft afgeblazen door de dop??? Of lul ik nu weer eens ongelooflijk uit mijn nek??

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

lucht in het systeem??

Even laten draaien zonder dop op het expansie vat en de krik aan de bijrijders kant voor eronder en van de vloer.

Zo even laten lopen.

Niet zo’n dorst???? 3liter in 6 weken drink ik makkelijk.
        Wat betreft de rijwind koeling lul je idd uit je nek:jerry
        Heeft er niks mee te maken en je dop an moet het vettig aanvoelen op de expansie vat.

Gr Jack

Botho
        Deelnemer

Nou dat drink ik ook nog wel hoor Jack!! Haahahahahahha ga het gelijk proberen. Bedankt voor je altijd vlotte reactie’s…:P

RonaldH

befaamde 3 weg klep ??

Botho
            Deelnemer

Kost zo’n ding??? Weer een fortuin zeker??? Mijn auto heeft geen airco, heeft die dan wel een 3weg klep??

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

nee geen airco geen driewegklep

Denk toch dat je ergens lucht in het systeem moet hebben.

tja dat krijg je als je internet op je telefoon hebt.

Gr Jack

Botho
                Deelnemer

Nou dan ga ik hem maar om zijn kant leggen en bij vullen. Bedankt wonderdokter uit Limbabwe!

Gothbin
                  Deelnemer

Wij hebben ook een lange tijd een Omega B gehad, en nu hebben we een Astra G.

Met de Omega hebben we een fortuin uitgegeven om het vloeistof lek te vinden, maar niets hielp, en niemand kon het vinden. Ik heb toen een potje met pilletjes in de radiateur gestopt en dat hielp. Het lek was weg. Dit helpt voor niet al te lang, dus hebben we het beestje weggedaan.

Moraal van het verhaal: V6 en zijn duur met dit soort grappen.

ennuh, er is leven na een MV6……..

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

Een v6 is zo duur als je het zelf maakt. Als deze goed onderhouden is valt dit reuze mee.
                      Er zijn verschillende plaatsen waar de v6 kan lekken en als je eze kent heb je het zo gevonden.

Die tableten zijn funest voor je motor en idd van korte duur.

Gr Jack

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.